3229
Sök

4000kr böter!

study
772 Inlägg
16 december 2007
stå för vad man har gjort jo visst.
jag kom att tänka på en rolig händelse i småland.

alla ligger och kör i 130-140 jag ser det kommer en polis bil alla saktar in längst fram ligger det en bil i ca 110 som de flesta köar efter vad gör polis bilen som kommer glidandes jo tar den som är längst fram för fortkörning ganska komiskt i med att alla låg bakom honom.
dock vet jag ej i fall de tog honom men han hamnade på sidan av vägen med dem så att säga.

1 661 Inlägg
16 december 2007
Är det inte så att en polis måste ha mätt din hastighet med laser eller klockat dig annars finns det ingen som med säkerhet kan bedöma din hastighet. Dessutom kostar inte rättegången dig en spänn, plus att du får betalt för resan dit och ersättning för förlorad arbetsinkomst.
Jag skulle aldrig erkänna om dem inte kan bevisa.
Och till alla moralpredikare, alla kör fort nån gång. Alla är människor.

392 Inlägg
16 december 2007
Neka in i döden, har dom inget bevis så neka tills du dör eller nåt.
Allt i det här jädra landet handlar om bevis hit och dit. Folk som blir friade för våldtäkter, ihjälkörningar med alkohol i kroppen osv, bara för att det inte finns bevis.
Om dom inte har nåt bevis kan dom ju inte bevisa att du körde 155 som det stod.
Får dom fram bevis, KRÄV en intyg på att kalibreringen stått rätt till, o det ska vara SKRIFTLIGT intyg.
Du har inget att förlora på det.

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
16 december 2007
jonesono skrev:
För övrigt är väl detta tråd #357 om "hej-jag-är-18-år-och-körde-för-fort-men-behöver-slippa-undan-boten-och-jävlar-vad-jag-hatar-poliser-och-fan-vad-dyrt-det-var-och-börja-leta-mördare-istället-så-jag-kan-köra-hur-fan-jag-vill"-trådar!

Kör bil. Åker du fast, betala och knip! Även om det var nedförsbacke och fan å hans moster.

WORD!

Att stå och blå neka är något som drabbar alla i form av tid/Pengar!

403 Inlägg
17 december 2007
Du ska nog vara glad att du inte blev av med körtkortet med tankte på hur mycket för fort du körde!

16 197 Inlägg
17 december 2007
fanns de film på de elle?? om inte så skulle ja nekat utan å tveka..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

340 Inlägg
17 december 2007
Hardjim skrev:
Är det inte så att en polis måste ha mätt din hastighet med laser eller klockat dig annars finns det ingen som med säkerhet kan bedöma din hastighet. Dessutom kostar inte rättegången dig en spänn, plus att du får betalt för resan dit och ersättning för förlorad arbetsinkomst.
Jag skulle aldrig erkänna om dem inte kan bevisa.
Och till alla moralpredikare, alla kör fort nån gång. Alla är människor.

Det är ingen som sagt att de inte kör för fort faktiskt. Det som är grejen är att kör man för fort så får man ta smällen om man åker dit, det är bara det folk sagt. Enkelt. Fattar inte att det är så mycket o fundera över. Och att hålla på o dividiera hur man kan komma undan, stor risk.

RE-雨宮
481 Inlägg
17 december 2007
Inget som egentligen har med detta att göra, men jag blev slagen blodig på en krog förra december, och det har fortfarande inte blivit rättegång. Här har vi ytteligare ett bevis på hur Polisen prioriterar sina brottsuppklaranden.

RE-Amemiya Kitted FD3S

945 Inlägg
17 december 2007
chrno skrev:
Inget som egentligen har med detta att göra, men jag blev slagen blodig på en krog förra december, och det har fortfarande inte blivit rättegång. Här har vi ytteligare ett bevis på hur Polisen prioriterar sina brottsuppklaranden.

