2726
Sök

Galad8's Ford sierra Xr4i <PROJEKT> Uppdatering! 2010-05-09...

325 Inlägg
13 januari 2008
OFYFAN vad fint det blev!! smile på med vax nu å sen byta ut all svart slang i motorrumet mot färgade som sen speglas fint i allt glansigt wink

4 506 Inlägg
13 januari 2008
Det är ju nästan lite snuskigt hur fint det blir!

Kan du andas kan du dö.

1 997 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
TACK för alla härliga kommentarer! De värmer!

Kan tyvärr inte fortsätta eftersom jag inte har nåt vax, men jag letar för fullt!
Har hittat den här sidan:

http://www.schmidtspolermedel.se/

Blir nog att beställa därifrån... Måste bara ha tag i ägaren först. Prata lite, och fråga vad som rekommenderas. smile

Så innan jag får hem vaxet kan jag inte göra så mycket. Sen har jag beställt en eller 2 andra rolig prylar! Men det får ni se sen! Hihi. big_smile

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Snöade 20-25 centimeter inatt förresten. Har varit ute och skottat 2 och en halv timme idag. Sen for ja ut å körde lite sierra... tongue

Ska ge er bilder om ni inte tror mig. Hehe. big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/231241_zpitc5.jpg
Sopade av bilen. Haha, snöööö! De där kom inatt! Haha. big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/231242_bsvgk1.jpg
Var ute och körde en sväng. De här är äkta vinter! Kanonföre och härliga snövallar! big_smile

Det var allt jag hade nu... Får se hur det blir med Vaxet. Men hoppas jag får tag på företaget imorrn. Hade så länge! big_smile

4 506 Inlägg
13 januari 2008
ooojoj ja det var annat än här i Götet vi har hafft 2dagar med snö sammanlaggt tror jag smile

Kan du andas kan du dö.

2 079 Inlägg
13 januari 2008
Jasså, det är där den är, snön, skulle någon kunna frakta hit ett par ton?

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

1 997 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Mackanol skrev:
Jasså, det är där den är, snön, skulle någon kunna frakta hit ett par ton?

Jepp de det. smile
Haha, de skulle jag nog kunna lösa. Bara du betalar bra så! wink big_smile

2 079 Inlägg
14 januari 2008
tar du kort tongue eller tandpetare eller nåt

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

1 997 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Mackanol skrev:
tar du kort tongue eller tandpetare eller nåt

Endast Pengar i hand. wink
Eller nåt annat skoj. Haha. big_smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
14 januari 2008
Tror båda tjänar på att han flyttar norröver ;D

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

1 997 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
_Spawned_ skrev:
Tror båda tjänar på att han flyttar norröver ;D

Hehe, jaa. De skulle ju vara nåt! big_smile

LillNaisarn
14 januari 2008
Ser ut riktigt fint, man skulle själv orka sig ut ngn dag och fortsätta att våtslipa fälgarna, fast du kanske är sugen på att ta över för en wink ?

vectra--power
14 januari 2008
Oj oj oj va blankt de blev! Kanonfint! Längtar nu tills man får se alla högglanspolerade detaljer monterade! Man kommer ju att bli bländad när man öppnar huven!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
14 januari 2008
Satan så blankt.  riktigt grymt ! se bara till å byta slangar å skit sen så allt håller samma klass wink

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 997 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
Ser ut riktigt fint, man skulle själv orka sig ut ngn dag och fortsätta att våtslipa fälgarna, fast du kanske är sugen på att ta över för en wink ?

Tackar tackar. big_smile

Hmm, beror på om du är tät eller ej. Haha. lol

1 997 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
vectra--power skrev:
Oj oj oj va blankt de blev! Kanonfint! Längtar nu tills man får se alla högglanspolerade detaljer monterade! Man kommer ju att bli bländad när man öppnar huven!

Tack tack! Hihi. big_smile
Jaa, de är inte så långt bort, bara jag får tag i vax så! smile

1 997 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Satan så blankt.  riktigt grymt ! se bara till å byta slangar å skit sen så allt håller samma klass wink

Mvh Magnus

Haha, än äre ju int blankt. roll
Int så mycke iallafall. big_smile Jepp, kommer göra nåt åt det också, har några äss i rockärmen... smile

1 997 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
NF skrev:
Galad8 skrev:
TACK för alla härliga kommentarer! De värmer!

Kan tyvärr inte fortsätta eftersom jag inte har nåt vax, men jag letar för fullt!
Har hittat den här sidan:

http://www.schmidtspolermedel.se/

Blir nog att beställa därifrån... Måste bara ha tag i ägaren först. Prata lite, och fråga vad som rekommenderas. smile

Så innan jag får hem vaxet kan jag inte göra så mycket. Sen har jag beställt en eller 2 andra rolig prylar! Men det får ni se sen! Hihi. big_smile

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Snöade 20-25 centimeter inatt förresten. Har varit ute och skottat 2 och en halv timme idag. Sen for ja ut å körde lite sierra... tongue

Ska ge er bilder om ni inte tror mig. Hehe. big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/231241_zpitc5.jpg
Sopade av bilen. Haha, snöööö! De där kom inatt! Haha. big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/231242_bsvgk1.jpg
Var ute och körde en sväng. De här är äkta vinter! Kanonföre och härliga snövallar! big_smile

Det var allt jag hade nu... Får se hur det blir med Vaxet. Men hoppas jag får tag på företaget imorrn. Hade så länge! big_smile

ORÄTTVIST Fan vill oxå ha så där mycket snö.
Nu e de bara pissblött överallt och grus
Ska fan flytta uppåt på vintern

Haha. Nämen, stackars dig. lol wink
Jaadå, de är bara å flytta de! big_smile

1 997 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Tänkte slänga in en liten Uppdatering

Har inte jobbat nåt mer med motordelarna eftersom jag inte har något vax.
Har dock skickat iväg ett mail till företaget. Får se hur det går med det... smile

Sen så har jag köpt nånting som kan bli rätt kul tror jag. Ja du får avgöra själv. big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/233034_28n8h7.jpg
En knapp och en "död-brytare". smile

"Vad ska de där va bra för?" Tänker du kanske? Jo, de ska ja berätta för dig. wink

Dom flesta bilar brukar ju startas med nyckel.
Tänkte göra det lite personligt på min bil! Som vanligt då... Haha. big_smile

I tändningslåset så är det ju 3 lägen..

1:a läget går till rattlåset.
2:a läget går till tändningen.
3:e läget går till startmotorn.

Kommer ha kvar nyckeln till 1:a läget. Till rattlåset då. Då kanske folk som aldrig kört bilen undrar varför den inte startar? Hehe. big_smile

2:a läget, tändningen. Kommer jag då koppla på brytaren, så den får agera tändning.

Och 3:e läget då på den svarta startknappen.

Det borde väl gå att lösa? Sen gömmer man bort brytaren och knappen, så folk som int ska köra den kan starta den. Haha. big_smile

Säg gärna vad du tycker om ideén. Om den verkar vettig eller om det bara är att lämna tillbaks grejerna. Haha. smile

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så nu väntar jag på svar från företaget, tills dess. Ha det så bra! big_smile
Senast redigerat av Galad8 (15 januari 2008)

657 Inlägg
15 januari 2008
tänk på att brytaren till startmotorn lär palla hög ström.. annars blir de mindre trevligt

4 506 Inlägg
15 januari 2008
Roliga grejer smile

Kan du andas kan du dö.

Sök