3412
Sök

yr i huvet: bäst däck fram eller bak?

Better than God \o/
1 883 Inlägg
15 november 2007
#141
Självklart skall bästa däcken vara bak! Om man tänker efter lite så är det inte så svårt att förstå varför heller...  ^^

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Better than God \o/
1 883 Inlägg
15 november 2007
#142
_Glenne_ skrev:
om man säger så här då, om man sätter dom sämre däcken fram och dom bättre bak sen drar man ut på stan och åker brett en kväll så dubben försvinner i bakdäcken, vad får man då ut av det? joo sämre däck både fram och bak wink så varför inte sätta dom bästa fram och låta 2st av däcken på bilen vara fräsch iaf tongue


I got a point here wink
Du är helt poänglös tyvärr. Ge fan i å lek på allmänna vägar. Möjligen på någon parkering men  inte på vägen. Den dagen jag råkar ut för något som en liten fjolla med nytaget körkort orsakar pga han leker lär jag åka dit för grov misshandel....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Maskinförare
1 163 Inlägg
15 november 2007
#143
Beror väl på om bilen är fram eller bakhjulsdriven ? jag vill då ha bättre däck fram, då min är framhjulsdriven.. jag har ändå inget fäste bak så tongue

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

SKÅNING
1 215 Inlägg
15 november 2007
#144
har alltid haft bästa däcken fram och kommer att ha det tills jag märker att de borde suttit bak, vill ha styr förmåga på vintern kommer röven ut så kan man iallafall styra och som de flesta vet så har man mer bromsverkan fram än bak och då är det ju säkert jätte lätt att få stop på bilen (utan abs) om de bra sitter bak, men alla gör som dom vill, de som tror de vet (proffesorer eller liknande) säger bästa bak för att det inte ska sladda lika lätt men om det börjar sladda så är det ju lätt att styra me kass däck fram.

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 november 2007
#145
MrTurbo skrev:
_Glenne_ skrev:
om man säger så här då, om man sätter dom sämre däcken fram och dom bättre bak sen drar man ut på stan och åker brett en kväll så dubben försvinner i bakdäcken, vad får man då ut av det? joo sämre däck både fram och bak wink så varför inte sätta dom bästa fram och låta 2st av däcken på bilen vara fräsch iaf tongue


I got a point here wink
Du är helt poänglös tyvärr. Ge fan i å lek på allmänna vägar. Möjligen på någon parkering men  inte på vägen. Den dagen jag råkar ut för något som en liten fjolla med nytaget körkort orsakar pga han leker lär jag åka dit för grov misshandel....
va äre med dig då? fått en lök i arslet eller? lol
Senast redigerat av _Glenne_ (15 november 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
15 november 2007
#146
volvo_raggaren skrev:
har alltid haft bästa däcken fram och kommer att ha det tills jag märker att de borde suttit bak, vill ha styr förmåga på vintern kommer röven ut så kan man iallafall styra och som de flesta vet så har man mer bromsverkan fram än bak och då är det ju säkert jätte lätt att få stop på bilen (utan abs) om de bra sitter bak, men alla gör som dom vill, de som tror de vet (proffesorer eller liknande) säger bästa bak för att det inte ska sladda lika lätt men om det börjar sladda så är det ju lätt att styra me kass däck fram.
Vart vill du helst ha trädet, lyktsolpen, den mötande bilen eller lastbilen? I sidan och rakt in i bilen eller i fronten  där det finns deformationszoner och bältena gör sitt jobb?  roll

"Tyvärr" är det ju så att "de som tror de vet (proffesorer eller liknande)" HAR rätt. Men å andra sidan så säger ju de att killar mellan 18 & 25 är de största idioterna i trafiken med så...



