2362
Sök

Rattfylla

RM-operatör
667 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Förbannade rattfyllerister,nu har någon av dem smashat min front=(
Blev natten till idag,dom klippte även en grannes bil och en stolpe.
Så nu måste jag byta kylare,vänster blinkers,höger dimljus samt front med frigolitbalk.
Lyckligtvis så klarade sig plåten.
Känns inte som att det är någon idè att blanda in försäkringsbolaget,då självrisken är 1500:- och delarna tippar jag går på 14-1800:-

Alkolås borde vara ett KRAV i alla bilar....

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
24 oktober 2007
Ta försäkringsbolaget du, då lackar de säkert båda framskärmarna å en massa annat + att det blir bra smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Servicetekninker
70 Inlägg
24 oktober 2007
Jag skulle nog oxo satsa på försäkringbolaget, då betalar du 1500:- för ett helt jobb och inte bara delarna.  Va inte dumsnål nu. smile

_b

174 Inlägg
24 oktober 2007
ShyGuy skrev:

tycker synd om dig, men de är ju saker som går o ersätta, pengar o tid o jobb, jättesurt men tänk dig att få en nära vän eller en älskad ihjälkörd.........

RM-operatör
667 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Ta försäkringsbolaget du, då lackar de säkert båda framskärmarna å en massa annat + att det blir bra smile

Nja det är ju ett kylarbyte och en ny kofångare(plast+frigolitbalk) som behövs.Blinkers lagar jag och dimljus ordnar jag nytt fäste åt. Och en fin fångare får jag för under 1000:- på skroten här.
Arbetet gör jag faktiskt gärna själv,eftersom jag behöver mek-erfarenheten.
Att ta in bolaget i det hela förlänger bara all process,och ger troligen i slutändan bara merkostnad för mig.
Skärmar lär dom ju knappast lacka om då dom är i helt skadefria.

Så nej,jag lär nog vara "dumsnål" och skaffa mig erfarenheten och bespara mig en massa problem genom att göra det själv.

RM-operatör
667 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
carroll skrev:
ShyGuy skrev:

tycker synd om dig, men de är ju saker som går o ersätta, pengar o tid o jobb, jättesurt men tänk dig att få en nära vän eller en älskad ihjälkörd.........

Javisst,vore oändligt mycket värre,men det spelar ingen roll,alkohål likväl.
Jag har bett om offert på alkolås till min,trots att jag är i det närmsta nykterist.
Det ska finnas där,det är min åsikt.

Maskinförare
1 163 Inlägg
25 oktober 2007
Borde vara skott pengar på rattfyllerister...

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Forummoderator
9 299 Inlägg
25 oktober 2007
Försäkringsbolagen har blivit väldigt griniga på sk smitningsskador. Ofta får man en betydligt högre självrisk, kanske 4000kr. Förr i tiden gick trafikförsäkringsföreningen in och la mellanskillnaden ner till normal självrisk, men nu riskerar man alltid att få betala fett. Framförallt om skadan är i fronten eller på bakre kofångare.

Jag tycker du ska gå till försäkringsbolaget och göra skadeanmälan tillsammans med din granne som också drabbats. Då är chansen större att ni får igenom era krav. Även om du kan tänka dig att göra det själv så är det viktigt med tanke på din granne. Han kanske får pröjsa 4k annars...
Det är ju inte så att du måste följa försäkringsbolagets beslut. Du kan ju alltid säga senare att du fixar det själv.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
25 oktober 2007
_Spawned_ skrev:
Borde vara skott pengar på rattfyllerister...

Där kom den ! tongue
Varje tråd när nån klagar på något eller någon så kommer exakt den kommentare, men visst måste dock hålla med smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

RM-operatör
667 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Bobo skrev:
Hur vet du/ni att han/hon var full? han lär väl inte åkt dit antar jag eftersom du själv kommer få stå för skadorna

Det känns mest troligt eftersom vi var två bilar som blev smällda,samt en vägstolpe 200m därifrån.
Och så är det ett sånt område man bor i....

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 oktober 2007
ShyGuy skrev:
Bobo skrev:
Hur vet du/ni att han/hon var full? han lär väl inte åkt dit antar jag eftersom du själv kommer få stå för skadorna

Det känns mest troligt eftersom vi var två bilar som blev smällda,samt en vägstolpe 200m därifrån.

Avesta ligger väl inte nära Göteborg?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
26 oktober 2007
ShyGuy skrev:

Tror du det skulle hjälpa? Dom som dricker medans dom kör t ex..? Dom stoppas inte.. Nä, alkolås är fett överskattat!

/Mattias

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
26 oktober 2007
matteeee skrev:
ShyGuy skrev:

Tror du det skulle hjälpa? Dom som dricker medans dom kör t ex..? Dom stoppas inte.. Nä, alkolås är fett överskattat!

Det klart det hjälper! Alkolister är ju påverkade kroniskt och det är ju dem man vill ha bort!  Vet inte om det är så många som är nyktra och sätter sig i bilen och super till! Då är man ju inte bara alkolist ,även total bäng i hela huvet! Det är ju dem som är riktigt fulla som man vill ha bort och de brukar ju göra det spontant i fyllan!

