3266
Sök

Någon som är kristen?

blacken
7 januari 2008
Ramrod skrev:
blacken skrev:
richardoo290 skrev:

men om det finns miljader miljader miljader planeter i rymden, du tror inte det kan ha lyckats gå rätt till och legat i linje med varann på en av dem planeterna?

om du sätter miljontals apor i ett rum med en skrivmaskin så går det ett par tusen år där de bara skriver skit ingen förstår. men till slut lyckas dem skriva en bok slumpmässigt.
jag tror mer på det än på rödluvan hmm

en smart man förstod att folk kan gå på löjliga historier och ägna sina liv åt att dyrka historierna och leva efter dem, han hette: L. Ron Hubbard och skapade Scientologin
och tjänade därav röööv med pengar.. jesus som bevisat fanns kanske också var en vanlig dödlig människa som var smart och visste att folk skulle tro han på diverse saker.

för 2000 år sen skapades kristendom där man trodde på gudar/änglar och djävlar
i nutid skapades en tro där man tror på utomjordingar/vätebomber det så kallade R6-implantatet... lol

ja ni hör själva hur dumt dessa relioner låter!

största anledningen till varför ja inte tror på gud är att det finns ondska i världen. skulle gud finnas skulle inte ondska existera. och det skulle enbart finnas en gud som alla tror på.
han skulle inte ha några problem med att visa sig då o då...
förklara lite om universum o va fan vi gör här.. o varför vi måste dö..

och får alla verkligen plats i himlen tror du? 2000 år har gått.. de kanske börjar bli fullt däruppe lol

Om man enbart tänker i en dimension, så kan man "låtsas" att saker och ting bara kan " komma igång". Men om man tänker till i tre eller flera dimensioner (som realiteten omkring oss består av) så ser man att det är "lite" problematiskt med ett slumpartad uppkomst av liv. Även om man använder sig av det "berömda" ap experimentet, vilket i sig är så fruktansvärt korkat och naivt att ens tro att det är möjligt, så är uppkomsten av liv miljarder gånger miljarder mer komplext i sin design.
Sedan det där med ondska, läs bibeln så har du svaret där.
Och "kristendomen" skapades för betydligt mer än 2000 år sedan.

Du har fel i 1 sak: Livet är inte alls miljarder gånger miljarder mer komplext i design. Det är helt fel & är säkrat i riktiga fakta & hundratals år av modern forskning. Om det hade varit det, hade livet med största sannolikhet alldrig äns kunnat börja. Då hade vår värld inte sett ut som den faktiskt gör. Livet började som enkla enstaka molykyl strukturer i vatten. uppbyggda av samma grundstenar vi fortfarande är byggda av idag. Med den enkla & inte alls komplexa egenskapen att kunna ämnes omsätta & anpassa sig till omgivningen för bästa överlevnad. DVS ändra sin molykylstruktur med nya grundstenar. Bara de starkaste överlever & kan fortsätta. Ett slags förstadie till DNA. Men mycket kortare & enklare. Resten har tiden tagit hand om & evolutiuonen har gjort oss till de vi är idag, mer "komplexa" först miljarder år senare.

Det är inte ens matematiskt möjligt att beräkna oddsen för att liv ska kunna uppstå. Att förneka komplexiteten i livets uppkomst är "LITE" svårt , FÖR den är grymt komplicerad. Den "moderna" forskningen har inte existerat i "hundratals" år. Och det är fortfarande INTE vetenskapligt bevisat att  liv uppstod i en molekyl. Dom bara utgår ifrån det i brist på bättre underlag. mao dom har inte en susning om hur det gick till, bara vilda/kvalificerade  gissningar på det

blacken
7 januari 2008
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
richardoo290 skrev:

så det är Gwamés egna fel och därför skall hon lida?

