2165
Sök

3 - Fyfan !

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Beställde Sony Ericsson K850i i mitten av förra veckan av TRE och fick det klart och tydligt förklarat för mig att mobilen skulle vara hos mig i slutet av veckan. MEN nu när jag ringer och frågar så säger dom att köpet registreras, bra tänkte jag då är det klart närsomhelst MEN SÅ FAN HELLER ! den KANSKE kommer nästa tisdag d.v.s. om det inte uppkommer fler komplikationer. Jag ringde nu på morgonen och skrek på dom som utav helvete för att det står  till och med på hemsidan att leveranstiden är 2-3 dagar och då ska jag ha den i min hand inom 2-3 dagar. Jag vet att det inte är mkt att vänta 2 veckor men då ska dom säga det inte vara så jävla glada när man beställer det o sen dryga när dom ska leverera produkten. SAGT ÄR SAGT ! jag vet bara att om inte mobilen är hos mig nästa vecka så kommer dom se mig på huvudkontoret för 3 big_smile

Inspiration comes standard

med lem
1 147 Inlägg
23 oktober 2007
trist när företag inte håller vad dom lovar. men du borde nog inte va så ilsken av dig wink

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

...
227 Inlägg
23 oktober 2007
spelar inte så stor roll vem du än är, kundsupporten har inte så stor makt över telefon leveransen.

Att skälla på dom är ungefär som att gapa åt pensionärerna på bussen för att den är försenad...
1. Det är inte deras fel.
2. Dom kan inte göra nått åt det.
3. Förmodligen slutar dom lyssna när dom inser det som står i punkt 1 & 2.

Detta är iaf min åsikt. även om det är skit att man inte kan få telefonen inom 2 veckor om det står 2-3 dagar på sidan...

Ha de gött!
/Kristoffer Linder
Senast redigerat av klinder (23 oktober 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
jo jag vet nog allt detta men grejen är den att det r ju falsk marknadsföring så fan lite mera ansvarsfullt borde dom bete sig...

55 Inlägg
23 oktober 2007
jag la min telefon order med abonnemang på måndagen, fick den på fredagen
med andra ord de skickade nog sent på tisdagen , sedan kom den på torsdagen å jag fick hem lappen på fredagen

inte hela världen om man får vänta lite längre på en sådan onödig pryl wink

Dieselgypsy
538 Inlägg
23 oktober 2007
Skriv hellre till konsumentombudsmannen och förklara situationen för att se vad dina möjligheter är.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
ne men ja skulle tyckt att det va helt ok om dom sa det tar 2 veckor för då hade jag ju inte gett bort min gammla ju, jag gav bort den på fredan o sen när jag såg att den inte kom så tänkte jag aja vafan den kommer väl på månda.. men det vet vi ju nu hur de blev me..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
23 oktober 2007
Inget speciellt på Tre med detta. Du kan råka ut för exakt samma sak oavsett vilket företag du beställer från.
Jobbar på Tele2 och ser sånt här varje dag.

Jag tog min mobil från Tre och fick den på samma vecka som jag beställde den.
Beställde även min förra mobil där och fick den efter 3 dagar.

Du hade bara otur och det är inget supporten kan göra nåt åt.
Däremot kan du skälla lite på kundtjänst så kanske du får en månad gratis eller liknande wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

2 122 Inlägg
23 oktober 2007
snart får du en räkning än fast grejerna inte kommit

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

42 Inlägg
23 oktober 2007
Trist när sånt här händer. Men som sagt tidigare: Det är inte specifikt för Tre att det blir problem med leveranser.

Jag har Tre och skulle förlänga och ändra mitt abonnemang för en månad sen. Då passade jag samtidigt på att beställa en Nokia N95.
Ringde och gjorde detta en tisdag och killen i andra sidan luren sa att telefonen skulle komma som tidigast på torsdag.
Redan dagen efter jag hade gjort beställningen fanns det en avi i min brevlåda. Dom hade alltså lyckats ta emot min beställning och skickat ut telefonen till mig inom 24 timmar!
Har aldrig varit med om så snabb service innan.

1 019 Inlägg
23 oktober 2007
Spelar nog ingen roll vilket företag man än beställer hos.. Du verkar ha haft lite otur bara sad Tråkigt! Köpte skälv en w880i i början av maj i år, och den fick jag efter 4 dagar smile

Hoppas det löser sej!

