2806
Sök

Galad8's Ford sierra Xr4i <PROJEKT> Uppdatering! 2010-05-09...

196 Inlägg
26 december 2007
att du orkar gosse big_smile bli imponerad på ditt tålamod. keep up the good work big_smile

Min Sierra dubbelturbo Projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68146

1 997 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
NF skrev:
e de ingen updatering på gång snart! du har ju lov

Tyvärr så får ni nog vänta ett tag till...

Har just kommit hem från mormor och så efter julen.
Men grejer kommer att hända. Det lovar jag! Under lovet alltså! big_smile

1 997 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
pzykko skrev:
att du orkar gosse big_smile bli imponerad på ditt tålamod. keep up the good work big_smile

Haha, orkar? Det gör jag inte roll
Tack tack iallafall! Ska göra det! big_smile

1 997 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
ÄNTLIGEN!

Kan berätta att idag, idag så köptes isbilen.
Jag hade letat isbil, reservdelsbil på blocket ett tag, och hittade en bil 1 mil hemifrån. Nu idag så for vi dit och tittade på den, köpte den, körde hem och nu står den på gården.
Känns bra...
Inte mycket rost på den, Hehe (den är rollad svart och silver, men de måste ja ändra på! Hehe. big_smile

En Sierra 2.0i Cl. Blev det. 1500 kr, som fått! smile

En liten uppdatering fick ni idag eller vad man ska säga! Hehe. big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 december 2007
Galad8 skrev:
ÄNTLIGEN!

Jag hade letat isbil, reservdelsbil på blocket ett tag, och hittade en bil 1 mil hemifrån. Nu idag så for vi dit och tittade på den, köpte den, körde hem och nu står den på gården.
Känns bra...
Inte mycket rost på den, Hehe (den är rollad svart och silver, men de måste ja ändra på! Hehe. big_smile

Jahaja, det lär lovande smile
Så nu har du lite mer grejer att puttsa så du har reserv sen under huven wink hehe lol
Kommer bli bra detta, en bild uppdate snart då eller? smile
Va den fin i plåt och så? tänkte så du kunde ha huv och sånt til reserv eller byta nåt från den..
mvh kimpa

1 997 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Galad8 skrev:
ÄNTLIGEN!

Känns bra...

Jahaja, det lär lovande smile
Så nu har du lite mer grejer att puttsa så du har reserv sen under huven wink hehe lol
Kommer bli bra detta, en bild uppdate snart då eller? smile
Va den fin i plåt och så? tänkte så du kunde ha huv och sånt til reserv eller byta nåt från den..
mvh kimpa

Jaa, klart de lät lovande! hehe.
Joo en uppdatering kommer nog så småningom, på Xr4an. Men den andra är nog lite för ful för att lägga upp här, Hehe. big_smile

Njaa, asså den jag har köpt är ju en 88a.. Xr4an är en 84a. Så det som är lika på dom är inredningen typ..

Motordelar, och huv och sånt ser ju annars ut, så de kan ja inte byta tyvärr...

Joo den var ganska fräsch i plåten faktiskt, verka de som... det var ganska mörkt när vi köpte den så, men den verka fräsch, Får kolla mer imorgon. smile

Tack för kommentaren! big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
27 december 2007
hur går et med polerandet? wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
27 december 2007
Upp med bild på "nya" pärlan nu wink

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 997 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
hur går et med polerandet? wink

Tänkte slipa med P3000 ikväll. Så man är klar med "all" slipning. Iallafall de små grejerna. Vi får se.

1 997 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Upp med bild på "nya" pärlan nu wink

Haha, asså ja vet int om ni vill se nån bild. Men ja kan ju lägga upp den, sen tar ja bort den om den får dåligt betyg roll lol

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 december 2007
Men lägg upp bilderna´under fordons mappen bara.. under din profil, (övriga fordon) för det är ju ingen bil du kommer använda på vägen.. när du skaffat körkortet..
Mvh kimpa

1 997 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Men lägg upp bilderna´under fordons mappen bara.. under din profil, (övriga fordon) för det är ju ingen bil du kommer använda på vägen.. när du skaffat körkortet..
Mvh kimpa

Okej tack för tipset...

Asså ja har börja fundera på om man skulle stöka upp den så man har nån bil att köra när man blir 18.

För Xr4an kommer nog int va klar till den dan.

Kanske man ska lägga upp den som en bil iallafall? För fixa me den kommer ja då göra! Hehe. big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 december 2007
Galad8 skrev:
kimpan_90 skrev:
Mvh kimpa

Okej tack för tipset...

Asså ja har börja fundera på om man skulle stöka upp den så man har nån bil att köra när man blir 18.

För Xr4an kommer nog int va klar till den dan.

Kanske man ska lägga upp den som en bil iallafall? För fixa me den kommer ja då göra! Hehe. big_smile

Lugna puckar smile
Jo jag tror du kan lägga upp den, bara det är din.. och det är de ju tongue hehe
Så bara att slänga upp den och lite bilder big_smile
Kika gärna in min nya lilla projekt tråd wink hehe tongue
mvh kimpa

1 997 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
Hehe, lägger nog upp den som bil tror ja.. tongue
Men inte nu.

Okej ska göra de! Om ja hittar den! Hehe. big_smile

196 Inlägg
28 december 2007
nu har jag startat en projekttråd åxå tongue

Min Sierra dubbelturbo Projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68146

1 997 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
pzykko skrev:
nu har jag startat en projekttråd åxå tongue

Inte dåligt. ska kika in den big_smile

1 997 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
Nu har jag lagt upp den "nya" Sierran. För dem som ville se. smile

http://www.garaget.org/?car=75179
Senast redigerat av Galad8 (28 december 2007)

1 997 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
Uppdatering!

Nu har jag då våtslipat klart alla "små" grejerna minsann. Så det som står på tur nu är att polera upp dom med maskin... Blir nog bra, men jag måste hitta nåt bra vax, för de ja använde förut var lite knepigt. hmm

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/217275_it9msl.jpg
Generator staget våtslipat med P3000...

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/217278_019ifz.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/217279_ww1h05.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/217281_ctjxbt.jpg
Bricka och mutter våtslipat med P3000. big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/217282_p2xzy8.jpg
...Och allt i en hög. Som sagt, det som väntar nu är själva poleringen. Blir nog bra. smile

Joo, de var nog allt jag hade nu, har ju inte uppdaterat på länge. Men, har varit borta kring jul å så, så de har som int blivi nåt gjort. Aja, bilder fick ni. Så se å njut! big_smile

vectra--power
28 december 2007
Ser riktigt bra ut Jonte! big_smile  Jag tycker du ska vaxa med sonax flytande hårdvax! Dra på vänta 5min dra av.. wax on, wax of!

1 997 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
vectra--power skrev:
Ser riktigt bra ut Jonte! big_smile  Jag tycker du ska vaxa med sonax flytande hårdvax! Dra på vänta 5min dra av.. wax on, wax of!

Tack ska du ha! Hehe. Men de är inte riiktigt klart än.

Och ja, jag har köpt vax, så det är lugnt! smile

Sök