det är lika dumt som en barnvakt skall hålla koll på 20 ungar hon stänger in alla i ett rum och hör hur dom skriker bråkar o slåss men bryr sig inte.. villken snäll barnvakt?
- villken snäll gud...  OOJA! han är så barmhärtig! hmm

(   svara på inlägget nu....  seeegt  tongue  )

Du ska inte tro att Gud INTE ingriper ibland, för det gör han med både jämna och ojämna mellanrum. Självklart att det inte är den stackarns lilla flickans fel att hon lider pest under vardagen. Men om en skitstövel är bäng emot henne, är det då Guds fel att vederbörande agerar mot henne som han gör?.

ja eftersom gud skapat ondska hos människor?
och om en rik snubbe är dum emot henne och inte tror på gud, skall han då vara framgångsrik ? borde inte det gå sämre för en ikke troende och bättre för en troende här i livet?

p.s bevisa att gud ingriper ibland hmm   han har då aldrig ingripigt för mig lol
om någott bra sker för mig är det för att nån snäll mänska hjälpt till med det eller så är det för att jag har arbetat hårt för att lyckas tongue   jag inbillar då iallafall inte mig sj om att allt bra  är guds verk och allt dåligt är människans egna fel

Är du helt säker på att han inte någon gång har ingripit i ditt liv?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 januari 2008
blacken skrev:
richardoo290 skrev:
blacken skrev:

Du ska inte tro att Gud INTE ingriper ibland, för det gör han med både jämna och ojämna mellanrum. Självklart att det inte är den stackarns lilla flickans fel att hon lider pest under vardagen. Men om en skitstövel är bäng emot henne, är det då Guds fel att vederbörande agerar mot henne som han gör?.

och om en rik snubbe är dum emot henne och inte tror på gud, skall han då vara framgångsrik ? borde inte det gå sämre för en ikke troende och bättre för en troende här i livet?

p.s bevisa att gud ingriper ibland hmm   han har då aldrig ingripigt för mig lol
om någott bra sker för mig är det för att nån snäll mänska hjälpt till med det eller så är det för att jag har arbetat hårt för att lyckas tongue   jag inbillar då iallafall inte mig sj om att allt bra  är guds verk och allt dåligt är människans egna fel

ja, kan du svara på inlägget nu?

DFFL
9 020 Inlägg
7 januari 2008
Egentligen finns det ingen mening med att diskutera religion med någon religiös person.
De bara undviker de frågorna man vill ha svar på och ställer motfrågor utan mening.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 januari 2008
FireTraXX skrev:
Egentligen finns det ingen mening med att diskutera religion med någon religiös person.
De bara undviker de frågorna man vill ha svar på och ställer motfrågor utan mening.

känns lite så ja, hmm

kom igen blacken! häng me i diskutionen och undvik inga mer frågor nu! tongue

blacken
7 januari 2008
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
richardoo290 skrev:

ja, kan du svara på inlägget nu?

Det har jag redan gjort. Men för att göra det lite lättare för dig att förstå. Tänk om det var Gud som skickade dig den hjälpen på ett sådant sätt? Att det var han som skickade den"snälla människan" i din väg när det knepade ihop sig för dig?

Det var en man som var väldigt troende i ett hus vid en lite by, och en dag så brast dammen som låg en bit i från byn som mannen bodde i
Då så kom polisen till hans kåk och sa till mannen,"du måste fly härifrån för det kommer en stor översvämning" mannen svarade att jag fruktar inget för Herren håller sin hand över mig
Vattnet kom och steg till halva hans hus. Dä så kom brandkåren i en båt och sa till mannen"hoppa i så ska vi rädda dig" Mannen svarade det behövs inte för Gud har lovat att ta hand om mig.
Vattnet steg ytterligare så mannen vart tvungen att gå upp på taket. Då så kom sjöräddningen i en helikopter och skrek på mannen "ta tag i linan så ska vi dra upp dig i säkerhet" Men mannen svarade det behövs inte för Gud har lovat att rädda mig.
Och vattet steg ytterligare och mannen drunknade.

