tänk på att brytaren till startmotorn lär palla hög ström.. annars blir de mindre trevligt
Jag frågade dom, och dom sa att det skulle inte vara nåt problem...
Bara att klaga om de händer nåt ju? Man skulle ju kunna koppla en säkring på kabeln, mellan brytaren och startmotorn, så att den far om det blir nåt galet. Iställe för nåt annat "roligt" ?
tänk på att brytaren till startmotorn lär palla hög ström.. annars blir de mindre trevligt
Jag frågade dom, och dom sa att det skulle inte vara nåt problem...
Bara att klaga om de händer nåt ju? Man skulle ju kunna koppla en säkring på kabeln, mellan brytaren och startmotorn, så att den far om det blir nåt galet. Iställe för nåt annat "roligt" ?
Samma sak till knappen. Blir nog bra!
okej ja men då är de ju bara att köra på! kom ihåg att inte dra dit nå 1.5mm2 bara;) lär va lite grövre doningar.. blir nog bra!
Holiace: Okej, jaa jag tyckte det var en rolig detalj. Vi får se hur det blir...
GurraG: Jepp, jag gör ju det! Tackar! Kul att höra. Du vet att jag gillar de du säger!
Children-Of-Bodom: Haha ojdå, de lät ju inge bra! Var det svårt att koppla in?
zajja: Okej, frågar dig också... Var det svårt att koppla in?
dagg: Jaa, jag menar det. Nee, hade inte tänkt det. Haha, men vad kan man tänkas behöva ungefär? Sen ideén om att jag kopplar en säkring på kabeln... Kan ju vara bra att ha "utifall att" ? Tackar.
darkwizard: Joo, har funderat på det en del jag också. Haha. Kan nog bli skoj! Yes, ska göra det! Beror på vad som defineras med "grova" kablar bara...?
Nej det är enkelt, Jorden ska gå till switchen, kablarna från radio och tändningsläget ska gå till switchen och sen från switchen ska radio och tändnigsläget gå till startknappen samt startläget (tillslaget till solenoiden) ska gå till knappen ( den tar ju strömmen från tändningsläget till solenoiden via knappen ). Kablarna är "ganska" grova där bak så det är bara att skarva vidare kablar i samma storlek och knappen ska du köpa en riktig sådan, tror vi hade en hemma så ja behövde inte men köp en lite dyrare då det är några ampere som går förbi där.
Nej det är inte så avancerat att koppla sånt. Gäller bara att du vet vilka kablar som går till startmotorn o vilka som bara går till tändning radio osv
Nej det är inte så avancerat att koppla sånt. Gäller bara att du vet vilka kablar som går till startmotorn o vilka som bara går till tändning radio osv
Har sökt en hel del nu och nu tror ja att ha har koll på de där!