Det är väl skillnad på att bli slagen blodig och att bli slagen blodig.
En knäpp på näsan kan ju räcka för att blöda en mindre sjö.
Det vore ju intressant att höra mer om händelsen, det kanske dessutom kan ge klarhet i varför det tar sån tid.
Polisen kanske inte prioriterar fallet för att du var med på det men en kärring som polisanmälde pga att du förlorade? Men som sagt, det vet ju jag inte något om.

Men jag hoppas du förstår min tankegång?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 december 2007
Man får väl köra upp till 50km/h för fort på motorväg nu och de bara blir böter? eller?

Bmw osv..

Bärs!
3 456 Inlägg
17 december 2007
UseDubbelTurbo skrev:
Man får väl köra upp till 50km/h för fort på motorväg nu och de bara blir böter? eller?

nää, kortet ryker väll om du kör 30km/h för fort, oavsätt? eller?
Senast redigerat av Aga_Diff (17 december 2007)

Garaget.org peakade 2008.

8 156 Inlägg
17 december 2007
UseDubbelTurbo skrev:

● Hastighetsöverträdelser på 70-, 90-, 110- och 120 väg:
        1-10 kilometer över hastighetsgränsen 1.500 kronor
        11-15 kilometer över hastighetsgränsen 2.000 kr
        16-20 kilometer över hastighetsgränsen 2.400 kr
        21-25 kilometer över hastighetsgränsen 2.800 kr
        26-30 kilometer över hastighetsgränsen 3.200 kr
        31-35 kilometer över hastighetsgränsen 3.600 kr
        36-40 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor.
        41-50 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor.
        Vid hastigheter däröver rapporteras överträdelsen till åklagaren.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

191 Inlägg
17 december 2007
Aga_Diff skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Om inte prövotiden gått ut så ryker kortet om du kör 30 km/h för fort (förutom 30 väg där det räcker med 20 km/h för fort).

Medan om prövotiden gått ut så dras körkortet in (men man får tillbaka det efter ett x antal månader), OM inte trafikbrottet anses vara så grovt att återkalla körkortet är nödvändigt.

RE-雨宮
481 Inlägg
17 december 2007
Sir_x skrev:
chrno skrev:

Det är väl skillnad på att bli slagen blodig och att bli slagen blodig.
En knäpp på näsan kan ju räcka för att blöda en mindre sjö.
Det vore ju intressant att höra mer om händelsen, det kanske dessutom kan ge klarhet i varför det tar sån tid.
Polisen kanske inte prioriterar fallet för att du var med på det men en kärring som polisanmälde pga att du förlorade? Men som sagt, det vet ju jag inte något om.

Men jag hoppas du förstår min tankegång?

Killen slog ut en del av min framtand på första slaget, jag skyddar hakan å andra tar på ögonbrynet. Jag ser att vakterna kommer å skrattar åt berättar att han slår som en kärring istället för att slå tillbaks.

Jag förklarade för polisen att jag inte slog tillbaks pgr av att någon av oss förmodligen mått väldigt dåligt när jag var klar..(Har tränat med muay thai och shooto ett gäng år så jag vet hur det är att bli slagen). Polisen tyckte det var bra men ville ändå säga att killen försökt mer än vad han gjorde för killen är välkänd hos polisen å har redan åkt dit några gånger för misshandel.

Killens kompis tryckte upp min vän mot väggen så han inte såg något, medans killen som höll fast honom vittnat om att det var en tjej som råkade komma åt min tand och ögonbryn i en rörelse med armbågen när hon vände sig om.

Jag hade gärna sett rättegången i en bur eller ring istället, oavsett vem som vann är det mer rättvist än att han går därifrån utan nånting, som det brukar bli vid misshandel.
Senast redigerat av chrno (17 december 2007)

RE-Amemiya Kitted FD3S

1 661 Inlägg
17 december 2007
Has skrev:
Aga_Diff skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Om inte prövotiden gått ut så ryker kortet om du kör 30 km/h för fort (förutom 30 väg där det räcker med 20 km/h för fort).