_Glenne_ skrev:
MrTurbo skrev:
_Glenne_ skrev:
om man säger så här då, om man sätter dom sämre däcken fram och dom bättre bak sen drar man ut på stan och åker brett en kväll så dubben försvinner i bakdäcken, vad får man då ut av det? joo sämre däck både fram och bak wink så varför inte sätta dom bästa fram och låta 2st av däcken på bilen vara fräsch iaf tongue


I got a point here wink
Du är helt poänglös tyvärr. Ge fan i å lek på allmänna vägar. Möjligen på någon parkering men  inte på vägen. Den dagen jag råkar ut för något som en liten fjolla med nytaget körkort orsakar pga han leker lär jag åka dit för grov misshandel....
va äre med dig då? fått en lök i arslet eller? lol
Sorry, är bara skapligt vuxen och har lite förstånd bakom pannbenet. Men det drabbar nog dig med om 10 > 15 år...  roll  (om du har tur  he he )
Senast redigerat av MrTurbo (15 november 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 november 2007
#147
MrTurbo skrev:
volvo_raggaren skrev:
har alltid haft bästa däcken fram och kommer att ha det tills jag märker att de borde suttit bak, vill ha styr förmåga på vintern kommer röven ut så kan man iallafall styra och som de flesta vet så har man mer bromsverkan fram än bak och då är det ju säkert jätte lätt att få stop på bilen (utan abs) om de bra sitter bak, men alla gör som dom vill, de som tror de vet (proffesorer eller liknande) säger bästa bak för att det inte ska sladda lika lätt men om det börjar sladda så är det ju lätt att styra me kass däck fram.
Vart vill du helst ha trädet, lyktsolpen, den mötande bilen eller lastbilen? I sidan och rakt in i bilen eller i fronten  där det finns deformationszoner och bältena gör sitt jobb?  roll

"Tyvärr" är det ju så att "de som tror de vet (proffesorer eller liknande)" HAR rätt. Men å andra sidan så säger ju de att killar mellan 18 & 25 är de största idioterna i trafiken med så...



_Glenne_ skrev:
MrTurbo skrev:
Du är helt poänglös tyvärr. Ge fan i å lek på allmänna vägar. Möjligen på någon parkering men  inte på vägen. Den dagen jag råkar ut för något som en liten fjolla med nytaget körkort orsakar pga han leker lär jag åka dit för grov misshandel....
va äre med dig då? fått en lök i arslet eller? lol
Sorry, är bara skapligt vuxen och har lite förstånd bakom pannbenet. Men det drabbar nog dig med om 10 > 15 år...  roll  (om du har tur  he he )
kul för dig då farfar lol



(jisses va gnällig du blev då, kan ju säga att jag bara var ironiskt ifrån början!)
Senast redigerat av _Glenne_ (15 november 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
15 november 2007
#148
Hoppas du inte tror jag tar en "flock ungdomar"  på ett forum helt på allvar heller. Då hade jag vart gråhårig också.. cool
Senast redigerat av MrTurbo (15 november 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 november 2007
#149
hehe tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

SKÅNING
1 215 Inlägg
15 november 2007
#150
MrTurbo skrev:
Vart vill du helst ha trädet, lyktsolpen, den mötande bilen eller lastbilen? I sidan och rakt in i bilen eller i fronten  där det finns deformationszoner och bältena gör sitt jobb? 

"Tyvärr" är det ju så att "de som tror de vet (proffesorer eller liknande)" HAR rätt. Men å andra sidan så säger ju de att killar mellan 18 & 25 är de största idioterna i trafiken med så...
aja visst man lär så länge man lever.  och jo jag är ung och kanske en stor idiot men tänker mig för i trafiken (för där är det farligt med tanke på alla som inte kan köra) när jag behöver bromsa för att inte få ett träd/stålpe eller en annan bil i fronten så kan jag få stop på min bil iallafall istället för att bara kassa fram om jag hade haft de dåliga däcken fram. har inga abs eller liknande hjälpmedel på min bil men du verkar ta detta väldigt personligt har inte varit otrevlig alls som tur är så tycker alla olika och gör olika så är det med allt. tänker inte disskutera mer lämnade bara min åsikt.


krockade nästan 2 ggr idag 1gången: för att det var nån jävla nöt som körde ut mit framför mig i en rundell när jag var mitt i den. 2gången är det ett jävla pucko som kör om och ca 20cm framför mig går han in kunde lika gärna ha tryckt mig av vägen och den idioten var 40+ och de som är 40+ tycker jag är idioter inte alla men MÅNGA för de tror de har nån super koll. alltså hade det inte varit mitt fel någon gång av de 2 och jag gör inte så alltså är jag nog inte en så stor idiot trots allt. och i situationen i rundellen om jag hade haft de bästa däcken bak då så hade jag med största sanolikhet kört henne i sidan
Senast redigerat av volvo_raggaren (15 november 2007)

