2283
Sök

Någon som är kristen?

blacken
1 november 2007
Overmann skrev:
Galad8 skrev:
Just det, om man tar en hög bräder, en rejäl låda spik och tegelstenar murbruk och element och tapeter och tapetklister och elinstallationer och fönster och en dörrklocka och sen laddar man en bomb och smäller av den så har man gjort det tillräckligt många gånger kommer det tro det eller ej att stå en smålandsvilla där! Eller? Av kaos kommer kaos inte ordning som skrivits tidigare. SLUT. FRÅGOR?

Nej det kommer antagligen inte att ske för du har inte ett oändligt antal förutsättningar. Har du ett oändligt antal förutsättningar, ett oändligt antal gånger kommer det stå en smålandsvilla där men det kommer antagligen inte att ha skett på det sätt du beskriver, där du dikterat förutsättningarna.

Jag tror vi kan hålla på här hur länge som helst utan att komma fram till något.
Ett av de grundläggande problemen jag ser med tro är att jag inte har en chans att prova om det är sannolikt eller inte. Jag har bara att välja på om jag vill tro på det eller ej. Med vetenskapliga teorier kan jag välja att återskapa de steg som lätt fram till teorin om jag så skulle vilja. Jag får chansen att själv pröva och inte blindt lita på någon eller något annan/annat.

Tills jag blir sugen på att tjafsa mer nöjer jag mig såhär.

Om man ska ta det vetenskapligt så oavsett hur många "oändligt antal gånger/förutsättningar" som man låter ovannämda/förut nämnda bomb detonera under högen med material, så kommer den presumtiva husets bestånds delar att bli flis,atomer och kaffeved och ingenting annat. Det är fakta som är obestridligt. Allt annat är kvalificerat dimjidder och flumsnack cool

blacken
1 november 2007
hasse snikbyggare skrev:
Phaetoon skrev:
Vad gör "kristendomen" till den rätta religionen?

*Edit
Jag utgår istället från den gyllene regeln. Jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad. Men jag dyrkar ingen gud. Jag tycker att det är viktigare att ägna min tid åt mina medmänniskor.

För mycket i denna diskussion för att haka på, men jag ger gärna tummen upp åt "Phaetoons" kloka inställning smile. Sen handlar det ju också om hur andra behandlar en, lika för lika brukar jag tänka men ibland får man ju ge folk lite slack roll.

Håller med dig. smile

609 Inlägg
1 november 2007
EEhh lägg ner killar, det här en BILRELATERAD sida, inte religion o shit....hmm

blacken
1 november 2007
muppet skrev:

visserligen så betyder "off topic, just off topic, men är benägen att hålla med dig. Det börjar att flyga lite för mycket paj nu. big_smile

22 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
men om nu universum bildades via big bang.. vad kommer de celler som bildade den stora smällen från?

Nån som har ett garage norr om sthlm att hyra ut?

16 197 Inlägg
1 november 2007
Gote skrev:
men om nu universum bildades via big bang.. vad kommer de celler som bildade den stora smällen från?

hur skulle de annnars bildats??  att tomten fråga om de fanns nå snälla barn men de fanns inga barn så då "skapa gud" dom elle??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
2 november 2007
Gote skrev:

ifrån början fanns inget... endast en liten elektron.. så liten att du inte kan föreställa dig, den krocka med en annan.. villket ledde till det ena och andra och det ena ämnet som skapades skapade sen ett nytt ämne osv..  kollar du inte på discoverychannel? tongue

dom förklarar bättre där..  mitt råd: kolla på discovery pogrammen .. mkt kan bevisas men inte allt givetvis.. vi är trots allt bara människor som försöker ta reda på vad som hände för miljontals år sedan...

om gud finns, varför visar han sig inte?
                    varför har människan det bättre än allt annat liv på jorden?
                    varför finns det hundra-sjuttio-elva olika gudar/relioner om bara en stämmer?

om jag levde på 0-talet skulle jag också undra vad en tornado var förnått.. eller en jordbävning.. och om jag kunde skriva skulle jag hitta på nått om en gud som förstörde grannarnas hus med sitt finger som kom störtandes från skyn.. ..bla,bla,bla...  fast det bara va en tornado... det finns så mkt som inte går ihop i dagens relioner asså..

förr trodde alla i norden på valhall och tor/oden... sen plötsligt byter man till kristendom..??
som förövrigt är en uppgradering på judendom??...

ne.. detta är nog bara sagor som gjorts av människan, helt klart..
men man kan ju undra ibland om det inte finns nån form av högre makt.. eftersom det stora svarta som vi kallar rymden... vem/vad skapa det?  nånstans måste någott/någon skapat nått...  annars skulle ju inget finnas...  kanske är nån form av gud som skapat det.. men troligen skulle det gå att förklara vetenskapligt,  vi är bara lite för dumma för att förstå allt än,   men om 1000 år så kanske människan vet hur all gått till och skrattar åt "oss ifrån forntida dar", då vi trodde på gudar o sagor...
Senast redigerat av richardoo290 (2 november 2007)

blacken
2 november 2007
richardoo290 skrev:
Gote skrev:

ifrån början fanns inget... endast en liten elektron.. så liten att du inte kan föreställa dig, den krocka med en annan.. villket ledde till det ena och andra och det ena ämnet som skapades skapade sen ett nytt ämne osv..  kollar du inte på discoverychannel? tongue

dom förklarar bättre där..  mitt råd: kolla på discovery pogrammen .. mkt kan bevisas men inte allt givetvis.. vi är trots allt bara människor som försöker ta reda på vad som hände för miljontals år sedan...

