Snygg bil.Ser fram emot att se den med ljusboxen.Var det mycket jobb med att få in åttatummarna i hatthyllan?Måste slänga ut min baslåda på grund av en barnvagn och då skulle det inte vara fel att ha åttatummare i hatthyllan istället.
Det var rent utsagt ett jävla bäs Måste först bort med exakt hela baksätet, taklisten bak och lite i skuffen för att ens kunna ta bort övre delen av hatthyllan och komma åt några skumma alubafflar som måste skruvas bort. Sedan måste hålen kapas upp en del i plåten för att få plats med nya högtalarna
Man måste även passa in dem på ett ställe så gallret inte kommer åt rutan och inte tar i "pinnen" som går till bagegeluckan, det är nån cm att lira på bara.
Men det var helt klart värt det, så bra ljud som jag har nu har jag aldrig haft innan, det är riktigt brett och fylligt ljud.
Ljusboxen blir nästa projekt som det verkar, skall montera alla fästen och fixa alla kablar osv och testköra den olackat några dagar sedan skall den slipas och lackas
okej är trött å så men.. vad är ljuddämpningsmattor till för... ja dämpa ljud men vad för ljud? å vart ska dom sitta?
Dessa skall sitta i skuffen. Jag har ju rensat allt onödigt där bak som reservhjul osv och skall dämpa med mattan så man slipper "plonk" ljudet när man stänger luckan. Samt bli av med lite av "blästerljudet" vid gruskörning
nu är de fanimej helg!! hur går de med ljusboxen?!
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Tyvärr art det ingen ljusboxmontering pga problem med rutan. Elhissen bestämde sig för att ge upp och det tog ett par timmar och ännu är det inte helt bra.
MEN Jag har monterat speglarna iaf, grymt nöjd, sedan har jag dragit kablar till laddmätaren med