3363
Sök

trim till 740 tic

119 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
#1
var kan hitta trim till 740 tic? och måste man bygga eget turbogrenrör för toppmontering eller finns det att köpa?isf var? tacksam för svar


146 Inlägg
23 oktober 2007
#2
ford-escort skrev:
var kan hitta trim till 740 tic? och måste man bygga eget turbogrenrör för toppmontering eller finns det att köpa?isf var? tacksam för svar

Kollat http://www.kgtrimning.com/ ?


119 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
#3
japp det har jag:P men har inte hittat var/om man kan köpa grenrör för toppmontering av turbo...


8 250 Inlägg
24 oktober 2007
#4
Grenrör för toppmontering får man bygga själv, alt. ha en jäkla tur och hitta nåt som är till salu.

Trim till 740 finns massvis, beror på mer exakt vad du är ute efter? Och va det för kosta?


119 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
Grenrör för toppmontering får man bygga själv, alt. ha en jäkla tur och hitta nåt som är till salu.

Trim till 740 finns massvis, beror på mer exakt vad du är ute efter? Och va det för kosta?

okej =/ ska sikta på ca 300-350 hk..


The one and only
1 091 Inlägg
24 oktober 2007
#6
ford-escort skrev:
Marlboroman skrev:
Grenrör för toppmontering får man bygga själv, alt. ha en jäkla tur och hitta nåt som är till salu.

Trim till 740 finns massvis, beror på mer exakt vad du är ute efter? Och va det för kosta?

okej =/ ska sikta på ca 300-350 hk..

vad handlar det om för motor?

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

119 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
#7
b230ET


Bilmekaniker
199 Inlägg
24 oktober 2007
#8
Kommer bli dyrt om du ska upp i 300-350hk  roll

429 Inlägg
24 oktober 2007
#9
ford-escort skrev:
b230ET

Några 300-350hk kommer du aldrig få ut ur B230ET..
Skaffa en B230FT från -90 och uppåt eller om du köpter de stakarna med kolvarna och sätter de i ditt ET block.


119 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
#10
joo jag vet hmm men får bli ett rullande projekt smile




jonas 740 skrev:
ford-escort skrev:
b230ET

Några 300-350hk kommer du aldrig få ut ur B230ET..
Skaffa en B230FT från -90 och uppåt eller om du köpter de stakarna med kolvarna och sätter de i ditt ET block.

okej.. måste man inte borra eller någe då?


429 Inlägg
24 oktober 2007
#11
ford-escort skrev:
joo jag vet hmm men får bli ett rullande projekt smile




jonas 740 skrev:
ford-escort skrev:
b230ET

Några 300-350hk kommer du aldrig få ut ur B230ET..
Skaffa en B230FT från -90 och uppåt eller om du köpter de stakarna med kolvarna och sätter de i ditt ET block.

okej.. måste man inte borra eller någe då?

Nej, det skilljer så lite på volvos kolvar så det behövs inte.


119 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
#12
okej. men dessa kolvar och stakar vad gör dom? vet inte hur jag ska förklara de. varför ska jag köpa dom?


429 Inlägg
24 oktober 2007
#13
Kolvarna måste du också ha som det inte är samma kolvbult sen är FT kolvarna mer urgropta än ET = lägre kompresionsförhållande.
En bild säger mer än 1000 ord (lånad bild) Fast den smala är en gammal B230F stake men har för mig att B230ET hade samma
http://i163.photobucket.com/albums/t295/Wocke_740/FkvsF.jpghttp://i163.photobucket.com/albums/t295/Wocke_740/FkvsF.jpg


119 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
#14
okej tack smile var kan man hitta FT kolvar? har sökt på google men inte hittat någe :S


10 287 Inlägg
24 oktober 2007
#15
Byt block så slipper du jävlas med andra kolvar och stakar.

/Göran

ford-escort skrev:
okej tack smile var kan man hitta FT kolvar? har sökt på google men inte hittat någe :S

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

119 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
#16
okej smile tack för svaren smile ska kolla vidare lite o se vad min kusse kan få fram smile


486 Inlägg
24 oktober 2007
#17
ford-escort skrev:
okej tack smile var kan man hitta FT kolvar? har sökt på google men inte hittat någe :S

Kg-trimning har någon nämnt.
Den lokala volvo handlaren
Sten parner motor

Grenrör kan lgspeed göra tror jag. Men du kan lika gärna köra med ett 940 turbogrenrör istället om du ska ha ca 300-350hk. Det funkar bra till den effekten.

www.kgtrimning.com
www.stenparnermotor.se
www.lgspeed.se

Som Sharky skriver e det enklare att byta motorblock för att få en stabilare botten.
Skaffa gärna en lite nyare som har oljekyla kolvar. Tror det kom runt -92.


// Tomas
Senast redigerat av Tomas_H (24 oktober 2007)

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

948 Inlägg
24 oktober 2007
#18
som sagt byt blocket till ett b230FT/FK från 94 och framåt

119 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
#19
TobbeTT skrev:
som sagt byt blocket till ett b230FT/FK från 94 och framåt

okej men hur är passformen? måste man inte modda för att få i blocket i motorrummet?


948 Inlägg
25 oktober 2007
#20
ford-escort skrev:
TobbeTT skrev:
som sagt byt blocket till ett b230FT/FK från 94 och framåt

okej men hur är passformen? måste man inte modda för att få i blocket i motorrummet?

nej det passar


Sök