Medan om prövotiden gått ut så dras körkortet in (men man får tillbaka det efter ett x antal månader), OM inte trafikbrottet anses vara så grovt att återkalla körkortet är nödvändigt.

Sitter du och fantiserar? Du blir inte lättare av med kortet om du har prövotid. Detta har diskuterats innan så sök på det ifall du inte tror mig.
Skillnaden är att ifall du blir av med det så måste du ta om det ifall du har prövotid.

Med lem
624 Inlägg
17 december 2007
Nepp, jag körde 35 km/h för fort på motorväg och fick 3900:- i böter + att jag blev av med kortet sad

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

191 Inlägg
17 december 2007
Hardjim skrev:
Has skrev:
Aga_Diff skrev:

Sitter du och fantiserar? Du blir inte lättare av med kortet om du har prövotid. Detta har diskuterats innan så sök på det ifall du inte tror mig.
Skillnaden är att ifall du blir av med det så måste du ta om det ifall du har prövotid.

Om jag sitter och fantiserar? Nej, inte det minsta. Inte lättare direkt, men åker du dit och kör fortare än toleransen och har prövotid på kortet så ryker det, om du däremot åker fast och kör fortare än toleransen och inte har prövotid så blir körkortet indraget ett x antal månader. Så vad är det jag fantiserar om? Jag har trotts allt tagit denna diskussion med ett antal poliser då jag flera gånger åkt fast fär fortkörning.

162 Inlägg
17 december 2007
Om man har prövotid blir man inte av med körkortet lättare. Har du prövotid oh blir av med det så måste du alltid ta om det, har du inte prövotid och blir av me lappen mindre än 12 månader så får du bara tillbaka det, mer än 12 månader, måste ta om. Så det enda som skiljer prövotid är om du väl blir av med körkortet.
(OT: har hört att det är stor skillnad på 12 månader och 1 år när man t.ex. blir av med körkort i något av fallen kan man ha tur och få behålla kortet. Kommer dock inte ihåg riktigt vad skillnaden var, någon som vet och kan förklara?)

191 Inlägg
17 december 2007
Brandta skrev:
Om man har prövotid blir man inte av med körkortet lättare. Har du prövotid oh blir av med det så måste du alltid ta om det, har du inte prövotid och blir av me lappen mindre än 12 månader så får du bara tillbaka det, mer än 12 månader, måste ta om. Så det enda som skiljer prövotid är om du väl blir av med körkortet.
(OT: har hört att det är stor skillnad på 12 månader och 1 år när man t.ex. blir av med körkort i något av fallen kan man ha tur och få behålla kortet. Kommer dock inte ihåg riktigt vad skillnaden var, någon som vet och kan förklara?)

Ja, precis. Jag har ju inte påstått något annat heller. Men visst ligger toleransen på 30 km/h?
Eller ljuger poliserna för mig? För det går ju ngn gräns, man kan ju inte köra +100 km/h och få behålla körkortet (prövotid)? Och för fort kan man ju köra om man har prövotid (för detta gjorde jag), och fick förklaringen att om jag hade kört 30 km/h för fort så hade lappen rykit. Det är ju detta jag försökt säga, inte att man blir av med körkortet lättare.

162 Inlägg
17 december 2007
Has skrev:
Brandta skrev:

Ja, precis. Jag har ju inte påstått något annat heller. Men visst ligger toleransen på 30 km/h?
Eller ljuger poliserna för mig? För det går ju ngn gräns, man kan ju inte köra +100 km/h och få behålla körkortet (prövotid)? Och för fort kan man ju köra om man har prövotid (för detta gjorde jag), och fick förklaringen att om jag hade kört 30 km/h för fort så hade lappen rykit. Det är ju detta jag försökt säga, inte att man blir av med körkortet lättare.

Jaha, tror ja missupfatta dig där lite, (o ja tror Hardjim gjorde det också). Vet också att det är någon gräns och har för mig att du har rätt med 30km/h som du säger, dock osäker.

Sök