3389
Sök

Köpa biljud!

458 Inlägg
6 november 2005
Trådstartare
Tänkte köpa lite ljud till bilen så jag undrar om detta kan vara något?

www.nardik.se
Slutsteg - DLS (CA51) 4 kanaligt + monoblock 2995 kr
Bashögtalare - Kenwood (KFC-W300S) 495 kr
Framsystem - DLS (B6) Högtalarsystem 6,5” 895 kr
Baksystem - DLS (126) Högtalare koaxial 6,5” 450 kr

Detta skall sitta i en Golf 3:a -92

28 Inlägg
6 november 2005
Jag hade nog satsat på en bättre bas! med tanke på vad du mer köpt/el ska köpa!

Team Tondöv
649 Inlägg
6 november 2005
Skippa bakhögtalarna och lägg dom pengarna på basen istället!

6 851 Inlägg
6 november 2005
sägewr nästan som resten..skippa baksystemet och lägg pengarna på ett bättre framsystem ist. basen kommer nog att räcka iaf. men framsystemet är viktigare. typ DLS R6A. väldigt prisvärt enligt mej iaf.
Senast redigerat av Tiaz (6 november 2005)

"A Johlsson"
302 Inlägg
6 november 2005
Skulle nog oxå satsat på en bättre bas, om du är intresserad av 12'or av märket Beyond Audio så har jag två st som inte går av för hackor, fruktansvärt bra basar för ingen peng alls i princip. Haft dem i Golf 2/3 och de spelar mycket bra.

458 Inlägg
6 november 2005
Trådstartare
Jag måste ha något där bak, har en kompis som inte har detta och jag tycker att det bara vröllar när man åker med han.. Men är slutsteget bra??
Detta är bara till och börja med skall byta upp mig senare!!

40 Inlägg
6 november 2005
Tänk på att färre och dyrare komponenter spelar mycket bättre än fler billiga.
Även att billigare element kan spela mycket bättre än dyra element om de sämre är bättre och stadiagre monterade.

Ett litet tips.. köp förra årets komponenter eller annat som finns på rea. Får ju helt klart mer för pengarna.

859 Inlägg
6 november 2005
Slutsteget skulle jag kört på ett CA41 istället och lagt mer pengar på framsystem och bas. Dels för att en fyrkanalare är bättre när du vill uppgradera lite, och dels för att bakhögtalare klarar man sig utan. Referenceserien funkar finfint ihop med det steget.

Ett MS6 kitt tillsammans med en W610 ellerW612 funkar förvånansvärt bra.

Lycka till / Theo

Team Tondöv
649 Inlägg
6 november 2005
Kojloj skrev:
Jag måste ha något där bak, har en kompis som inte har detta och jag tycker att det bara vröllar när man åker med han.. Men är slutsteget bra??

Om det bara vrölar när du åker med han är det inte inställt riktigt rätt!

Jag har ett systemförslag till dig som jag tror skulle funka bättre, för ungefär samma pengar som dom komponenter du listat:

Slutsteg DLS CA31
Framhögtalare DLS PS6A
Bas DLS W312B

Kika så får du se om det kan vara nåt!

21 761 Inlägg
6 november 2005
Den där basen(KFC-W300S) blir jag inte klok på. Det går ju inte att få tag på rätta värden för att kunna räkna på en låda. Sedan är ju Q-värdena helt åt skogen. Dessutom om man kollar på olika ställen på nätet så är det olika lådförslag många gånger.

458 Inlägg
6 november 2005
Trådstartare
freddan70 skrev:
Kojloj skrev:

Om det bara vrölar när du åker med han är det inte inställt riktigt rätt!

Jag har ett systemförslag till dig som jag tror skulle funka bättre, för ungefär samma pengar som dom komponenter du listat:

Slutsteg DLS CA31
Framhögtalare DLS PS6A
Bas DLS W312B

Kika så får du se om det kan vara nåt!

mm såg ju bra ut.. men steget var bara 3 kanals! med en kanals som monoblock.. där man skall ha basen antar jag eller?? Kanske bättre med
ett vanligt 4 kanaligt då??

21 761 Inlägg
6 november 2005
De verkar ha bra koll på värdena hos nardik.
Qts som är högre än Qes(KFC-W300S)
Känsligheten på DLS basen:91 dB vid 41m.

Meen, det är väl jag som är petig antar jag.  Bra priser ialla fall!

Team Tondöv
649 Inlägg
6 november 2005
ska du bara köra med framsystem och bas är det ju klockrent med bara 3 kanaler!
annars kan du ju som sagt köpa ett 4-kanals och brygga 2 kanaler, så får du samma funktion.

81 Inlägg
6 november 2005
freddan70 skrev:
annars kan du ju som sagt köpa ett 4-kanals och brygga 2 kanaler, så får du samma funktion.

Då är det bäst med 3-kanals, ett vanligt 4-kanals är inte direkt optimalt för att driva Basar.

55 Inlägg
6 november 2005
Precis... CA-41 passar bra att driva två element med men om man bara har ett (eller en anslutning till lådan) så gör sig CA-31 mkt bra... Du har lite mer individuella inställningar för bas på C-kanalen. Detta finns ju inte om du bryggar C och D på ett fyrkanals...

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)

458 Inlägg
7 november 2005
Trådstartare
sternviken skrev:
freddan70 skrev:

Då är det bäst med 3-kanals, ett vanligt 4-kanals är inte direkt optimalt för att driva Basar.

Det steget som jag tänkt köpa från början har ju 5 kanaler fördelat på ett monoblock så då kan ju det vara bra med eller? Jag tror till och med att det finns ett 4 kanaligt steg fördelat med ett monoblock! men det kanske är bättre med ett 3 kanaligt och inte brygga ett 4 kanaligt..??

Team Tondöv
649 Inlägg
7 november 2005
Visst kan det vara bra med ett 5-kanalssteg! Vill du köra med aktiv delning på framsystemet t ex är det ju klockrent.
Annars, för mer "normal" användning tror jag det blir bättre med CA31!
Och, som sagt, är det ju inte helt optimalt att brygga ett 4-kanals, men det funkar absolut!!
Men jag skulle köra på CA31..

21 761 Inlägg
8 november 2005
Fördelen med CA31 och CA51 är att de klarar 2 ohm i basen, en fyrkanalare eller tvåkanalare mår ju inte så bra om man kör 2 ohm i bryggat läge. Men ska man ha flera basar så kan man välja ut lämpligt ohmtal så funkar det ju ändå med fyrkanalare.

859 Inlägg
9 november 2005
MEN SLUTA NU! Klart ett Ca41an passar bättre är Ca31an om det var en 4 ohmsbas du skulle driva. Två av kanalerna bryggade på fyrkanalaren ger mer effekt än monokanalen på ca31an (i 4 ohm). Dessutom är en fyrkanalare mycket bättre om man vill bygga ur sitt system senare.

Skall du köra med DLS framsystem tycker jag absolut att MS5/MS6 är att rekommendera, då diskanten är så grymt mycket bättre än i de ite billigare alternativen.

/Theo

Sök