På lite mer avacerade ps sidor så brukar tiden vara 1 månad mellan startdatum och sista inlämningsdagen, alltså blir det 12 tävlingar per år (vilket gör det lättare att bestämma "årets bästa". Dessutom så passar man på att rösta när man är inne och hämtar den nya utgångsbilden
jag vet inte vad ni tycker ang såpass lång tid att modda, men jag tycker det känns vettigt eftersom dom flesta har heltidsjobb, andra måsten och övriga hobbys osv.
Jag tycker som sagt tidigare att det är otroligt VIKTIGT att varje person tar sitt ansvar och skriver Konstruktiv kritik ( att man förklarar vad som man kunde gjort bättre OCH vad som personen har gjort bra) detta är viktigt enligt min mening för att deltagarna ska kunna utvecklas så att denna tävlingen tillslut kommer bli en riktigt jämn och intressant tävling! Så ju mer tid ni lägger ner på att kritisera andras moddar, ju roligare kommer tävlingen att bli tillslut. Ännu viktigare är nog faktiskt att deltagarna ska kunna ta kritik utan att ta åt sig på ett negativt sett.
Kritiken ska inte handla om deltagarens/deltagarnas design utan pm deras tillvägagångssätt.
Ett bra datum för start/inlämning skulle kunna vara till exempel den 25e eftersom det är ett jämnt datum, som inte har några speciella helgdagar (förutom juldagen) eller?
Sen kommer min fundering på hur vi ska kunna bestämma ny bild för varje gång!? Någon form av forumsmoderator skulle kunna bestämma bild för varje gång?
Regler och bestämmelser om hur mycket som är minsta kravet på ett bidrag känner jag personligen just ni är;
- Alla som deltar måste göra sitt yttersta för att göra sitt bästa utav modden.
- Byta bakgrund
- Göra "seriösa" moddar med realistiska lösningar, självklart får det finnas humor.. men till en viss gräns.
- INTE ta delar från någon annan artists bilder eller kopiera något annat bidrags idéer! Dock så är det helt okej att inspireras av andras moddar.
Finns säkert fler saker att tillägga, men detta var det jag kom på nu.
Det borde gå att fjäska för dom som har hand om garaget.org så man på något vis kan fixa så vinnaren av varje deltävling alt. Hela året får någon logga/text under sitt namn eller något liknande.
Nu orkar jag inte skriva mer från mobilen för det krånglar som f*n, så ni får ha överséende med diverse stavfel och knepiga meningar.