3360
Sök

Någon som vet hur man plast svetsar ?

385 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
hej, jag ska bygga om min front till min crx, vill hellst inte spackla dit en massa plast bitar, så jag vill plast svetsa, men vet inte riktigt hur man gör och vad man använder sig av, någon som kan detta och är snäll och säger hur man gör ?

Tack på förhand smile

1 688 Inlägg
30 oktober 2007
Ja vet inte själv hur man gör, men jag vet att det måste vara en speciell plast om det ska gå att plastsvetsa, det går inte med vilken plast som helst, dert gäller både godset som skall svetsas och godset du ska tillföra.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

385 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Tack för svaret ! någon mer som vet ? smile

755 Inlägg
31 oktober 2007
ja jag vet.. bästa är att limma. håller bättre tycker jag..

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
31 oktober 2007
Har för mig att jag läst någon tråd om detta på 740 forum. Där beskrivs hur man kan bygga o använda en varmluftspistol ihop med lödkolv eller hur fanken det är...

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
31 oktober 2007
Det ska vara en speciell plastsvets (eller om man kan bygga ihop nått annat då?)
Sen så ska fronten och plastbitarna vara av ABS-Plast men det är den vanligaste plasten som kofångare så det borde inte vara något problem smile
Nå mer kan jag inte hjälpa med tyvärr.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

385 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Okej då får jag tacka så mycke för alla svar ! Nu vet jag verkligen mycket mer smile

67 Inlägg
1 november 2007
det e ett särskilt lim som du ska ha till att limma i plats. du kan ju alltid åka till en lackerin och köpa de där. då får du rätt lim til rätt plast. de finns en betäkning på plasten typ ABS finns många fler betäkningar

48 Inlägg
1 augusti 2011
2 komponents lim AKA plastsvets.. finns ett svart lim kommer inte ihåg märke.. kostar 250 kr tuben.. när det stelnat kan man borra i det och gänga med mera.

51 Inlägg
2 augusti 2011
att "platssvetsa" är svårt o brukar oftast släppa efter ett tag, använd en lödkolv eller en varmluftspistol. det gäller dock att plasterna är av samma sort abs,pp,epdm osv  limma är lättast bara göra v-fogar sen använda plast lim från t.ex. 3m eller terroson (antagligen det fedge89 menade)

2 024 Inlägg
3 augusti 2011
fedge89 skrev:
2 komponents lim AKA plastsvets.. finns ett svart lim kommer inte ihåg märke.. kostar 250 kr tuben.. när det stelnat kan man borra i det och gänga med mera.

Varför väcka en 4 år gammal tråd?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

48 Inlägg
3 augusti 2011
Expoze skrev:
fedge89 skrev:

Varför väcka en 4 år gammal tråd?

ville inte väcka den.. villa bara komma med en åsikt. om vad plastsvets är..
ingen som är tvingad att skriva

Sök