om gud finns, varför visar han sig inte?
                    varför har människan det bättre än allt annat liv på jorden?
                    varför finns det hundra-sjuttio-elva olika gudar/relioner om bara en stämmer?

om jag levde på 0-talet skulle jag också undra vad en tornado var förnått.. eller en jordbävning.. och om jag kunde skriva skulle jag hitta på nått om en gud som förstörde grannarnas hus med sitt finger som kom störtandes från skyn.. ..bla,bla,bla...  fast det bara va en tornado... det finns så mkt som inte går ihop i dagens relioner asså..

förr trodde alla i norden på valhall och tor/oden... sen plötsligt byter man till kristendom..??
som förövrigt är en uppgradering på judendom??...

ne.. detta är nog bara sagor som gjorts av människan, helt klart..
men man kan ju undra ibland om det inte finns nån form av högre makt.. eftersom det stora svarta som vi kallar rymden... vem/vad skapa det?  nånstans måste någott/någon skapat nått...  annars skulle ju inget finnas...  kanske är nån form av gud som skapat det.. men troligen skulle det gå att förklara vetenskapligt,  vi är bara lite för dumma för att förstå allt än,   men om 1000 år så kanske människan vet hur all gått till och skrattar åt "oss ifrån forntida dar", då vi trodde på gudar o sagor...

Om det från början bara fanns en enda pytteliten elektron och som krockade med en annan pytteliten elektron, var kom den ifrån?. Var kom överhuvudet taget den första ifrån?? hmm

609 Inlägg
2 november 2007
blacken skrev:
muppet skrev:

visserligen så betyder "off topic, just off topic, men är benägen att hålla med dig. Det börjar att flyga lite för mycket paj nu. big_smile

MMmm hell yeah

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
2 november 2007
Oavsät religon den dagen när någon trycker på knappen till ett 3 vädrdskrig över religon eller politik så e det skit samma vad man tror på för vi blir pulvriserade allihopa till ett minne blått ..... å sen kommer det komma en istid som raderar allt som vi byggt ....

Sen får vi se om det uppkommer nytt levende på denna planet i huvudtaget någomera ..!!

Vi är här nu å sen e vi ej det någo mera ta vara på det som är nu å ej sen .... lev i nuet å ej om att å i fall att ... vips e det slut ...

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

2 271 Inlägg
2 november 2007
dyrkar satan som ett svin=)

Sleeper
3 084 Inlägg
2 november 2007
blacken skrev:
Om det från början bara fanns en enda pytteliten elektron och som krockade med en annan pytteliten elektron, var kom den ifrån?. Var kom överhuvudet taget den första ifrån?? hmm

Alltså det var gud som hade lite plats så då kom han på att han kunde komprimera all energi i universum så han kunde få lite mer plats för sin gigantiska Ölmage. Så han tog fram sin gigantiska bamse-kompressor, tillslut så blev energin så kompakt att kompressorn inte pallade någe mer och den small.. Det är förklaringen på BigBang.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2 079 Inlägg
2 november 2007
bilfrälst!!!

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

93 Inlägg
2 november 2007
blacken skrev:

Om gud skapade allt, vem skapade då gud? hmm

blacken
2 november 2007
Mange_900 skrev:
blacken skrev:

Om gud skapade allt, vem skapade då gud? hmm

Gud? vi rapade inte om Gud nu. Det var elektroner vi pratade om!.
Senast redigerat av blacken (2 november 2007)

7 120 Inlägg
2 november 2007
Nu går jag ut på off topic på just off topic, haha. Men men.
Har ni tänkt på om det finns något stopp ute i rymden? Eller fortsätter det bara?
Blir nästan rädd av att tänka på det lol

blacken
2 november 2007
Aerodynamik skrev:
Har ni tänkt på om det finns något stopp ute i rymden? Eller fortsätter det bara?

Någonstans kanske det finns en skylt som det står återvändsgränd på, big_smile vem vet.
Senast redigerat av blacken (2 november 2007)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 november 2007
Aerodynamik skrev:

människans hjärna hanterar inte orden "Oändligt" "Evigt" eller "ingenting" våran hjärna kan inte hantera hur ett stopp på universum kan existera för våran hjärna undrar vad som finns bakom stoppet vad som skapade universum det kan finnas ett enkelt svar eller ett svar som
våran hjärna inte förstår grubbla inte på sånt det var därför många filosofer vart som dom vart man blir galen till slut helt enkelt...

blacken
3 november 2007
MeloveGolf skrev:
Aerodynamik skrev:

människans hjärna hanterar inte orden "Oändligt" "Evigt" eller "ingenting" våran hjärna kan inte hantera hur ett stopp på universum kan existera för våran hjärna undrar vad som finns bakom stoppet vad som skapade universum det kan finnas ett enkelt svar eller ett svar som
våran hjärna inte förstår grubbla inte på sånt det var därför många filosofer vart som dom vart man blir galen till slut helt enkelt...

Du har rätt där, all vår hjärnkapacitet/kraft går åt att försöka lista ut hur kvinnan funkar smile

194 Inlägg
21 december 2007
Nej nu är jag skit glad big_smile inge mer relgion lektioner! någonsin!! big_smile big_smile och för att avsluta mitt prov på kristendomen så förklarade jag ordet "tron" som något en kunglig person har sina ända på smile fick ändå G i kursen w00t! big_smilecool
Senast redigerat av Sweeman (21 december 2007)

Sök