3224
Sök

Saab 9000 2,3T aero vs. Volvo S40 T4

309 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
#1
Jag undrar om det är någon som vet vilken bil som går bäst?

Volvon väger ju mindre men Saaben är starkare..
Båda två verkar då som skott men vilken går bäst ?

Att köra turbo är beroendeframkallande...

preem pump
836 Inlägg
29 oktober 2007
#2
_Nas_ skrev:
Jag undrar om det är någon som vet vilken bil som går bäst?

Volvon väger ju mindre men Saaben är starkare..
Båda två verkar då som skott men vilken går bäst ?

GARANTERAT aeron

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

309 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
#3
Jag ser att du har en saab.. Är den modellen som du har slagtålig? Asså, tål den mycket stryk eller kollapsar den ofta?

Att köra turbo är beroendeframkallande...

741 Inlägg
29 oktober 2007
#4
Jag hoppas ju på Saaben eftersom jag själv har en tongue men jag har faktsikt ingen aning om vilken som går bäst smile

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
29 oktober 2007
#5
tänk på att du har varvtals begränsning på 1 ock 2ans växel.. det har inte volvon har jag för mej

Sump Runk Rätt O Slätt!

741 Inlägg
29 oktober 2007
#6
Saab 9000 Aero - 0-100 på 6.9 sekunder enligt Saabs egna hemsida

Volvo s40 t4 -  0-100 på 7.3 sekunder

Så enligt mig är det nog den förare som är snabbast i starten och snabbast på att få i växlarna som vinner tongue
Senast redigerat av Joo (29 oktober 2007)

33 Inlägg
29 oktober 2007
#7
Vad är en 1.9T mot en 2.3T tongue

Teddan
2 495 Inlägg
29 oktober 2007
#8
när bilsport testade 9000aero -93 så gjorde den 0-100km/h på 6,55sek

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 833 Inlägg
29 oktober 2007
#9
Hur är tiderna i alla andra intervall, typ 80-150 osv?
Nu vet jag tyvärr inte tiderna på en T4 men det är ju inte bara 0-100 som är relevant smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Teddan
2 495 Inlägg
29 oktober 2007
#10
Squadron skrev:
Hur är tiderna i alla andra intervall, typ 80-150 osv?
Nu vet jag tyvärr inte tiderna på en T4 men det är ju inte bara 0-100 som är relevant smile

saabarna har varit ruskigt snabba i omkörningsintervaller ända sedan den första 2,3turbon

får nog säga att volvon ligger pissigt till mot en aero

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Smålänning
7 883 Inlägg
29 oktober 2007
#11
Squadron skrev:
Hur är tiderna i alla andra intervall, typ 80-150 osv?
Nu vet jag tyvärr inte tiderna på en T4 men det är ju inte bara 0-100 som är relevant smile

80-150 är GARANTERAT Saaben snabbast. Är typ optimerad för att acca bra i just det intevallet. Särskilt på femman.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

BMW fantast
1 172 Inlägg
29 oktober 2007
#12
lätt satsat på en 9000 aero...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

265 Inlägg
29 oktober 2007
#13
en t4a från 03 vet jag att den äter upp saaben såde så slut pratat ^^

nu med 470 hk

297 Inlägg
29 oktober 2007
#14
jag kör ifrån en original T4 med min original 2,3ltt på 170 häst ! volvo hästar e inte som alla andra hästar cool

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

265 Inlägg
29 oktober 2007
#15
konstigt jag tog på polares ltt 9000 cse ganska lätt

nu med 470 hk

#2573
1 489 Inlägg
29 oktober 2007
#16
X40Mackan skrev:
konstigt jag tog på polares ltt 9000 cse ganska lätt

Och jag tog en S40T utan problem, det handlar väl om hur föraren spakar bilen. Allt hänger inte på bilen smile

Jag skulle valt Aeron, skönare säten får man leta efter dessutom. Dock är S40 ingen dålig bil det heller smile

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

Smålänning
7 883 Inlägg
29 oktober 2007
#17
Skumt att just din T4 är snabbare än alla andra T4 wink
T4 är snabba som attan, men inte snabbare än en 9000 aero.
Kan dock säkert hamna lika eller före en 9000 LTT.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

27 Inlägg
29 oktober 2007
#18
Jag å brorsan testade under ca 10 mils körning. Segdrag, 80-150, olika växlar, rullande start etc.
Brorsan = 9000 cse 2,3t
Jag = V40 t4
Båda org.
Gick i stort sett exakt lika. Saaben drar mkt längre på växlarna.
Dock har inte han en chans över 200km/h.
Så jag tror inte min t4 har nån chans mot en aero. Kanske över 200...


2 164 Inlägg
30 oktober 2007
#19
Aero turbon är betydligt bättre än den som sitter i 170 och 200 hk 2,3t.
Så över 200 lär du få stryk med.
Har för mig när dom gjorde stick prover på aero motorn i 9000 så va effekten aldrig under 235 hk från fabrik och dom angav 225 hk.
Sen att den ger ett vrid på 342 Nm från 1800 Rpm är ju inte heller illa.

Men även en S60 på 250 hk bör ligga på menyn att den spöar.

MVH

F


4 Inlägg
30 oktober 2007
#20
Här är min gamla V40 T4 Sport 2001 (original) i intervallet 50-150... (dock lite problem med greppet upp till 90...)

http://media.putfile.com/V40-T4-Sport-M … ion-50-150

...samt min nuvarande S60 T5 2005 med enbart MTE programvara, i intervallet 100-200

http://media.putfile.com/S60-T5-2005-MTE-ST-1-100-200

/J
Senast redigerat av boheds (30 oktober 2007)


Sök