3573
Sök

Photoshop-tävling

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
25 mars 2013
Okej såhär resonerar jag. Mina absolut bästa bilder som jag lagt ner mest tid på (ca 80 timmar) vilket är cirkus 3,5 hela dagar, dock så har det varit helbrush bilder från jobbiga vinklar så man fick sitta och leta en halv dag innan man hittade en vettig donatorbild osv osv... Om ni gör en bild som är hälften så noggrann eller till och med lite mindre (någon timme eller 2 om dagen räcker gott och väl) så hade tävlingen helt plötsligt blivit mycket mer intressant och rolig att delta i, det tror jag nog dom flesta håller med om!? Men om ni vill öka längden på tävlingen till 2 veckor så är det okej för mig!

Jag förstår att alla inte är lika duktiga och att ni därför vill ha 2 olika tävlingar, men nybörjartävlingarna kommer inte få samma respons på sina bilder då dom antagligen inte kan få lika erfaren och bra kritik. Alla gör ju så gott dom kan så därför är det viktigt att inte klanka ner på någon utan ge konstruktiv kritik!

OM det är så att ni bestämmer er för att göra dessa förändringar så är det även viktigt att vi håller dom i mer än bara några veckor (så som det alltid har varit när vi har bestämt något annat, så är det bortglömt igen efter bara några veckor eller nån månad)

Så som sagt, gör ni denna ändringen så kommer jag och fler andra vara med på tävlingarna och kunna ge välbehövlig kritik (även ta emot såklart) annars finns det många andra bättre forum som jag hellre hänger på!

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

445 Inlägg
25 mars 2013
figge_stunter skrev:
Okej såhär resonerar jag. Mina absolut bästa bilder som jag lagt ner mest tid på (ca 80 timmar) vilket är cirkus 3,5 hela dagar, dock så har det varit helbrush bilder från jobbiga vinklar så man fick sitta och leta en halv dag innan man hittade en vettig donatorbild osv osv... Om ni gör en bild som är hälften så noggrann eller till och med lite mindre (någon timme eller 2 om dagen räcker gott och väl) så hade tävlingen helt plötsligt blivit mycket mer intressant och rolig att delta i, det tror jag nog dom flesta håller med om!? Men om ni vill öka längden på tävlingen till 2 veckor så är det okej för mig!

Jag förstår att alla inte är lika duktiga och att ni därför vill ha 2 olika tävlingar, men nybörjartävlingarna kommer inte få samma respons på sina bilder då dom antagligen inte kan få lika erfaren och bra kritik. Alla gör ju så gott dom kan så därför är det viktigt att inte klanka ner på någon utan ge konstruktiv kritik!

OM det är så att ni bestämmer er för att göra dessa förändringar så är det även viktigt att vi håller dom i mer än bara några veckor (så som det alltid har varit när vi har bestämt något annat, så är det bortglömt igen efter bara några veckor eller nån månad)

Så som sagt, gör ni denna ändringen så kommer jag och fler andra vara med på tävlingarna och kunna ge välbehövlig kritik (även ta emot såklart) annars finns det många andra bättre forum som jag hellre hänger på!

Där håller ja med till 100 % big_smile

Photoshop Is My Friend

2 077 Inlägg
25 mars 2013
figge_stunter skrev:
(avslutar premen när jag ser att några har läst det jag skrev)

Håller med dig J-moberg, jag tycker det är tråkigt att man röstar på kvantitét. Ibland ser man knappt någon skillnad mellan "gör om min bil" 5 minuters moddarna och dessa som man har en vecka på sig att göra i ordning.

Om jag mot förmodan skulle vinna någon gång så kommer jag välja temat "KVALITÈ", vilket jag tycker borde vara ett bra tema ett bra tag framöver även för er andra som vinner och får bestämma.

Tack J-moberg! Dock lite segt att jag tröttnat på att göra klart modden, men motivationen kommer nog tillbaka snart förhoppningsvis smile

Jag håller med, tävlade för fullt innan och vann väl ibland.
men av dessa anledningar du sa som jag hoppat av detta helt nu..

