Så du menar alltså att han ska sätta i en B230K med orginal effekt på 117häst och sätta i en annan kamaxel och då få ut 83hästar till ?
Finns inte en chans! 5-10häst extra kanske han kan få... Sen är inte B230K nåt bra, ofta strul med förgasarna på dom och förbränningsrummen sitter i kolvar istället för toppen(631)
Usch o fy!
Till trådskapare:
Eftersom du har en -75:a som inte har massa avgaskrav så sätt i en B230FK/FT Mycket enklare och billigare att plocka hästkrafter i en turbomaskin.
Sen finns det ju V8 att sätta i oxå, kan oxå vara skoj!
Blir dyrt för dig om du ska trimma en B23, om du vill ha mycket effekt. Har du stor plånbok så går allt att fixa.
Trim osv till B20 finns ofta på blocket osv till rätt billig peng.
Sök runt lite på forumet här, 200 forumet, 240forumet, savarturbo forumet, 700/900forumet, jagrullar forumet, turboperformanceclub forum, så kommer du hitta mycket info om motorer och trimmning och vad som behövs för att komma upp i effekter..
ironhead skrev:
släng i en b230k i stället och i med en värre kam så har du ungefär 200 hästar sen