3852
Sök

yr i huvet: bäst däck fram eller bak?

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
13 november 2007
bäst på drivhjulen.

/Street

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 november 2007
Hihi bäst bak, svårt att parera sladdar när man inte har nåt grepp alls smile

Greve
135 Inlägg
13 november 2007
Tack Mortalis

755 Inlägg
13 november 2007
jag tycker bäst fram så man har styrning. drifta gör väl alla på snön??

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
mycket delade åsikter men jag går på bästa däcken bak smile tack för alla som skrivit

blacken
13 november 2007
Volvo Knugen skrev:
Jag tycker att dom bästa däcken ska sitta fram för det är där du styr och där den största bromsverkan finns. Om bilen dessutom är framhjulsdriven så är det bra att ha bäst däck fram för att undvika att köra fast smile Har man dåliga däck fram så minskar styrförmågan/bromsförmågan och det anser jag som en inte allt för bra grej.... Släpper bakänden så kan man oftast ratta upp det om man har grepp fram.

Du har helt rätt. Visserligen så finns det en del som vill argumentera mot men låt dom smile

.......
2 655 Inlägg
13 november 2007
Mortalis skrev:
Hihi bäst bak, svårt att parera sladdar när man inte har nåt grepp alls smile

haha men seriöst. hur faan ska man äns få sladd när man glider ba rätt fram? klart som faan man sätter dom bästa fram, de gör ja iallfall för ja vill kunna styra...

håller me "volvo knugen" fullt ut...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 november 2007
Dusty du kan väl ta å byta mina däck också när du ändå håller på? Kom förbi å gör en heldag av det big_smile

RS
886 Inlägg
13 november 2007
dusty skrev:
Nu när jag tänkte att jag skulle sätta på vinterdäcken för jag kommer inte så långt med sommardäcken på snö.
Men nu är det så att jag fått hjärnsläpp och kommer inte på om bäst däck ska sitta bak eller fram smile

Fram helt klart smile

Focus RS

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
13 november 2007
Då jag gör 75% mer högersvängar så sätter jag bästa däcken på  Vänstersida ;D

Bäst Bak kör jag

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

167 Inlägg
13 november 2007
Jag får nog inte på mina 255or fram så jag har inget val smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
13 november 2007
jag sätter alltid bäst fram vill hellre att det ska gå att styra än komma fram en sladd gå att häva men att hitta fäste till styrningen är svårt när det släpper

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
13 november 2007
har man samma dimensioner fram o bak ska bästa däcken sitta bak oavsett om bilen är bak eller framhjuls driven, då dom bättre däcken bak hindrar vatten planing på sommaren..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 november 2007
The_Mechanic skrev:
har man samma dimensioner fram o bak ska bästa däcken sitta bak oavsett om bilen är bak eller framhjuls driven, då dom bättre däcken bak hindrar vatten planing på sommaren..

Eller baksläpp på isfläckar.

Som sagt:
Bästa däcken bak oavsett drivningshjul eller sexuell läggning.

Sen att folk istället sätter bästa däcken fram det är upp till dom, körskolor/böcker och polisen/besiktningsmän säger bästa däcken bak. Alltid.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Son Of Murphy
782 Inlägg
13 november 2007
Fram enligt mig, och alla mina kompisar!
Jag vet att alla försöker tuta i folk att dom ska sitta bak, för att bilen inte skall sladda.
Men sitter dom bästa fram så har du störst chans att ha kvar åtminstone styrförmågan

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Hmm.
13 november 2007
Bak sägs det! Ja, det finns nog en hel del inlägg som säger varför så behöver inte gå in på det :p.

500 Inlägg
13 november 2007
Mankan1978 skrev:
Fram enligt mig, och alla mina kompisar!
Jag vet att alla försöker tuta i folk att dom ska sitta bak, för att bilen inte skall sladda.
Men sitter dom bästa fram så har du störst chans att ha kvar åtminstone styrförmågan

Jadu lycka till att försöka styra en bil som inte har något grepp alls på bakhjulen (jag kan ge dig en liten hint, det går inte).

Sleeper
3 084 Inlägg
13 november 2007
pröva kör slicks bak du går ju runt mycket lättare hoppas jag annars vore det konstigt?
Bra däck bak!

Det är ju med baken och gasen man styr med på vintern!
Senast redigerat av Sushikocken (13 november 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 002 Inlägg
13 november 2007
blacken skrev:
Volvo Knugen skrev:
Jag tycker att dom bästa däcken ska sitta fram för det är där du styr och där den största bromsverkan finns. Om bilen dessutom är framhjulsdriven så är det bra att ha bäst däck fram för att undvika att köra fast smile Har man dåliga däck fram så minskar styrförmågan/bromsförmågan och det anser jag som en inte allt för bra grej.... Släpper bakänden så kan man oftast ratta upp det om man har grepp fram.

Du har helt rätt. Visserligen så finns det en del som vill argumentera mot men låt dom smile

håller med till fullo,

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

499 Inlägg
13 november 2007
Du ska sätta de bästa däcken där bak.

Sök