3256
Sök

Någon som är kristen?

volvoraggare
4 776 Inlägg
22 december 2007
finns ju för fan bara en gud och det är rob halford

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

blacken
22 december 2007
Deathcore skrev:
TurboAnders skrev:
Deathcore skrev:
Tyvärr kan ju ingen kristen svara på den frågan. Då kan dom ju framstå som idioter. Vilket dom ABSOLUT inte redan gör... Verkligen..

Men de är väl klart att de va deras Låtsaskompis som skapada allt, de låter ju hur rimligt som hellst... hahaha

ah jag mear det, man märker verkligen på situationen idag med i Världen att han existerar.. Krig (främst i de troende länderna med), växthuseffekten, stormakter, terrorism m.m.m.m.

Dom företeelserna kan vi bara skylla på oss själva att det är så. Och ingen annan.
Senast redigerat av blacken (22 december 2007)

blacken
22 december 2007
CarCass skrev:
blacken skrev:
CarCass skrev:

Nej, det är kristendomens verision(hjärnsläpp, stavning?) av det hela. Påhittad några 100 år efter ursprunget. Mitt projektarbete i skolan handlade till stor del om satanism.. MVG

100 år av vilket ursprung?. Bibelns berättelser sträcker sig mer än 8000 år tillbaka i tiden.

Nu känns det som om du är lite insnöad.. Okej om bibelns berättelser sträcker sig 8000 år bakåt i tiden, men säg var någonstans satan nämns i de äldsta texterna..

Sen skrev jag några 100 år, inte 100 år. Och om du läst vad jag skrev så hade det blivit: Myten om satan, år 1200. kristendomens införande av satan, år 1800. Är du med?

Bara för att jag är så jävla grinig:

Själva bilden av satan som en röd snubbe med horn och klövar mm, kommer från en grekisk gud som jag inte kommer ihåg namnet på nu så här efter 12 timmars passet på jobbet.

Jesus kommer troligen från en pagansk myt. Eller figuren Jesus "råkar" bara ha några slående likheter.

Kineserna? (eller nåt folk i öster) planterade ut dinosaurieskeletten, eller hur är det? För världen som gud skapade fanns inte då, osis, jävla kineser(?)!

Listan kan fortsätta.. kristendomen har lånat från praktiskt taget varje, mer känd religion.

Efter som bibeln omnämner den äldsta staden (ur) som dom har hittat så kan man nog ganska lugnt anse att den är äldre än någon annan religion. Det är också den enda religionen som inte har förändrats genom åren utan är densamma från början.

blacken
22 december 2007
"Plugga kemi så kanske du förstår att möjligheterna finns men att chansen är sjukt liten.
Och precis som jag skrev; kaos sysslade Gud med, evolutionen tog sin tid.
Evolutionen ser jag täcken på när man gräver upp miljontals år gamla dinosaurieben t.ex. Eller var det Gud som la dom där eller hur var det ?
Och till sist: alla som håller på med yoga är inte hinduer."

Chansen är inte "sjukt liten", Den är omöjlig om man ser till den tidsrymd som har förflutit från "begynnelsen" till nu.
Evolution och kristendom ÄR inte oförenliga, tvärt om.
Och yoga ÄR hinduism för det ingår i den hinduistiska liturgin. Att förneka det är som att säga att bön inte ingår i den kristna läran.

DFFL
9 020 Inlägg
22 december 2007
blacken skrev:
...
men en sak vet jag bortom all säkerhet att om inte Gud eller Jesus hade funnits, så hade jag inte levt idag och det är ett faktum som INGEN kan resonera bort, hur mycket dom än vill.

Bevisa det...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Makaronborrare
993 Inlägg
22 december 2007
Tror jorden hade varit en mycket bättre plats om det inte varit för dessa religioner. Jag behöver i allafall ingen gud som ska bestämma hur jag ska leva mitt liv. Därför är jag är inne på Firetraxx linje om religiösa människor. Är man tillräckligt stark behövs inte religionen

blacken
22 december 2007
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
...
men en sak vet jag bortom all säkerhet att om inte Gud eller Jesus hade funnits, så hade jag inte levt idag och det är ett faktum som INGEN kan resonera bort, hur mycket dom än vill.

Bevisa det...

Jag kan bjuda på en fika någon dag, så får du se att jag lever.

blacken
22 december 2007
calibra1992 skrev:
Tror jorden hade varit en mycket bättre plats om det inte varit för dessa religioner. Jag behöver i allafall ingen gud som ska bestämma hur jag ska leva mitt liv. Därför är jag är inne på Firetraxx linje om religiösa människor. Är man tillräckligt stark behövs inte religionen

Så du menar att jag är svag?.

8 156 Inlägg
22 december 2007
blacken skrev:
Efter som bibeln omnämner den äldsta staden (ur) som dom har hittat så kan man nog ganska lugnt anse att den är äldre än någon annan religion. Det är också den enda religionen som inte har förändrats genom åren utan är densamma från början.

Gamla eller nya testamenten? För judendomen tror ju också på gamla testamentet och att allt ska bli bra när messias kommer? Sen kan ju Ur blivit bortcensurerat ur dom andra religiösa skrifterna, samt att olika religioner har ju utvecklats på olika håll.
Ur kanske är inte var så intressant för t.ex. hinduismen?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 december 2007
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
...

Bevisa det...

Men att du inte hade funnits om inte Gud eller Jesus funnits, det kan du inte bevisa.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

8 156 Inlägg
22 december 2007
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
...

Bevisa det...

Tänk om gud finns, men att Jesus bara var en stor religiös människa som lyckades charma en massa andra människor?

