3536
Sök

mds eller inte?

Illustratör
826 Inlägg
25 oktober 2007
Som sagt, kvaliten varierar jäkligt mkt.. Sen lyckas dom ju att göra högtalare som låter riktigt bra emellanåt.. En välbyggd låda o ett fint steg.
Är inte säker men tror att det var denna bas som jag lyckades kräma ur 141,9 db med ett sinus live och en låda som jag tror var byggd  efter rek. volym.

http://www.mds.se/?Link=http%3A//www.md … Id%3D23914

Tänker...

Solfilmsmontör
947 Inlägg
25 oktober 2007
Allting är ju relativt. Man ska ju ha testat grejorna innan man utrycker sig kan jag tycka. Sen finns de väll folk som har köpt en produkt som dom kanske varit missnöjda med så börjar dom säga till folk att mds är skit o annat dylikt och sånt sprider ju sig. Men jag har aldrig uppleft att de skulle vara skräp snarare tvärtom att man får ganska mycket för pengarna.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

BilstereoNörd
576 Inlägg
26 oktober 2007
Saken är den att det är för dyrt i förhållande till prestandan!!
Halvera priset på MDS produkterna så hamnar de mer rättvist och kommer inte att ifrågasättas något mer..
Ta tex ett slutsteg som MDS säljer för 4999kr som ger riktiga 600wrms!
Jämfört med ett Sinus Live som ger riktiga 900wrms för endast 2250kr som låter bättre..

I dagens prismedvetna samhälle där allt ska vara så billigt som möjligt så blir man förvånad över att folk inte är mer petiga med vad man får för pengarna!
Att man villigt betalar minst det dubbla för prestandan och sen är nöjd?
Men det är bara att gratulera MDS för en utmärkt marknadsföring som får folk att köpa
billiga Kina produkter till ett högt pris..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

CarCass
627 Inlägg
26 oktober 2007
Jag är riktigt nöjd med mina MDS högtalare..
Senast redigerat av CarCass (26 oktober 2007)

Join the Evolution

tokfrans
982 Inlägg
26 oktober 2007
mds </3

RE <3

thats life ^_^ hahaha

iaf för mig som tävlar.. kan säkert ge en demospelning här i falun nu när man är på besök.. hehe

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
26 oktober 2007
Mina grejer fungerar sådär bara. Ska kanske byta ut det, beror på haha smile
Men MDS spela ganska högt enligt mig, men det låter allt annat än bra när jag spelar på.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

2 123 Inlägg
27 oktober 2007
tsdi skrev:
Håller med, är väldigt anti, men för att inte bara säga att det är skit så kan jag berätta att jag har egna erfarenheter av det ! det som suttit i mina framdörrar på A4an är följande 5,25or och pris med bästa 5,25an först.

Rockford Fosgate T152S (3000)
Audiobahn 5002 V (ordinarie 3000 köpt på rea 1500)
Rockford coaxial (1298)
Mds Audiophile (3800)
Sony XS-HT130SN (ordinarie 1700 gav 600)

Mds kittet var alltså det dyraste och det jag tyckte spelade näst sämst :S
Alla 5,25orna var provade på samma steg och under en längre tid (tills jag ville ha nytt)

sedan hade jag även en 8" bas hemma i orörd kartong, öppnade den och stoppade i den i låda för skojs skull, slant lätt med skruvdragaren och halva jävla elementet går isär :S det kallar jag ren skit !

Men det gör faktiskt inte jag, vad hade gjorde du med skruvdragaren i närheten av basen ?
Dom skruvarna får du ju dra för hand för att slippa göra just så som du gjorde, hoppas du inte slant på din T1:a så gummiupphängningen gick wink

735 Inlägg
27 oktober 2007
en kompis till mej har ett par mds 12":or (kommer inte ihåg modellen), visst de fungerar ju, men mina gammla biltema copetiton 10:or spelade klarare.

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
27 oktober 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
tsdi skrev:
Håller med, är väldigt anti, men för att inte bara säga att det är skit så kan jag berätta att jag har egna erfarenheter av det ! det som suttit i mina framdörrar på A4an är följande 5,25or och pris med bästa 5,25an först.

Rockford Fosgate T152S (3000)
Audiobahn 5002 V (ordinarie 3000 köpt på rea 1500)
Rockford coaxial (1298)
Mds Audiophile (3800)
Sony XS-HT130SN (ordinarie 1700 gav 600)

Mds kittet var alltså det dyraste och det jag tyckte spelade näst sämst :S
Alla 5,25orna var provade på samma steg och under en längre tid (tills jag ville ha nytt)

sedan hade jag även en 8" bas hemma i orörd kartong, öppnade den och stoppade i den i låda för skojs skull, slant lätt med skruvdragaren och halva jävla elementet går isär :S det kallar jag ren skit !

Men det gör faktiskt inte jag, vad hade gjorde du med skruvdragaren i närheten av basen ?
Dom skruvarna får du ju dra för hand för att slippa göra just så som du gjorde, hoppas du inte slant på din T1:a så gummiupphängningen gick wink

haha jag orkade inte, fort ska det gå vet du wink nejdå men enligt mig så var det en rättså lätt toutch som likagärna kunde uppståd av att man hade basen monterad i bagaget då något lutade mot den (som en mat kasse) vart liksom inget hugg i den, men jaja tur att det ändå bara var en skit bas som låg wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

956 Inlägg
27 oktober 2007
satt bara mds grejer i min vr6:a jag hade...hade suttit är i några år vad jag förstog..men det lät för jävligt bra...

Har hört att många skriver att mds duger så länge man inte tävlar med det...
Men hur många tävlar i ljud här egentligen???

eldus veldus

341 Inlägg
27 oktober 2007
golf88 skrev:
satt bara mds grejer i min vr6:a jag hade...hade suttit är i några år vad jag förstog..men det lät för jävligt bra...

Har hört att många skriver att mds duger så länge man inte tävlar med det...
Men hur många tävlar i ljud här egentligen???

Jag tävlar i ljud och hade faktiskt en MDS bas för några år sedan. Den gjorde sitt jobb, men i förhållande till pengarna går det hitta bättre prylar.
Enligt min åsikt går det att få hyggligt ljud med ganska lite pengar, men ska man ha det perfekta ljudet, finns ingen kostnadsbegränsning.

Tävlingsbilar i all ära, men det är frågan om det automatiskt innebär att det låter bra.
Jag håller inte alltid med domarna om poängen. Smaken har stora variationer.
När mitt system är inställt så jag är riktigt nöjd, skulle det garanterat hamna sist på tävlingarna.
Mitt råd är att köpa de prylar som man gillar själv. Tror inte många sitter och lyssnar i ett tyst garage i flera timmar... Stereon ska ju användas när man kör och då har man en hel del andra ljud som stör lyssningsupplevelsen ändå.

1 338 Inlägg
31 oktober 2007
Kör bara med mds!
kolla mitt bygge i mina projekt spelar väldigt högt

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

644 Inlägg
1 november 2007
Jag körde med mds förut.. visst de spelade väll ganska bra men de behövde inte mkt effekt för å få dom å slå igenom. kunde driva ut mina två 12" med min förstärkare.så jag sålde den lådan å köpte min en rf power 12" istället å den va då mkt bättre

3 722 Inlägg
1 november 2007
Mds har bra grejer, menar alla brands har ju sina brister m.m.

Sök