Mvh//Davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

1 019 Inlägg
23 oktober 2007
Samo skrev:
Trist när sånt här händer. Men som sagt tidigare: Det är inte specifikt för Tre att det blir problem med leveranser.

Jag har Tre och skulle förlänga och ändra mitt abonnemang för en månad sen. Då passade jag samtidigt på att beställa en Nokia N95.
Ringde och gjorde detta en tisdag och killen i andra sidan luren sa att telefonen skulle komma som tidigast på torsdag.
Redan dagen efter jag hade gjort beställningen fanns det en avi i min brevlåda. Dom hade alltså lyckats ta emot min beställning och skickat ut telefonen till mig inom 24 timmar!
Har aldrig varit med om så snabb service innan.

Va inte dåligt! tongue Enda som vart så snabb som jag vart med om är Chrizz hah! big_smile Fick grejerna av han på mindre än 20 timmar big_smile De kan man kalla service ;D Vivala gorg ;D
/Davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

346 Inlägg
23 oktober 2007
Tror nog leverans rekordet var från pixmaina för mig.  Beställde en mp3 spelare på måndag klockan 11.37 reggades ordern  Pixmania har sitt lager i Frankrike.   Tisdag klockan 13.07 Knackade det på dörren. Öppnar och dem säger tja har ett paket till dig från pixmania.  Jag tappar ju självfallet hakan.   Sedan kollade jag upp hur paketet gått. Frankrike -Belgien med bud  Belgien-stockholm flyg   Arlanda- mindörr bud.

Det e fan leverans med bravur!  Jag tog standard paket inge extra cash för snabb leverans.

BMW Power
2 362 Inlägg
23 oktober 2007
Ashra skrev:
Tror nog leverans rekordet var från pixmaina för mig.  Beställde en mp3 spelare på måndag klockan 11.37 reggades ordern  Pixmania har sitt lager i Frankrike.   Tisdag klockan 13.07 Knackade det på dörren. Öppnar och dem säger tja har ett paket till dig från pixmania.  Jag tappar ju självfallet hakan.   Sedan kollade jag upp hur paketet gått. Frankrike -Belgien med bud  Belgien-stockholm flyg   Arlanda- mindörr bud.

Det e fan leverans med bravur!  Jag tog standard paket inge extra cash för snabb leverans.

Undrar när den skulle ha kommit om du tog för snabb leverans wink

Skulle va lite kul om det knackade på dörren lite senare på kvällen bara big_smile

BMW, bogsering med wire :/

351 Inlägg
23 oktober 2007
ja skicka efter den nya lila sony mobilen på en fredag, på tisdagen var paketet på posten, så du har nog bara otur, eller så va den slut i lagret.

Våga Köra Sänkt

1 703 Inlägg
23 oktober 2007
Edvinoo skrev:
Beställde Sony Ericsson K850...... etc etc etc

Trkigt att du fått vänta på din telefon, dock kan nog inte tre hållas till svars för att deras förmodade lager av telefoner tryter, därav lite längre leveranstid.
Oftast vid bindande av sådana kontrakt med mera  brukar det ju stå, dock väldigt finstilt, "med reservation för slutförsäljning", eller liknande.

7 120 Inlägg
23 oktober 2007
Har haft 3 sen det kom i princip. Aldrig varit något fel, och har inget dåligt att säga om dem.
Väntar nu på min 5e 3 mobil smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
aja då är det ju inte mkt mer till o göra än att vänta... har ju så dåliga nerver men dom har ju nu 6 dagar kvar på sig big_smile

study
772 Inlägg
25 oktober 2007
när kunde ringde in till mig när jagj obbade så brykade jag trycka på realse.
att åka itll huvudkontret hjälper inte då kastar de troligtvis ut dig i fall du börjar skrika och hålla på där.

så det är bara att hålla ut

2 230 Inlägg
26 oktober 2007
sj så har tre funka kanoon för mig, men det ska ju alltid strula för nån..
men folk som ringer till en support och är skiiit sura å almänt jävla jobbiga hatar jag, sitter själv på en telefon support dock ej 3. för VISSA verkar ju inte fatta att det inte är supportens fel. så varför kan man då inte ringa och låta trevligt så kan jag lova att man får bättre hjälp och blir bättre bemöt. sen kan man ju be om nummre till dom som fixar med leveransen, oftats kan man få det men inte alltid.
sen kan jag hålla med att då dom säger 2-3 dagar och det tar över 2veckor är ju lite väl, men har dom inte sagt varför det tar sån tid då?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Sök