och varför så många lager. jo för varje skugga blir t.ex ett eget lager. för att om jag ska ändra något så ska inte den störas, och om jag vill bta färg så ska det inte se skumt ut. reflektionerna i lacken gör jag i ett eget lager.
Du kanske inte behöver brusha om hela bilen. Kan vara bättre att satsa på lite mindre projekt som folk här på garaget lägger märke till?
Jag bruker bara skugga med mjuk pensel på nytt lager, sen använda lite gaussian blur. Efter det använder jag lagermasken och finjusterar men jag är nog inte ambitiös nog hehe :p
När jag började vara med i denna tävlingen var det för att det var skoj och att man lärde sig nya tekniker. Nu låter det som det är en tävling på liv och död. Varför måste man brusha en hel bil? det räcker väl att göra nått kul med den, man kan väl ha andra projekt där man kanske gör det mer invecklat och kan den tid det tar.
Tiden har diskuteras miljoner gånger och varje gång har det kommit fram att en vecka är lagom för att dom flesta inte ska tröttna. Låt tävlingen vara en rolig och öppen tävlingen kanske med lite mer tema som det en gång var. Tack för ordet.
Håller med dig oxå Munken... jag var med för att det var roligt och jag har inte allt för mycket tid att lägga på photoshop. en vecka är en evighet för mig iaf då jag endast har kanske 2-3 kvällar att photoshoppa på så lägger jag inte ner mer tid heller.
allt snack om att göra det så seriöst har gjort att jag inte vill vara med här tyvärr. det ska vara roligt och inte skyhöga krav. man utvecklas även när man har skoj.
Håller med dig oxå Munken... jag var med för att det var roligt och jag har inte allt för mycket tid att lägga på photoshop. en vecka är en evighet för mig iaf då jag endast har kanske 2-3 kvällar att photoshoppa på så lägger jag inte ner mer tid heller.
allt snack om att göra det så seriöst har gjort att jag inte vill vara med här tyvärr. det ska vara roligt och inte skyhöga krav. man utvecklas även när man har skoj.
Ok, boys and gurls då är det röstning. Ni har tills imorron kl. 21.00 på er. Glömde visst att skriva det under bilden jag la upp men jag tror dom flesta här kan tiderna nu. Nåväl Neos får min röst för Monster Kappan.
Bäst bild där skuggan ser helt okey ut, okey mod osv. det som jag ser direkt som är lite synd är att du har använt clone stamp eller liknande framför bilen så man ser samma bit flera gånger. Lacken och karossen är lite skum på vissa ställen men inge märkvärdigt egentligen.
OnT: Sleepless får min röst. + Snyggt med 2d + Härligt stuk rakt igenom (med taket och motivlacken) - Clone tool har använts rätt mycket, blir tydligt främst under fronten - Det man ser av baken ser konstigt ut - Bakgrunden och taket är från samma bild
Skuggan är inte så bra, hjulen ser ut att vara olika storlek samt fälgen fram ser warpad ut, lacken är matt och möjligtvis lite fel färg i fronten, toningen på vindrutan är lite skum. Sen så är de lite fel med perspektiv osv. Slutligen så är reflektionerna på taket från träd.
BlownT23 får min röst. Ser lite skumt ut inne i bilen med det vita tonade, hade gärna skymtat lite mer inredning, säten osv. Stort plus för stripes jobbet. Riktigt snyggt! Kul tema med bakgrunden och tjejen också.