Slangen från motor som går från ventilkåpan som går in till Spjället skall in i ena niplen på Catch tanken och sedan skall jag sätta en slang på andra nippeln på Catch Tanken där den sedan skall in i nippeln på spjällhuset?
Alltså kort sammanfattning Catch Tanken skall kopplas in imellan vevhusventilationen och Spjället?
Frågor:
¤ Undrar vad man skall göra med det uttaget som är längst ner på Catch tanken? ¤ Klarar detta Besiktningen? I och med att den är sluten och inte öppen?
för att besiktningen ska bli lgadamåste den var igenproppad men är slanganslutn ingarna ingängad i tanken isånna fall kan det väl gå byta ut den mot en ballofixventil?
Är det Oljeretur någon som vet eller är det bara att plugga igen? Tanken skall ju sitta mellan ventilkåpan och spjället för att som en redan sagt i tråden "ta bort onödig oljedimma" som sedan kommer in i spjället
Finns ju två uttag ett uttag är in och det andra är såklart ut och jag undrar vad det där nere är för någonting. Är det när man skall tömma den? Någon som vet hur ofta isåfall? Och påverkar det oljan i motorn menar liter antalet så efter att man tömt den några gånger får man fylla på motorolja? Eller hur funkar det någon som vet exakt?
Det tar lång tid att fylla en sån där tank med olja. Och hålet i bottnen är till för att tömma den, hur ofta du själv vill.
Hur lång tid rör det sig om? Påverkar detta oljevolymen i motorn med så man kommer få fylla på mer motorolja efter ett tag eller det är så små mängder?