Hur är tiderna i alla andra intervall, typ 80-150 osv? Nu vet jag tyvärr inte tiderna på en T4 men det är ju inte bara 0-100 som är relevant
80-150 är GARANTERAT Saaben snabbast. Är typ optimerad för att acca bra i just det intevallet. Särskilt på femman.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Skumt att just din T4 är snabbare än alla andra T4 T4 är snabba som attan, men inte snabbare än en 9000 aero. Kan dock säkert hamna lika eller före en 9000 LTT.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Jag å brorsan testade under ca 10 mils körning. Segdrag, 80-150, olika växlar, rullande start etc. Brorsan = 9000 cse 2,3t Jag = V40 t4 Båda org. Gick i stort sett exakt lika. Saaben drar mkt längre på växlarna. Dock har inte han en chans över 200km/h. Så jag tror inte min t4 har nån chans mot en aero. Kanske över 200...
Aero turbon är betydligt bättre än den som sitter i 170 och 200 hk 2,3t. Så över 200 lär du få stryk med. Har för mig när dom gjorde stick prover på aero motorn i 9000 så va effekten aldrig under 235 hk från fabrik och dom angav 225 hk. Sen att den ger ett vrid på 342 Nm från 1800 Rpm är ju inte heller illa.
Men även en S60 på 250 hk bör ligga på menyn att den spöar.