Mannen kom sedan upp till himmlen där han träffade Gud och sade anklagande till Gud du hade ju lovat att rädda mig och ändå så gjorde du ingenting, Gud tittade på mannen och sade sedan vadå inte skickat hjälp? jag skickade polisen, jag skickade brandkåren, jag skickade sjöräddningen dög inte det??.

1 997 Inlägg
7 januari 2008
FireTraXX skrev:

Mm, precis som ni undviker svaren vi skriver...
Har skrivit tidigare i tråden, men ni försöker hitta fel hela tiden.
Det spelar ingen roll vad man skriver. Det är som att det "går in genom ena örat och ut genom det andra..."

Därför slutade jag skriva i den här tråden. Vi kommer ingen vart med diskutionerna egentligen.
Men visst, om ni vill fortsätta diskutera så gör det.

DFFL
9 020 Inlägg
7 januari 2008
Men varför kan ingen bevisa att gud finns?

Varför tror ni på något som ENDAST visar sig för er när ni är döda?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 januari 2008
blacken skrev:
Det har jag redan gjort. Men för att göra det lite lättare för dig att förstå. Tänk om det var Gud som skickade dig den hjälpen på ett sådant sätt? Att det var han som skickade den"snälla människan" i din väg när det knepade ihop sig för dig?

Det var en man som var väldigt troende i ett hus vid en lite by, och en dag så brast dammen som låg en bit i från byn som mannen bodde i
Då så kom polisen till hans kåk och sa till mannen,"du måste fly härifrån för det kommer en stor översvämning" mannen svarade att jag fruktar inget för Herren håller sin hand över mig
Vattnet kom och steg till halva hans hus. Dä så kom brandkåren i en båt och sa till mannen"hoppa i så ska vi rädda dig" Mannen svarade det behövs inte för Gud har lovat att ta hand om mig.
Vattnet steg ytterligare så mannen vart tvungen att gå upp på taket. Då så kom sjöräddningen i en helikopter och skrek på mannen "ta tag i linan så ska vi dra upp dig i säkerhet" Men mannen svarade det behövs inte för Gud har lovat att rädda mig.

Mannen kom sedan upp till himmlen där han träffade Gud och sade anklagande till Gud du hade ju lovat att rädda mig och ändå så gjorde du ingenting, Gud tittade på mannen och sade sedan vadå inte skickat hjälp? jag skickade polisen, jag skickade brandkåren, jag skickade sjöräddningen dög inte det??.

nu är det så att det är en saga och inget annat först o främst!

men det är ju människans egna verk. dem kom för nån ringde till dem/dem visste att en senil gammal gubbe bodde där och en sen att dem visste att vattnet var påväg blir dem ju tvugna att rädda han.. deras jobb ju? och inte guds verk? han dog pga av att han trodde på gud, och tänk om det nu va så att allt bara blev svart för han... hur vet du att han flög upp till himlen och gud sa så?

och nej, ifall jag behöver hjälp med någott ringer jag en polare sj, gud brukar inte ringa mina polare tongue   och när jag behöver dem som mest kan det hända att jag inte får tag på dem hmm
Senast redigerat av richardoo290 (7 januari 2008)

blacken
7 januari 2008
richardoo290 skrev:
blacken skrev:

nu är det så att det är en saga och inget annat först o främst!

men det är ju som sagt människans egna verk. och inte guds skapelse? han dog pga av att han trodde på gud, och tänk om det nu va så att allt bara blev svart för han... hur vet du att han flög upp till himlen och gud sa så?

och nej, ifall jag behöver hjälp med någott ringer jag en polare sj, gud brukar inte ringa mina polare tongue   och när jag behöver dem som mest kan det hända att jag inte får tag på dem hmm

Du kan väl åtminstone garva åt en rolig vits, men icke
Men ärligt kan du ta gift på, svära med två fingrar på bibeln, hoppa på huvudet genom färsk hästskit osv,osv att Gud inte finns?

