De senaste dagarna nu så har det blivit till att tillverka och monterat 2 st nya durkplåtar där Ic rören går ut från motorrummet till Ic:n. Bitarna kapades ut med tigersågen, blästrades utav farsanjobbarkompis och limmades sedan dit i motorrummet med svartsikaflexlim. Det blev kanon!
Nu börjar man även se slutet på spackling/slipning på fronten vilket känns skönt. :)Provmonterade även lyktorna som jag köpt billigt utav Micke. Satt fint!
Håller även på att montera en strobelampa i motorrummet som blev över i somras. Kommer blinka fint i allt krom på kvällarna sen
Bilen har provkörts de senaste dagarna och jag hade glömt körglädjen som 200:an skapar. Längtar tills sommaren! Men imorgon är det Julafton och då får bilen stå hela dagen lång. Ha en riktigt trevlig jul! God jul på er alle sammans!!!
RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Hehe, det kommer förmodligen inte bli något av det ändå Kim Blir så jävla svårt att få plats med stroben när man stänger. Skiten kommer säkert paja inom en snar framtid. Såg att du hade införskaffat dig ett paket strobbar. Har haft ett par sånna kit och alla har mer eller mindre pajat..
Nu har det hänt lite med bilen igen. Har legat lite på latsidan nu vid jul känner jag
Skärmkanterna fram va tvungna att kapas ungefär 2 cm under skåran som finns i plåten för att få plats med luftintaget i frontspoilern. Därefter provmonterades frontspoilern och passformen va bättre än jag trodde.
Eftersom kylarhållarna inte är så seriöst gjorda så passade jag på att göra 2 st nya bitar. Dessa kläddes sedan med dekorationsfilm.
Det som tagit lite tid är att bearbeta stolsfästena. Tog och sågade samt slipade till dom.
Sedan lackades de svarta för att passa in i cupen som ska vara så mörka som möjligt.
Har ju även monterat en strobe i motorrummet som får kromet att blinka
Sportstolarna är nu undanställda tills efter besiktning. Någon som vet om man kan besikta med endast förarstolen monterad?
Senast redigerat av Oboy6 (28 december 2007)