3490
Sök

Tålig toning? Hund i bil.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Jag skulle vilja tona bakrutorna på min bil MEN eftersom jag har en stor hund som kletar ner och kan repa och ha sig funderar jag lite på HUR...?

Har läst fram och tillbaka om solfilm och Solar Plexius, men blir inte klok på reptåligheten. Skivorna är givetvis enklast att montera, men hur tåliga är de?
Om man lägger ner massa jobb på att tona med film - tål det hundens grejande?

Nu snackar jag STOR tung hund vars halsband tex kan repa rätt bra om man har otur.

Det jag vill tona är då sidorutorna bak, och bagaget. Eventuellt med olika grad så skuffen blir mörkast och bakdörrarnas rutor får bilda övergång... Eller ser det fånigt ut tro?
Antar att tåligheten är olika från film till film också...

Nå, tankar om detta mottages tacksamt, så får planen mogna tills jag bestämt mig! smile

Förresten, när vi ändå är inne på film och sånt... GÅR det skydda kofångaren mot hundfötter, tex genom att sätta plastfilm där? Tankar kring det är också intressanta!

Kram // Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

430 Inlägg
5 november 2007
Tror det finns plastskydd för kofongare, som skydd mot stenskott. borde funka ändå men minns inte vart jag sett det. Sen med toning, min sambos mamma kör, och har alltid kört med solar plexius i sina bilar och förespråkar dom.
Fast nu har hon skaffat dubbelbur när hon blev med en hund till så hur tåliga dom är i längden vet jag inte. Tror dom fungerar skapligt, bra skydd mot solen är det iaf. smile

Mr,
219 Inlägg
5 november 2007
Hej hej. har också stor vovve och har solarplexius och de funkar kanon. Lite repor blir de men inte som på filmen som de kan lossna stora bitar av om man har otur. Och de blir inte lika varmt med plexi.

Mr,
219 Inlägg
5 november 2007
vulture skrev:
Förresten, när vi ändå är inne på film och sånt... GÅR det skydda kofångaren mot hundfötter, tex genom att sätta plastfilm där? Tankar kring det är också intressanta!

Kram // Ellen smile

Kan ju ha en filt eller handduk liggandes i bak som du lägger på kofångaren när vovven ska in eller ut.

Sök