3399
Sök

Angående e36ans bakvagn!

94 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Hej ! Jo precis som tråden lyder. Satte på nya däck i agusti sommar, men nu såg ja att däcken är totalt slut längst in på bägge däcken :S. Vad kan detta bero på ? Kan det va nått med säkningsatsen och att det är delad bakaxel? nån som har haft samma fel som ja  kanske.

Mvh Emilio

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
25 oktober 2007
hade samma problem med mina 17"are som jag hade på innan däcken tog slut, dom slet på innerkant, men då vart den inte sänkt bak heller, som den är nu, men tycker inte att sänkningssatsen borde göra så! eller?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

111 Inlägg
25 oktober 2007
sitter bussningar i bakvagnen som blir slitna.. då slits däcken på inner sidan.

94 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Jo precis. Har allt hört med bmw med, dom har sagt att det är ett vanligt fel på e36an, med bussningar och gummiupphängingarna. Men flera här i staden har sagt att den kan bero på säkningsatsen med, men vette tusan =P Bussningarna va bytta i maj . kan det gå så fort med dom??

1 353 Inlägg
25 oktober 2007
jag skulle nog satsa stålar på sänkningssatsen, för däcken får en lutning så att dom lutar innåt då, dvs. sliter däcken på insidan. 
och en bussning som är utbytt i maj ska inte vara utsliten nu, så länge du inte kört offroad med bilen då ^^

There's no replacement for displacement

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
25 oktober 2007
vanligt fel på bmw de dära, pröva göra en 4 hjuls inställning, med lite flyt blir du av med det

Thorssa
25 oktober 2007
Problemet med E36 är att när du sänker den så räcker inte inställningsmöjligheterna bak till. En sänkt E36 äter bakdäck, går inte att komma ifrån, hade samma problem på min. Det du kan göra för att lindra eländet är att skifta däcken mellan fälgarna bak efter varje säsong, på så vis slits de på båda sidor och du kan köra på dem lite längre.

94 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Okej. har gjort 4 hjulinst, inget hjälpte, men det ja ser nu är att däcken lutar lite in fram på dem. Men ja får väll kosta på en ny säkningsats kanske ? litar inte på den, har typ suttit på i 4 år tog ja reda på. Så vem vet :S..

Mvh Emilio

Sök