3700
Sök

Nån som har bytt till vinterdäck än?

Bas För Ditt As!!!!!!
443 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Tycker ni det är bra eller dåligt att dom ska förbjuda dubbdäck? Själv brukar jag köra odubbat och tycker dom funkar bra:) har man dubbar försvinner dom ju bara när man gasar lite tongue

The Black Ghost

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
31 oktober 2007
skall på med mina snart. måste dock köra 2 nya då framdäcken är slut. Kör oxå odubbat

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

Forummoderator
26 341 Inlägg
31 oktober 2007
ViinikkaT5 skrev:
Tycker ni det är bra eller dåligt att dom ska förbjuda dubbdäck? Själv brukar jag köra odubbat och tycker dom funkar bra:) har man dubbar försvinner dom ju bara när man gasar lite tongue

Beror på vart man bor. Bor man i Stockholm eller i trakterna "neröver" så är det väl
strunt samma där det ändå aldrig är nån direkt snö som kommer.
Däremot, bor man i Norrland - som jag - så föredrar i alla fall jag dubb. Till och med
slitna dubbdäck framför dubbfria. Kanske är det inbillning, kanske är det onödigt men
det känns säkrare och dubben märks vid inbromsningar eller gaspådrag.

Sägs att dom ska börja salta här uppe nu också. Vilket idiotiskt förslag...hellre
kör jag så jag anpassar farten enligt väglaget - och reglerna förstås - än att får
bilen upprostad inom ett par år.

Avslutningsvis alltså tycker jag det inte är bra. Kortfattat och..bra smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 oktober 2007
jag äger inte änns ett par vinterdäck till min roll och här som det är minus varenda natt typ tongue ajja dags att fixa det snart smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bas För Ditt As!!!!!!
443 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
KottenV70r skrev:
skall på med mina snart. måste dock köra 2 nya då framdäcken är slut. Kör oxå odubbat

Joo mina framdäck är oxå slut!det spinner ju bara då tongue

The Black Ghost

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
31 oktober 2007
AirOne skrev:
ViinikkaT5 skrev:

Beror på vart man bor. Bor man i Stockholm eller i trakterna "neröver" så är det väl
Däremot, bor man i Norrland - som jag - så föredrar i alla fall jag dubb. Till och med
slitna dubbdäck framför dubbfria. Kanske är det inbillning, kanske är det onödigt men

Sägs att dom ska börja salta här uppe nu också. Vilket idiotiskt förslag...hellre
kör jag så jag anpassar farten enligt väglaget - och reglerna förstås - än att får

Fan va surt. Att dom skall börja salta igen. Tycker vägarna runt ösersund är bra dom gånger jag har åkt där på vintern.

Som du säger man anpassar ju bara farten efter föret

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

Bas För Ditt As!!!!!!
443 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
jag äger inte änns ett par vinterdäck till min roll och här som det är minus varenda natt typ tongue ajja dags att fixa det snart smile

hehe du har ju några bilar å byta på med smile

The Black Ghost

Bas För Ditt As!!!!!!
443 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
KottenV70r skrev:
AirOne skrev:
ViinikkaT5 skrev:

Fan va surt. Att dom skall börja salta igen. Tycker vägarna runt ösersund är bra dom gånger jag har åkt där på vintern.

Som du säger man anpassar ju bara farten efter föret

Här i örebro saltar dom alltid sad men det e ju inte hela världen...

The Black Ghost

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 oktober 2007
ViinikkaT5 skrev:
_Glenne_ skrev:

hehe du har ju några bilar å byta på med smile

hehe igentligen inte... bara sierran som jag kör med och som är laglig (skattad och bes och de)  tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Lastbilschaufför
78 Inlägg
31 oktober 2007
jag har bytt, bytte första dan jag fick då mina sommar däck hade ca 0! mm kvar att vara lagliga ^^  livsfarliga att köra med när det regna ute

Teddan
2 495 Inlägg
31 oktober 2007
jag har satt på vinterdäck på M3 cabben , men har inte fått mina vinterdäck till volvon än

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 297 Inlägg
31 oktober 2007
tänkte göra de nu faktiskt (för andra gången denna höst). Blev nominerad till nästa nr av stylingbörsen så de var bara att byta till sommardäcken för att fota. Har iaf sån tur att när jag hissar bilen fram så åker hela bilen upp. Behöver bara lyfta 2 ggr smile

526 Inlägg
31 oktober 2007
japp jag ska sätta på nästa vecka ja tongue har nyligen köpt nya Falken dubbdäck tongue men denn  vinter e sissta vintern denna bil går i min ägo......
HATA ALLT JÄVLA salt som dom har ut på vägarna.. de e ju förfan rena rama rost medlet ju..

detta e sissta vintern för i vår ska den lackas om big_smile

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
31 oktober 2007
ViinikkaT5 skrev:

rätt bra att de förbjuder dubbat eftersom det förstör vägarna och drar upp giftiga partiklar i luften ifrån vägen.  så bra är det ju.. hmm

905 Inlägg
31 oktober 2007
richardoo290 skrev:
ViinikkaT5 skrev:

rätt bra att de förbjuder dubbat eftersom det förstör vägarna och drar upp giftiga partiklar i luften ifrån vägen.  så bra är det ju.. hmm

jo men ganska värdelösa forskare, det som förstör vägen mest är inte dubbdäcken utan allt det där jävla saltet dom ska kasta ut för att locka ut djuren på vägen så man riskerar behöva köpa ny front varje gång man är ute och kör, om man då inte får ha dubbdäck lär man juh plocka varje jävla lappkossa man ser.

hellre dör jag 2 år tidigare än vad jag borde än 40 år tidigare på grund av värdelösa däck.

och till svar på trådskaparens fråga så åkte vinterdäcken på 20oktober medans det snöade.
Senast redigerat av loffe007 (31 oktober 2007)

375 Inlägg
31 oktober 2007
Satte på mina för ca 3-4 veckor sedan, då vädret varit blött och kalla nätter.
Sedan får däcken slitas in lite nu inför vintern

911 Inlägg
31 oktober 2007
Själv satte jag på mina vinterdäck till seaten idag yikes Härligt med typ 3 st dubbar på varje däck  på plåtisar smile  ska försöka fixa riktiga fälgar till däcken snart smile

pic up the phone, wazzzaaa

kevlar_soul
31 oktober 2007
Hehe bytte till vinterdäck på Tre mindre lastbilar, en personbil och åtta släp på jobbet igår tongue Lagom kul! tongue

679 Inlägg
31 oktober 2007
Då hade du o göra en stund...!!!
Jag satte på min i helgen som va....
Lika bra så man har de gjort....Körde dubbfritt förra året...
men kör me dubb iår...men föredras nog dubbfritt....
sen beror de ju på vad man ska köra på för väga.,!!!

2 118 Inlägg
31 oktober 2007
richardoo290 skrev:
ViinikkaT5 skrev:

Offtopic: så du har tänkt gjuta igen hela kofferten? dubbfritt på en 740.. lika bra att gå min vän..

Här uppe är det bara dumt att köra odubbat på vintern, om man fick skulle jag kört me isdäcken..

D.i.l.l.i.g.a.f

Sök