3383
Sök

Luftfilter vs japs-D

1 131 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
Öppet luftfilter lr japsdämpare?

Vad kmr låta bäst/skönast på en Audi a4 1,8t orginal(94-98)

Andra förslag på ett förskönat ljud?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 november 2007
Dom låter ju på olika sätt.

Luftfiltret ger skönare insugsljud, dämparen ger skönare utblåsljud.

Vill du att det ska låta bra fram eller bak? tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

2 230 Inlägg
16 november 2007
jag tycker du ska köra med insugsljudet dvs luftfiltret..
spec då du har en turbo;)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

IT-Tekniker
376 Inlägg
16 november 2007
Både ock.. wink

Annars tycker jag luftfiltret.. ger ett gött ljud när man gasar smile

671 Inlägg
16 november 2007
inte japs snälla... dom gör sig bäst på ...just japs bilar.

Second is the first loser

1 131 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
John87 skrev:
Dom låter ju på olika sätt.

Luftfiltret ger skönare insugsljud, dämparen ger skönare utblåsljud.

Vill du att det ska låta bra fram eller bak? tongue

vill att det ska låta skönt när man gasar på lite på höga varv, även på mindre varvtal! låter så dovt och mesigt orginal:)

Blir det stor skillnad på ljudet med, säg luftfilter?

2 230 Inlägg
16 november 2007
jo det gör det ju du hör ju att den suger luft så att säga. iaf utan för på min hörs det jäkligt väl.. sen har du ju en turbo så när den dumpar så kommer det ju att g ut genom filtret. om jag inte har helt fel.
sen japs tycker jag du ska skippa.. passar inte på tyskar

1 131 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
Rojpen skrev:
jo det gör det ju du hör ju att den suger luft så att säga. iaf utan för på min hörs det jäkligt väl.. sen har du ju en turbo så när den dumpar så kommer det ju att g ut genom filtret. om jag inte har helt fel.

a ok!

har du ingen länk på hur det låter? även vart man kan få tag i det? Öppet filter ska det vara va? Prislapp på en sådan?
även blir det någon skillnad i ax tillexempel? lr är det bara förskönat ljud:)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 november 2007
Rigg0 skrev:
Rojpen skrev:

a ok!

har du ingen länk på hur det låter? även vart man kan få tag i det? Öppet filter ska det vara va? Prislapp på en sådan?

Du kan få någon hästkraft extra, men oftast inget du märker av.
Byt inte till öppet filter för effektens skull för då blir du bara besviken.

Däremot så är ljudet värt det smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

2 230 Inlägg
16 november 2007
nä ingen länk på hur det låter då jag itne har någon tillgång till videokamera..
ja prislappen finns ju allt från 200kr till säkert 1000kr.. köpte mitt av en kommpis..
men ett dugligt som duger till en org bör väll kunna ligga runt 3-400kr skulle jag tippa på.. och luft filter finns nog på varenda sida där dom säljer bil delar.
tes realcar å alla dom dära "kända" ställena.

Maskinförare
1 163 Inlägg
16 november 2007
Jag har både japsdämp och luftfilter.. Och det är en härlig kombination. det är det verkligen.
När man drar på lite högre varv så hör man verkligen hur motorn suger luft, och trots att jag kör på orginal rör med japs slutdämpar gör otrolig skillnad bara det. Finns ju diskreta slutdämpare, där du inte har 5" utblås tex. finns rätt diskreta, bara leta på nån sida med bil grejjer, dom brukar ha. sen brukar luftfilter finnas i dom flesta bilbutiker också.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

1 131 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
_Spawned_ skrev:
Jag har både japsdämp och luftfilter.. Och det är en härlig kombination. det är det verkligen.
När man drar på lite högre varv så hör man verkligen hur motorn suger luft, och trots att jag kör på orginal rör med japs slutdämpar gör otrolig skillnad bara det. Finns ju diskreta slutdämpare, där du inte har 5" utblås tex. finns rätt diskreta, bara leta på nån sida med bil grejjer, dom brukar ha. sen brukar luftfilter finnas i dom flesta bilbutiker också.

Tackar! får väl pröva mig fram sedan:)

113 Inlägg
16 november 2007
Valet är självklart, luftfilter med någon form utav avskärmning så vinner du t.om lite effekt. Japsdämpare ser nog inte så bra ut på en Audi tyvärr, men smaken är ju som baken. Du vinner däremot ingen effekt på ett annat utblås. Se till att köpa ett bra filter, micros koniska är sämst i test vad gällande filtrering. Jag skulle satsa på något lite dyrare i 800kr klassen för att förebygga ev turboras pga skräppartiklar!

Lyckatill!

- Projekt Skyline R32 GT-R: http://www.skyline.se/forum/viewtopic.p … mp;t=13825
- HenrikssonMedia galleri: http://www.henrikssonmedia.se/

1 418 Inlägg
16 november 2007
Rigg0 skrev:
Rojpen skrev:

a ok!

Du kan få mer effekt, men du kan även få mindre effekt. olika från bil till bil, luftfilter och hur seriös man är med monteringen.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

1 131 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
Rdx skrev:
Valet är självklart, luftfilter med någon form utav avskärmning så vinner du t.om lite effekt. Japsdämpare ser nog inte så bra ut på en Audi tyvärr, men smaken är ju som baken. Du vinner däremot ingen effekt på ett annat utblås. Se till att köpa ett bra filter, micros koniska är sämst i test vad gällande filtrering. Jag skulle satsa på något lite dyrare i 800kr klassen för att förebygga ev turboras pga skräppartiklar!

Lyckatill!

Å med avskärmning menar du?`nä sant gör nog inte det, hehe.
Nån länk till var man kan köpa "Bra" luftfilter?(Pengar är inga problem)
BSR, bra?

113 Inlägg
16 november 2007
Avskärmning menar jag någon form av sköld som avskärmar filtret från själva motorn, detta för att förhindra att den suger in för mycket varmluft. Kall luft vill motorn ha, där kan du hämta hästarna!

Filter finns det en uppsjö att välja mellan. BSR har jag inga erfarenheter av men Apexi har några bra filter även HKS andra generations svamp filter är väldigt bra, tar inte upp så mycket plats i motorrummet heller. Men Koni är ju väldigt poppulärt och ska funka riktigt bra, finns att köpa på Micro!

- Projekt Skyline R32 GT-R: http://www.skyline.se/forum/viewtopic.p … mp;t=13825
- HenrikssonMedia galleri: http://www.henrikssonmedia.se/

Sök