Man kan knappast belägga att Jesus utförde alla mirakel som det pratas om.
De kan ju lika gärna påhittade historier för att få folket mer religiösa och troende?

Man kan varken bevisa eller motbevisa att Gud finns. Däremot så kan man väl anse det bevisat att Jesus existerat. Om han däremot var Guds son är väl ganska så omdiskuterat...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 014 Inlägg
22 december 2007
blacken skrev:
Jag kan hålla med dig att den saker och ting angående den kristna läran och tron är lite "skumma". och verkar vara lite otroliga, det finns mycket som man inte kan förklara i det hela. men en sak vet jag bortom all säkerhet att om inte Gud eller Jesus hade funnits, så hade jag inte levt idag och det är ett faktum som INGEN kan resonera bort, hur mycket dom än vill.

Nog hade jag hoppats på ett mer uförligt och preciserat svar än så efter all tid det tog att skriva det förbannade inlägget! tongue

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

DFFL
9 020 Inlägg
22 december 2007
John87 skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Bevisa det...

Men att du inte hade funnits om inte Gud eller Jesus funnits, det kan du inte bevisa.

Precis det jag menade.
Folk tror hit och folk tror dit, men ingen kan med säkerhet säga att det finns en gud, en himmel, ett helvete och ditten och datten.
Det är ju bara en förbannad massa rappakalja som något khattuckande pucko hittade på en gång för väldigt många år sedan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
22 december 2007
Phaetoon skrev:
blacken skrev:

Gamla eller nya testamenten? För judendomen tror ju också på gamla testamentet och att allt ska bli bra när messias kommer? Sen kan ju Ur blivit bortcensurerat ur dom andra religiösa skrifterna, samt att olika religioner har ju utvecklats på olika håll.

Det är ingen skillnad på gamla och Nya Testamentet för den ena uppenbarar Nya Testamentet ( Gamla) och den andra (Nya) bekräftar gamla Testamentet.
hinduismen är c:a 6000 år gammal och var i annorlunda än idag. (Ursprungligen så tillbads en gud som var hälften människa hälften tjur). Bibeln eller den kristna tron är betydligt äldre än 8000 år. och är oförändrad än idag dvs samma budskap då som nu.

16 197 Inlägg
22 december 2007
"kul" läsning men fattar dock inte vittsen me religon..

FireTraXX har dock mig på sin sida..
Senast redigerat av evilaudio (22 december 2007)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

blacken
22 december 2007
Alecci skrev:
blacken skrev:
Jag kan hålla med dig att den saker och ting angående den kristna läran och tron är lite "skumma". och verkar vara lite otroliga, det finns mycket som man inte kan förklara i det hela. men en sak vet jag bortom all säkerhet att om inte Gud eller Jesus hade funnits, så hade jag inte levt idag och det är ett faktum som INGEN kan resonera bort, hur mycket dom än vill.

Nog hade jag hoppats på ett mer uförligt och preciserat svar än så efter all tid det tog att skriva det förbannade inlägget! tongue

Jag får be om ursäkt för det, men jag tillhör "skiftnyckel generationen" och det här med tangentbord är inte riktigt min "te kopp" så att säga. Jag har bara två pekfingrar och den ena har jag ont i. tongue

Sleeper
3 084 Inlägg
22 december 2007
å jag som fick lära mig att faderabraham var otrogen sen uppstod olika religioner typ..
Men det roliga är att profeterna idag framstår som totala jubelidioter. Skulle vara roligt att se vad som händer om 5000år till då kanske dem är de nya jesusarna.

Edit: Alecci ditt inlägg var rätt intressant tror jag ska spara ner det och skicka till min lokala präst och se om man kan få några svar. smile
Senast redigerat av Sushikocken (22 december 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sleeper
3 084 Inlägg
22 december 2007
blacken skrev:

Ja precis det är därför alla kristna fortfarande tror jorden är platt och att adam och eva var de två första människorna. Förresten vem var det som sa det? aja kidsen måste haft ett jävla jobb att simma över atlanten för att senare starta en ny infödingsbefolkning i amerika.

OBS! utgick från att du talade om kristendomen där.
Senast redigerat av Sushikocken (22 december 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

blacken
22 december 2007
Sushikocken skrev:
blacken skrev:

Ja precis det är därför alla kristna fortfarande tror jorden är platt och att adam och eva var de två första människorna. Förresten vem var det som sa det? aja kidsen måste haft ett jävla jobb att simma över atlanten för att senare starta en ny infödingsbefolkning i amerika.

OBS! utgick från att du talade om kristendomen där.

Det står ingenstans i Bibeln att jorden är platt.

2 126 Inlägg
22 december 2007
blacken skrev:
Phaetoon skrev:
blacken skrev:

Det är ingen skillnad på gamla och Nya Testamentet för den ena uppenbarar Nya Testamentet ( Gamla) och den andra (Nya) bekräftar gamla Testamentet.
hinduismen är c:a 6000 år gammal och var i annorlunda än idag. (Ursprungligen så tillbads en gud som var hälften människa hälften tjur). Bibeln eller den kristna tron är betydligt äldre än 8000 år. och är oförändrad än idag dvs samma budskap då som nu.

Jaså så dom kristna fanns innan jesus????
Kristendomen e 2000 år gammal inget annan!!!
Jesus själv vart inget annat än jude, det e en massa annat folk efter hans död som hittat på en massa skit om att han var guds son mm!
Och att bibeln e 8000 år gammal kan ju inte stämma om det e som vissa hävdar att jorden skapades ca 4000 fk rätt konstigt!

Sök