3505
Sök

Brusar i 6*9orna..

103 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Tjenare..

Det brusar i mina 6*9or..det gör det även ifall jag tar bort lågnivån, så det måste ju vara något fel på strömmen har jag tänkt..så jag undrar om det skulle funka att koppla in en sån här :
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=840 … onTopOffer

tacksam för svar!

141 Inlägg
30 oktober 2007
antagligen din jordning

265 Inlägg
30 oktober 2007
zapp skrev:
Tjenare..

Det brusar i mina 6*9or..det gör det även ifall jag tar bort lågnivån, så det måste ju vara något fel på strömmen har jag tänkt..så jag undrar om det skulle funka att koppla in en sån här :
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=840 … onTopOffer

tacksam för svar!

Om allt är kopplat rätt så ska det inte brusa, så att köpa en såndär är inget jag rekomenderar iaf. Kika jorden som föregående svar skrev, och alla andra kablar om problemet kvarstår.

-

103 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Har kollat jorden ( har jordat i ett bältesfäste + att jag har slipat bort lack)...Strömmen är dragen på ena sidan och lågnivå på andra...fet inte om databoxen kan störa? För den in vid databoxen typ, men har hört av andra som har dragit likadant i sin 206 och det brusar inte för dom...

1 Inlägg
30 oktober 2007
Brusar det hela tiden?? en kompis hade någon sån störning så att det brusa .. det var någe med att det var elektronisk gas på bilen.. tror han skulle köpa nått störningsskydd.

103 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Brusar hela tiden när slutsteget är igång ja..Dvs räcker att jag sätter på stereon utan att ha bilen igång så brusar det... stör mig på det tongue.. Ingen som vet vad som kan vara fel?..

310 Inlägg
31 oktober 2007
har du provat ställa ner gainen på steget lite ? kan vara att den ligger för högt å då kan de bli störningar

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

103 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Japp..har satt den i botten..och det fortf likadant ;(...

1 585 Inlägg
31 oktober 2007
har precis samma fel som zapp, Har hållt på i flera månader, med att leta kabblar som ligger emot karossen och bytat jordpunkt bytat till grövre jordkabbel. Testat annat steg, testat andra högtalare. Testat annan stereo testat annan jordpunkt på stereon testat kondensator. Kollat batteri sladdarna och generator sladdarna men har fortfarande problemet kvar. Tar jag mina högtalare in i en annan bil så låter dom som dom ska:/
Senast redigerat av Jolle87 (31 oktober 2007)

103 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
hehe..har oxå hållt på att idiottesta så tongue..helt sjukt att man inte hittar felet ;(..Men men..får la leva med det då..;p..mest störande e att generatorvinet har kommit tillbaka (det va borta ett tag, men sen vet jag inte vad jag gjorde tongue )...kan vara jordningsfolien på stereon?..Har även även köpt en sån jor grejj till lågnivå men det hjälper inte..
;p

Sök