Gote skrev:
men om nu universum bildades via big bang.. vad kommer de celler som bildade den stora smällen från?
ifrån början fanns inget... endast en liten elektron.. så liten att du inte kan föreställa dig, den krocka med en annan.. villket ledde till det ena och andra och det ena ämnet som skapades skapade sen ett nytt ämne osv.. kollar du inte på discoverychannel?
dom förklarar bättre där.. mitt råd: kolla på discovery pogrammen .. mkt kan bevisas men inte allt givetvis.. vi är trots allt bara människor som försöker ta reda på vad som hände för miljontals år sedan...
om gud finns, varför visar han sig inte?
varför har människan det bättre än allt annat liv på jorden?
varför finns det hundra-sjuttio-elva olika gudar/relioner om bara en stämmer?
om jag levde på 0-talet skulle jag också undra vad en tornado var förnått.. eller en jordbävning.. och om jag kunde skriva skulle jag hitta på nått om en gud som förstörde grannarnas hus med sitt finger som kom störtandes från skyn.. ..bla,bla,bla... fast det bara va en tornado... det finns så mkt som inte går ihop i dagens relioner asså..
förr trodde alla i norden på valhall och tor/oden... sen plötsligt byter man till kristendom..??
som förövrigt är en uppgradering på judendom??...
ne.. detta är nog bara sagor som gjorts av människan, helt klart..
men man kan ju undra ibland om det inte finns nån form av högre makt.. eftersom det stora svarta som vi kallar rymden... vem/vad skapa det? nånstans måste någott/någon skapat nått... annars skulle ju inget finnas... kanske är nån form av gud som skapat det.. men troligen skulle det gå att förklara vetenskapligt, vi är bara lite för dumma för att förstå allt än, men om 1000 år så kanske människan vet hur all gått till och skrattar åt "oss ifrån forntida dar", då vi trodde på gudar o sagor...