1984
Sök

Galad8's Ford sierra Xr4i <PROJEKT> Uppdatering! 2010-05-09...

1 997 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
dagg skrev:
tänk på att brytaren till startmotorn lär palla hög ström.. annars blir de mindre trevligt

Jag frågade dom, och dom sa att det skulle inte vara nåt problem...

Bara att klaga om de händer nåt ju? roll
Man skulle ju kunna koppla en säkring på kabeln, mellan brytaren och startmotorn, så att den far om det blir nåt galet. Iställe för nåt annat "roligt" ?

Samma sak till knappen. Blir nog bra! smile

1 997 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Roliga grejer smile

Oja! Haha. big_smile

1 754 Inlägg
16 januari 2008
Jag vill också ha sånna saker till mig bil (som jag ska köpa sen tongue)

Jag kan inget om allt.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
16 januari 2008
du bara kör på och jag blir lika glad varje gång jag ser det.. big_smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 januari 2008
hade så på min gamle mazda 626 89a tongue
Hade för kass switch så den sluta me att den smälte till slut o kablarna brann hmm

C H E V R O L E T <3

645 Inlägg
16 januari 2008
Sådär gjorde vi på vår opel (som bror nu har men ska sälja), funkar helt okej.

//Marcus Saari

657 Inlägg
16 januari 2008
Galad8 skrev:
dagg skrev:
tänk på att brytaren till startmotorn lär palla hög ström.. annars blir de mindre trevligt

Jag frågade dom, och dom sa att det skulle inte vara nåt problem...

Bara att klaga om de händer nåt ju? roll
Man skulle ju kunna koppla en säkring på kabeln, mellan brytaren och startmotorn, så att den far om det blir nåt galet. Iställe för nåt annat "roligt" ?

Samma sak till knappen. Blir nog bra! smile

okej ja men då är de ju bara att köra på! smile
kom ihåg att inte dra dit nå 1.5mm2 bara;) lär va lite grövre doningar..
blir nog bra!

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
16 januari 2008
Det lär ju bli roligt, stackars dom på SBP när dom ska starta bilen. Gråa hår innan dom lyckas. Och dra grova kablar, annars lär det ryka fint.

Lev livet, det kan ta slut fort

1 997 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Holiace: Okej, jaa jag tyckte det var en rolig detalj. Vi får se hur det blir... smile

GurraG: Jepp, jag gör ju det! big_smile Tackar! Kul att höra. Du vet att jag gillar de du säger! wink

Children-Of-Bodom: Haha ojdå, de lät ju inge bra! hmm Var det svårt att koppla in? smile

zajja: Okej, frågar dig också... Var det svårt att koppla in? smile

dagg: Jaa, jag menar det. big_smile Nee, hade inte tänkt det. Haha, men vad kan man tänkas behöva ungefär? Sen ideén om att jag kopplar en säkring på kabeln... Kan ju vara bra att ha "utifall att" ? Tackar. smile

darkwizard: Joo, har funderat på det en del jag också. Haha. Kan nog bli skoj! big_smile Yes, ska göra det! Beror på vad som defineras med "grova" kablar bara...?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
16 januari 2008
Annars så kan han väl klämma in ett relä på kabeln till startmotorn !? big_smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 997 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Annars så kan han väl klämma in ett relä på kabeln till startmotorn !? big_smile

Mvh Magnus

Nää, sånt kan inte jag. roll

Om man gör så, så kommer man väl fortfarande kunna starta med nyckeln, eller har jag fel? smile

645 Inlägg
16 januari 2008
Nej det är enkelt, Jorden ska gå till switchen, kablarna från radio och tändningsläget ska gå till switchen och sen från switchen ska radio och tändnigsläget gå till startknappen samt startläget (tillslaget till solenoiden) ska gå till knappen ( den tar ju strömmen från tändningsläget till solenoiden via knappen ).
Kablarna är "ganska" grova där bak så det är bara att skarva vidare kablar i samma storlek och knappen ska du köpa en riktig sådan, tror vi hade en hemma så ja behövde inte men köp en lite dyrare då det är några ampere som går förbi där.

//Marcus Saari

1 997 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
Uppdatering!

Vaxet är nu beställt! smile

Ringde till företaget och beställde, så det kommer nångång under nästa vecka. Kommer bli kanon! big_smile

Bara å längta då! wink big_smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 januari 2008
Nej det är inte så avancerat att koppla sånt. Gäller bara att du vet vilka kablar som går till startmotorn o vilka som bara går till tändning  radio osv smile

C H E V R O L E T <3

1 997 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Nej det är inte så avancerat att koppla sånt. Gäller bara att du vet vilka kablar som går till startmotorn o vilka som bara går till tändning  radio osv smile

Har sökt en hel del nu och nu tror ja att ha har koll på de där! big_smile

1 997 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
Tack till alla som hjälp mig med Tändningslås/ startknapp,brytare. Problemet.

Har inte uppdaterat på länge nu, så jag funderar om det är någon som är sugen på en uppdatering ikväll? smile

vectra--power
19 januari 2008
Naturligtvis är vi sugna.. Även fasst jag vet vad du gjort och sett bilder wink

Svartrök Performance
40 Inlägg
19 januari 2008
Klart vi vill se uppdate! har själv int gjort ett skit idag å då känns de bättre å få se de andra har gjort smile ska bli roligt å se !

1 997 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
vectra--power skrev:
Naturligtvis är vi sugna.. Även fasst jag vet vad du gjort och sett bilder wink

du har inte sett allt... wink

1 997 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
Grane_Dieselpower skrev:
Klart vi vill se uppdate! har själv int gjort ett skit idag å då känns de bättre å få se de andra har gjort smile ska bli roligt å se !

Kommer en uppdatering snart... smile

Sök