-Mike-

blacken
26 oktober 2007
matteeee skrev:
ShyGuy skrev:

Håller med dig. Att tvinga på alla fordonsägare ett alkolås är för mycket "storebror". För dom kommer snart på ett sätt att kringgå det hela. Sedan så står man där med ett blockeringssystem som garanterat kommer att strula fett.  Vi som inte krökar och kör ska inte bli lidande för vad andra idioter gör.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 oktober 2007
blacken skrev:
matteeee skrev:
ShyGuy skrev:

Håller med dig. Att tvinga på alla fordonsägare ett alkolås är för mycket "storebror". För dom kommer snart på ett sätt att kringgå det hela. Sedan så står man där med ett blockeringssystem som garanterat kommer att strula fett.  Vi som inte krökar och kör ska inte bli lidande för vad andra idioter gör.

Tror du inte att det är ett bra sätt att börja bekämpa trafik-alkolister?
Visst, det kommer att finnas vägar runt det precis som med allt annat men nånstans måste man börja.
Vi måste visa att vi inte tolererar alkohol i trafiken!
Du kan väl komma på nåt bättre sätt att göra detta på.

Att det börjar strula, den teorin håller inte. Skulle man kört med det tankesättet så skulle vi inte få något nytt.
Vi kan ju inte ha bilrutetorkare på bilarna. De strular ju ibland och då kan man inte se nåt när det regnar och då krockar man. Nej till bilrutetorkare!

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

blacken
26 oktober 2007
John87 skrev:
blacken skrev:
matteeee skrev:

Tror du inte att det är ett bra sätt att börja bekämpa trafik-alkolister?
Visst, det kommer att finnas vägar runt det precis som med allt annat men nånstans måste man börja.
Vi måste visa att vi inte tolererar alkohol i trafiken!
Du kan väl komma på nåt bättre sätt att göra detta på.

Att det börjar strula, den teorin håller inte. Skulle man kört med det tankesättet så skulle vi inte få något nytt.
Vi kan ju inte ha bilrutetorkare på bilarna. De strular ju ibland och då kan man inte se nåt när det regnar och då krockar man. Nej till bilrutetorkare!

"Man ska stämma i bäcken, inte i ån". Och det är inga "teorier" att det kommer att strula,för det kommer det att göra.
Senast redigerat av blacken (26 oktober 2007)

RM-operatör
667 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
caromania skrev:
ShyGuy skrev:
Bobo skrev:

Avesta ligger väl inte nära Göteborg?

Nope,det ligger i Skogsvattnets gyllene land,Dalarna,södra Dalarna för att vara mer exakt.
Ca 40 mil från Göteborg och 15 från Stockholm.

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
26 oktober 2007
MikeAero skrev:
matteeee skrev:
ShyGuy skrev:

Det klart det hjälper! Alkolister är ju påverkade kroniskt och det är ju dem man vill ha bort!  Vet inte om det är så många som är nyktra och sätter sig i bilen och super till! Då är man ju inte bara alkolist ,även total bäng i hela huvet! Det är ju dem som är riktigt fulla som man vill ha bort och de brukar ju göra det spontant i fyllan!

Dom dyngraka alkisarna kör sällan bil, och gör dom det krockar dom säkert med första bästa träd.
Dom man vill åt är "smyg-alkoholisterna" som kör efter ett par glas (gärna nåt för mycket bevisligen) eller dagen efter med alkohol kvar i blodet. De som TROR att dom är nyktra nog att köra, men ändå har försämrat omdöme och kass reaktionstid osv. Det dumma är att dom kommer fixa igång bilen ändå, be någon annan blåsa eftersom apparaten strular etc. (dom ser ju inte onyktra ut, eftersom dom inte är aspackade)
Det kan säkert hjälpa på ett par som annars skulle kört bil, men alldeles för få för att det ska vara värt det.  Nej, mer resurser åt polisen att kolla nykterhet - och värre påföljder för dom som är dumma nog att köra bil onyktert!

/Mattias

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
27 oktober 2007
matteeee skrev:
MikeAero skrev:
matteeee skrev:

Dom dyngraka alkisarna kör sällan bil, och gör dom det krockar dom säkert med första bästa träd.
Dom man vill åt är "smyg-alkoholisterna" som kör efter ett par glas (gärna nåt för mycket bevisligen) eller dagen efter med alkohol kvar i blodet. De som TROR att dom är nyktra nog att köra, men ändå har försämrat omdöme och kass reaktionstid osv. Det dumma är att dom kommer fixa igång bilen ändå, be någon annan blåsa eftersom apparaten strular etc. (dom ser ju inte onyktra ut, eftersom dom inte är aspackade)
Det kan säkert hjälpa på ett par som annars skulle kört bil, men alldeles för få för att det ska vara värt det.  Nej, mer resurser åt polisen att kolla nykterhet - och värre påföljder för dom som är dumma nog att köra bil onyktert!

Alla bilar kanske är överdrivet men de som har problem och kanske är dömda för rattfylla tycker jag det skall sitta ett i! Och de som vill ha ett skall få ett!

-Mike-

Lokförare
126 Inlägg
27 oktober 2007
va inte så less för 1500 kr:D ja ska köpa ny växellåda för 18.000 ^^

Saab 900 Aero -96

Sök