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Better than God \o/
1 883 Inlägg
15 november 2007
#151
volvo_raggaren skrev:
...men tänker mig för i trafiken ...
Bra, det är allt som behövs. Antar man att alla medtrafikanter inte kan köra så klarar man sig länge!  smile

Det med bästa däcken bak är ju framför allt för att att undvika dödsolyckor , gällande mindre sammanstötningar med endast plåtskador är ju inte det så farligt om ingen blir skadad. De flesta allvarliga olyckor orsakas av att ett fordon fått sladd...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 november 2007
#152
MrTurbo skrev:
volvo_raggaren skrev:
...men tänker mig för i trafiken ...
Bra, det är allt som behövs. Antar man att alla medtrafikanter inte kan köra så klarar man sig länge!  smile
håller faktiskt med dig där... jag brukar inte "lita" på nån i trafiken för man vet ju igentligen inte vad medtrafikanterna tar sig till... som exempel att jag står i en korsning och det kommer en bil som blinker åt nått håll så brukar jag stå kvar tills jag ser att bilen börjar svänga innan jag kör för det är ju inte omöjligt att bilen som ska svänga ha glömt blinkersen på eller nått... iofs var detta off topic men ni förstår säkert vad jag menar iaf smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

blacken
15 november 2007
#153
MrTurbo skrev:
volvo_raggaren skrev:
...men tänker mig för i trafiken ...
Bra, det är allt som behövs. Antar man att alla medtrafikanter inte kan köra så klarar man sig länge!  smile

Det med bästa däcken bak är ju framför allt för att att undvika dödsolyckor , gällande mindre sammanstötningar med endast plåtskador är ju inte det så farligt om ingen blir skadad. De flesta allvarliga olyckor orsakas av att ett fordon fått sladd...
De flesta olyckor orsakas av att det är en IDIOT bakom ratten

Bärs!
3 456 Inlägg
15 november 2007
#154
Håller med _Glenne_ , fast han verkar kolla för mkt på Drömkåken... smile
Jag skulle aldrig sätta dom bästa bak. Dom tar slut iallafalll,
och då har man som sagt 4 dåliga däck...

Jag vet att man SKA ha dom bästa bak, men jag tror jag hellre åker med sidan in i ett träd än med fronten. Då tar hellre chansen att parera upp det om det går åt helvete.

Garaget.org peakade 2008.

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 november 2007
#155
dom bästa ska sitta i bak med tanke på att bilen är lättare i bak. för att det kan lätt bli sladd me dåliga däck bak.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

438 Inlägg
15 november 2007
#156
dusty skrev:
Nu när jag tänkte att jag skulle sätta på vinterdäcken för jag kommer inte så långt med sommardäcken på snö.
Men nu är det så att jag fått hjärnsläpp och kommer inte på om bäst däck ska sitta bak eller fram smile
Bästa däcken bak..........


196 Inlägg
15 november 2007
#157
Jag skulle ha mina bästa fram pga att jag har större delen av bromskraften där, jag har styrförmågan där.. sen har jag ju framhjulsdrift också..


276 Inlägg
15 november 2007
#158
FRAM garanterat för där tar bromsen (oftast) mest och styrningen och många bilar har även drivningen fram...


DFFL
9 020 Inlägg
15 november 2007
#159
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7 … os=extra_1

Fråga:      Med bil som har anti-sladd och anti-spinn, gäller det fortfarande att det bästa däcket skall sitta bak?      Birger
Svar:     Ja. Allt för att motverka att bakvagnsgreppet går förlorat.     Linus Pröjtz

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 november 2007
#160
Aga_Diff skrev:
Håller med _Glenne_ , fast han verkar kolla för mkt på Drömkåken... smile
nja faktiskt inte... men en polare är beroeende av den där meningen så nu har jag börjat fått den meningen på hjärnan med hmm  tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!


Sök