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

7 100 Inlägg
25 mars 2013
ja men alla kanske inte är så jävla grym som dej och fortfarande lär sej!!
och varför göra 2 trådar,vi alla här har ju samma intrese,de vill säga PHOTOSHOP.de är väll bara kul att vi alla är lite olika för att ge en bra blandningen,
och jag är inte så jävla grym,så ja kanske borde sluta vara med i denna tråd då?.fine,hörs hej.......

lämnade denna tråd ett tag pga av all jävla tjafs,men kom sedan tillbaks,och nu försvinner jag igen.

lycka till allihopa med ert photoshoppande smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Fordonsmekaniker
342 Inlägg
25 mars 2013
Håller helt med Figge_stunter. Vinnaren är inte den som gör den mest välgjorda chopen utan den som har gjort något som sticker ut ur mängden på ett eller annat sätt.

Jag kommer försvinna härifrån med och fortsätta på dom lite mer seriösa forumen så som www.autemo.com och liknande.

Lycka till med erat chopande smile

DawwE

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
25 mars 2013
Tallroth skrev:
gör en ny tråd smile dom som är nybörjare kanske oxå vill haen chans big_smile

Fanns det inte en sån tråd redan eXtreme Photoshop, men den gick inte såå bra.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237896

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

1 372 Inlägg
25 mars 2013
Håller oxå med, jag och bizzan ville komma bort lite från kompis röstandet genom man köra så att bidragen skickades till mig och sen att jag la ut dom med nummer i stället men det gick ju inte hem. Det är ju en tävling och då är det meningen att den som gjort den bästa och mest genom tänkta modden ska vinna, inte den som har råd att ha mest kompisar.

59 Inlägg
25 mars 2013
Jag har kommit på en ny idé som jag tror skulle kunna funka, det är ingen tävling men photoshop och bilar och jag tror det kan bli riktigt kul big_smile

"Amatör fotograf/ bildmanipulatör"
179 Inlägg
25 mars 2013
Okej allihop lyssna på detta.

Vi borde sätta en regel att ALLA bidrag ska röstas på kvalité OCH kvantité.

skit moddar som har potential bör va lågt, och väldigt tråkiga moddar med hög kvalité borde va samma.

Det vi borde satsa på är att ge järnet, inte bara göra en modd som ser halv dasig ut och va nöjda.... Ni alla vill vinna och ni alla vill utvecklas, jag själv har undvikit dessa faktorer för att komma dit jag är, jag satsar på kvalité och kvantité.

Sen är det svårt att rösta på kvantité då dem flesta refererar till det som " deras personliga stil ( 99% "stance" moddar) Vilket gör att allt blir antingen likadant eller skit.

Vill inte va arrogant eller otrevlig, men att stanca en bil är inte ett riktigt sätt att modda på, det är vrida hjulen och sänka bilen tills det ser löjligt ut, vilket ofta händer här.

Vi behöver folk i tävlingen som verkligen vill vinna för sin bild, inte för bilens stil. Även en chop är ett konstverk, och stance ( enligt mig är inte konst, det är skit och inte ens en riktig stil)

oc nu till det som kan låta arrogant: Mina bilder innehåller alltid med effekt än bodymods, vilket gör det till ett vinnande koncept, detta är konst, inte en bil i verkligheten, dessa bilderna borde vara mycket mer blandning mellan stil, kvantité och kvalité.

Figge har 100% rätt, och som JDMcraze säger så är detta anledningen att många skiter i detta nu. Aktiviteten va sjukt mycket högre innan, och fortsätter sjunka, vi hade för fasiken t.om algeroth här i tävlingarna innan, men även han tröttnade, antagligen av samma anledning.

Min idé

1.) Fasta regler såsom ( inga hel copy paste bilder) inga slarv bilder, och inget " orkade inte mer" när det finns 3 dagar kvar innan deadline.

Jag tycker personligen detta behöver en rejäl diskussion.

1 966 Inlägg
25 mars 2013
Figge_stunter, grattis och upp med en ny bild, sätt upp regler/tema/att tänka på om du förstår hur jag menar.

