3387
Sök

Startproblem Volvo 740-88

5 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Jaha.....nu är det KÖRT IGEN...*suck*
Jag var ganska säker på att det var tempgivaren som var paj, den som går till styrboxen.
Men nu vet jag inte VAD jag ska tro. Givaren är bytt och nu startar den när den är kall, men INTE när den stått med motorvärmare....jag tror jag blir galen...!!
Jag lämnade in bilen på Volvo för byte av givaren eftersom den satt så jäkligt till och då stod den ute natten före och den hade startat DIREKT på morgonen, klart dom fundera varför jag ville byta den, men nu är det gjort...*suck*
Jag började ju använda motorvärmaren när kylan kom smygande.....och det var DÅ som problemen började.
Trodde det hade med kylan att göra men nu verkar det som om det är när den stått med motorvärmaren i som det blir problem.
Den har startat flera ggr i dag när den varit kall och vi har runt nollan idag här i Hudik.
Nu satte jag i värmaren ikväll och gick ut och provade efter 2 timmar och då ville den inte gå igång förrän jag duttade lite lätt på gasen....hmm......va i hela friden är problemet....kan NÅGON hjälpa mig...??
Är det nåt fel på motorvärmaren så motorn blir FÖR varm eller.....??
Den startar ju kanonfint när den en gång gått igång och jag kör en bit och slår av och sen startar den efter en stund när den är varm....inga problem då..!!

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta mystiska problem...!!

Mvh från Eva

Sök