DFFL
9 020 Inlägg
7 januari 2008
blacken skrev:
...
Men ärligt kan du ta gift på, svära med två fingrar på bibeln, hoppa på huvudet genom färsk hästskit osv,osv att Gud inte finns?

Kan du detsamma på att han finns?

Utan konkreta bevis så kan du inte veta.

Russel Crowe, Gladiator.

Sleeper
3 084 Inlägg
7 januari 2008
Jag ska börja tro på gud om jag blir som Evan.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

blacken
7 januari 2008
FireTraXX skrev:

Varför kan INGEN bevisa att han INTE finns?.

DFFL
9 020 Inlägg
7 januari 2008
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Svårt att bevisa att någon ingen sett inte finns?
Lika svårt som att bevisa att någon ingen sett finns.

Russel Crowe, Gladiator.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 januari 2008
blacken skrev:

man vet ju inte om du är allvarlig eller skämtar tongue kristna har ju en tendens att tro på roliga vitsar lol   - skämt åsido..

nej det kan jag givetvis inte, om "nisse" säger till mig att "borat" är gud så kan jag inte helt 100% lova garantera och svära på att han har fel..  däremot finner jag det ytterst ytterst troligt! roll

blacken
7 januari 2008
richardoo290 skrev:
blacken skrev:

man vet ju inte om du är alvarlig eller skämtar tongue kristna har en tendens att tro på roliga vitsar lol   - skämt åsido..

nej det kan jag inte, om "nisse" säger till mig att borat är gud så kan jag inte helt 100% lova garantera och svära på att han har fel..  däremot finner jag det ytterst ytterst troligt! roll

Och om du finner det troligt att tro på borat så kan du ju lika väl tro på Gud?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 januari 2008
blacken, vad säger bibeln om dinusaurierna?  - hur f*n de nu stavas.. tongue
tog gud livet av dem eller? hmm

det är ju bevisat att vi kommer ifrån apor, "göran år 0" skrev ner i bibeln att adam o eva knulla fram ungar och deras barn fortsatte sedan osv..osv..

hur går de ihop? om deras ungar får barn med varandra är ju de bara sjukt för det första men det är också såpass farligt att deras ungar blir missbildade o sånt ju?

borde typ inte alla människor på jorden då vara missbildade?

blacken
7 januari 2008
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Svårt att bevisa att någon ingen sett inte finns?
Lika svårt som att bevisa att någon ingen sett finns.

Varför kräver då du att vi kristna ska bevisa för dig att Gud finns.
När du inte kan bevisa för oss att han inte finns?

( Jag anar en rundgång här)
Senast redigerat av blacken (7 januari 2008)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 januari 2008
blacken skrev:
richardoo290 skrev:
blacken skrev:

man vet ju inte om du är alvarlig eller skämtar tongue kristna har en tendens att tro på roliga vitsar lol   - skämt åsido..

nej det kan jag inte, om "nisse" säger till mig att borat är gud så kan jag inte helt 100% lova garantera och svära på att han har fel..  däremot finner jag det VERKLIGEN INTE troligt! roll

jag sa: jag finner det inte troligt för 5 öre....

o villken gud menar du? den muslimska/kristna osv..?
tänk om kristendom e fel och mohammed e rätta guden som skickar kristna åt fanders för att man inte bara valt att inte tro på gud utan på nått helt annat.. tongue

blacken
7 januari 2008
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
richardoo290 skrev:

nej det kan jag inte, om "nisse" säger till mig att borat är gud så kan jag inte helt 100% lova garantera och svära på att han har fel..  däremot finner jag det VERKLIGEN INTE troligt! roll

jag sa: jag finner det inte troligt för 5 öre....

I och för sig så sade du det.. men fem öre är pengar är ändock pengar dvs ett visst värde har dom. smile

Sök