Det är sant det du säger att många bidrag ser ut som en snabbt ihopvispad 5-minuterskola, men hey, man lär så länge man lever och gör förhoppningsvis sitt bästa. Jag lägger ner olika mycket tid på mina bidrag, men aldrig 80 timmar i veckan, den tiden har jag inte. Jag brukar försöka rösta på det bidrag som jag anser är mest välarbetat.
Senast redigerat av ehedman (25 mars 2013)

640 Inlägg
25 mars 2013
Jösses vad mycket det var skrivet den här gången.
Ny tråd lär nog inte funka. Photoshop extreme är helt död. Så min åsikt är att det räcker med den här. Och vi har ju alla varit nybörjare så istället för att frysa ut dom är det väl bättre att ge lite tips.
Personligen lägger jag ner olika antal timmar på vad det är för bil uppe. ( Europeiskt står inte så högt i kurs hos mig ) smile
Och för mig räcker en vecka max.

179 Inlägg
25 mars 2013
förslag här.

Bild som alltid är bra kvalité ( 1600px med skarpa brusfria linjer, gärna press-release bilder)

Den som gnäller om att den inte orkar avsulta och lämnat halv dassigt bidrag bör inte va med.

Den som gnäller på bildens kvalité eller märke/ modell kan skita i det istället för att böla som en 3-åring som tappat klubban i sanden.

Deadline på en vecka är tillräckligt för vem som helst.

Ha överseende med vilken erfarenhet personer har, t.ex en som gjort det i en månad är inte lika skicklig som en som photoshopat i 3 år, så gärna kritik till dem nyare chopparna.

Varje röst ska innehålla en motivering till varför, inkl kritik och positiv feedback.

Deadlinen bör va helt strickt, och om någon inte lagt ut någon bild inom 20 min så får vem som helst göra det.

Detta är förslag som gör det hela roligare och jag lovar er att ni kommer växa med det!

2 077 Inlägg
25 mars 2013
ToMiii skrev:
förslag här.

Bild som alltid är bra kvalité ( 1600px med skarpa brusfria linjer, gärna press-release bilder)

Den som gnäller om att den inte orkar avsulta och lämnat halv dassigt bidrag bör inte va med.

Den som gnäller på bildens kvalité eller märke/ modell kan skita i det istället för att böla som en 3-åring som tappat klubban i sanden.

Ha överseende med vilken erfarenhet personer har, t.ex en som gjort det i en månad är inte lika skicklig som en som photoshopat i 3 år, så gärna kritik till dem nyare chopparna.

Varje röst ska innehålla en motivering till varför, inkl kritik och positiv feedback.

Deadlinen bör va helt strickt, och om någon inte lagt ut någon bild inom 20 min så får vem som helst göra det.

Detta är förslag som gör det hela roligare och jag lovar er att ni kommer växa med det!

Bästa jag läst i denna tråden, e inte lika skillad som dig Tomii eller dem flesta andra av här.
Men med riktlinjer kan nog denna tråden leva upp lite igen.

Det du sa med kritik/feedback är guld och det gäller ju dock alla tar det rätt.
Jag satsade tex på saaben som låg uppe, håller än på med den brushen så... har väl ca 1v kvar på den innan jag är nöjd med den, men gör om allt från scratch med på den.
Den lär hamna i den andra tråden sen med.

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

179 Inlägg
26 mars 2013
En sak där, så är mitt bästa tips att inte brusha något förrän ni kan klippa in en ny front och passa den ordentligt (T.ex)

Brushing kräver samma skicklighet som att rita med papper och penna, om inte t.om mer, så skippa gärna det om ni verkligen inte känner er redo!

640 Inlägg
26 mars 2013
ToMiii skrev:
förslag här.

Håller med om det mesta du skrev. Deadline tiden bör nog vara lite längre än 20 min. Till midnatt borde ju räcka. ( Man bör ju kunna hinna hem efter t.ex efter man varit i garaget och mekat eller liknande smile )

640 Inlägg
26 mars 2013
Verkar som Figge inte är kvar här så jag lägger upp en ny bild eftersom jag kom tvåa så vi har nå´t nytt att leka med smile
Kommer inom en timme.

640 Inlägg
26 mars 2013
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109491/109491-cdadb9e71a7f82aa8937cfe4bca0317c.jpg

Då blev det en klassiker. Gör vad ni vill. Röstning Söndag 20.00 till Måndag 20.00 som vanligt.
Stor bild här: http://www.autowp.ru/pictures/corvette/ … ible_1.jpg

Jonnymoberg
26 mars 2013
inget kommer ändras igentligen för att vi lägger ner mera tid osv på bilderna och försöker göra kvalitet. det är samma folk här inne hela tiden, det är vi som photoshoppar och knappt några andra så det blir precis lika med kommpisröstandet igen.

vad göra åt det?

ingen som vill skapa en facebook sida där vi kan lägga in Photoshoppade bilar och så får folk helt enkelt trycka gilla på den dom tycker bäst om? 

på så vis kan vi få in massa folk som gillar att kolla på shops och så kan sidan växa och spridas och med det så får man ett mera utbrett röstningssystem. sen är det upp till folket att säga vad dom gillar.

om ingen annan vill kan jag starta en om det finns intresse men jag driver en annan sida så jag slipper helst då den tar mycket tid.

bara en ide jag fick....

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
26 mars 2013
jag röstar  ibland fast jag aldrig gjort en bild själv, men när jag röstar så gör jag det oftast på ett coolt tema med hyfsat bra kvalitet, inte alltid på den bäst detaljjobbade bilden för veckan smile
kollar iaf in här varje vecka.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

179 Inlägg
26 mars 2013
@Blownt23: Spot on, jag mena 2H istället, har bara sovit 4H dem senaste 48 timmarna så skriver mycket fel nu tongue

@jonny: Jag skulle kunna hosta en tävling i månaden på min facebook sida om ni vill det, men kompisröstandet kommer bli ännu större där än det är här, eftersom alla kommer dela sina egna bilder och skriva " RÖSTA PÅ MIG!!!"

Det var på så sätt jag fick stryk i " the best car photos" tävling, allt på facebook och tävlingar är tiggande och att hora ut sig + att klart ens vänner som ser det röstar på en för att va schyssta.

Ett ännu bättre system är det Autemo har nu mera.
                                                                          |
                                                                          |
                                                                          |

10p - kalleanka:

lätt bäst komposition och väldigt lite misstag med enormt skön atmosfär! Men hjulen ser tyvärr ut att vara lite off och platta, försök att hitta hjul som passar näst intill perfekt nästa gång!

9p - Balders Balle:

Svårt val mellan dig och kalleanka, jävligt fin bild, bilen ser underbar ut och älskar färg kombinationen och även stilen på bodykittet, men färgen ser lite för över-saturerad ut och borde ha lite svagare reflektioner, detta var vad som gav kalle 10p istället för dig! Snyggt som satan vilket fall som helst!

8p -

7p -

6p-

5p-

Så ett 5-10 poäng system till dem 5 bästa enligt röstarna, på så sätt ser man vem som "kompis röstar" och inte, för man märker på kritiken om dem ens har kollat igenom bilden innan dem ser sin polares namn och bara slarv röstar för det är en polare.

Samma sak med det allmänna röst systemet här på hemsidan, hur många gånger ser men inte sletna volvos ligga på första sidan medans vi har sjuka byggen som verkligen bör visas på grund av kompis röster?

" 5 poäng eller skit i att rösta" ser man på 70% av alla profiler"

Lite off-topic men det beskriver en liknande situation, vi vill väll se dem fetaste moddarna vinna, och dem sämsta i botten? Det känns ju skit för er att få stryk av skitmoddar när det finns så jävulskt många skickliga och feta bilder här.

Detta kommer även höja eran självkänsla och få er att vilja fortsätta utvecklas, istället för att tänka " var den skit modden verkligen bättre än min, och kalleballes?

JÄVLIGT lång text här men snälla allihop läs igenom den!

Finns möjlighet att jag kan ta han om poäng räkningen till det mesta om detta går igenom.

Fortsätt modda vilket fall som helst, det finns så sjukt mycket talang här i dem flesta som bara måste få blomma ut, utan att bli ner tryckta!

Cheers grabbar.

Sök