3071
Sök

Projekt Nissanen (200sx S13)

kevlar_soul
12 december 2007
Nej, lyssna inte på föregående talare !   

smile

455 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Nej, lyssna inte på föregående talare !   

smile

Hehe de nog inge risk att jag ska ha så .. ne fy fan !
Senast redigerat av Car_Babe (13 december 2007)

455 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Då har man fått hem sin egen designade dekal (Niina200sx) Ska monteras efter lackeringen som sker nån gång under hösten 08 smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/45428/209154_hnc7tg.jpg

1 741 Inlägg
15 december 2007
Inte risk att den kommer bli vikt, skrapad eller dyl på ett år? tongue
Senast redigerat av tecman (15 december 2007)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

455 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
tecman skrev:
Inte risk att den kommer bli vikt, skrapad eller dyl på ett år? tongue

Njepp den är i säkerhet förvar big_smile

1 779 Inlägg
23 december 2007
tänkte på en sak med lack som hade kunnat bli snyggt. om du har den svart så tonar den av och blir lila vid överkant på dörrarna (precis under fönstrerna) och sn helt lila på takl eller om man börjar med lila ner till så tonar de av rätt långtner till svart. kan bli snyggt sånt. hade de i tanke att göra så med min förra bil. fast i svart å rött.

btw nice med tjejer som pillar själv. som några skrivit smile lycka till med allt nu.. detta kommer att följas. smile

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

BMW fantast
1 172 Inlägg
23 december 2007
härligt jobbat... komemr följa tråden.. lycka till...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

455 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
AeroMalm skrev:

Tackar smile Ska försöka hålla tråden igång men just nu så står de lite stilla väntar på att killens farsa ska ha tid att svetsa min bagageutrymme klart och sen ska jag lämna den till plåtisen för skärmkanterna ..

Föresten är de nån som vet vad de skulle gå på om man lämnade in skärmkanterna bak bara? på ett ungefär alltså? smile skulle va tacksam för svar, och sen en sak te kan man lämna in bilen och se hur mkt de skulle kosta, alltså att dem bara kollar igenom hur mkt de skulle gå på?
Senast redigerat av Car_Babe (26 december 2007)

4 670 Inlägg
26 december 2007
Car_Babe skrev:
AeroMalm skrev:

Tackar smile Ska försöka hålla tråden igång men just nu så står de lite stilla väntar på att killens farsa ska ha tid att svetsa min bagageutrymme klart och sen ska jag lämna den till plåtisen för skärmkanterna ..

Föresten är de nån som vet vad de skulle gå på om man lämnade in skärmkanterna bak bara? på ett ungefär alltså? smile skulle va tacksam för svar, och sen en sak te kan man lämna in bilen och se hur mkt de skulle kosta, alltså att dem bara kollar igenom hur mkt de skulle gå på?

ta kort på skadorna åkt till en plåtslagare och hör med dom.. dom kan säga på ett ungefär... kräver dom att dom måste se skadorna så kan dom nästan ge exakt pris på det.. dom kan sina saker och vet hur långt tid saker o ting tar o laga upp=)

Priset beror ju helt på hur mycket jobb det är att återställa ursprunglig form.. så är ju helt beroende hur stor skadorna är
Senast redigerat av mickius (26 december 2007)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 december 2007
mickius skrev:
Car_Babe skrev:
AeroMalm skrev:

ta kort på skadorna åkt till en plåtslagare och hör med dom.. dom kan säga på ett ungefär... kräver dom att dom måste se skadorna så kan dom nästan ge exakt pris på det.. dom kan sina saker och vet hur långt tid saker o ting tar o laga upp=)

Priset beror ju helt på hur mycket jobb det är att återställa ursprunglig form.. så är ju helt beroende hur stor skadorna är

Bara att göra det själv hemma wink hehe
Nä men som förra talaren skrev.. fan hade suttigt och börjat skriva 5 rader när detta inlägget här över kom in.. men får börja lära mig skriva snabbare..
Men hoppas det inte blir för mycket bara.. har ni ingen plåt skola i närheten då? brukar kunna bli grymt mycket billigare då smile
mvh kimpa

455 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
mickius skrev:
Car_Babe skrev:

Bara att göra det själv hemma wink hehe
Nä men som förra talaren skrev.. fan hade suttigt och börjat skriva 5 rader när detta inlägget här över kom in.. men får börja lära mig skriva snabbare..
Men hoppas det inte blir för mycket bara.. har ni ingen plåt skola i närheten då? brukar kunna bli grymt mycket billigare då smile
mvh kimpa

Mickius: ah tack smile Får nog ta och göra de i veckan å dra ner till mjölbys plåtslagare och se vad dem säger . så man kan börja me pärla snart big_smile

Kimpan_90: tack! De inte så mkt rost. Hehe jo så äre för mig me ibland nån pik som alltid är snabbare än en själv big_smile hehe
Jo har ju fordon (dackemupparna) men vet i fan om dem gör så bra. Vill ju hade proffsigt gjort smile

455 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
akakaboto skrev:
tänkte på en sak med lack som hade kunnat bli snyggt. om du har den svart så tonar den av och blir lila vid överkant på dörrarna (precis under fönstrerna) och sn helt lila på takl eller om man börjar med lila ner till så tonar de av rätt långtner till svart. kan bli snyggt sånt. hade de i tanke att göra så med min förra bil. fast i svart å rött.

btw nice med tjejer som pillar själv. som några skrivit smile lycka till med allt nu.. detta kommer att följas. smile

ah de låter nice ju smile Kanske man ska ta och testa sig fram då. tack för tipset smile

Idag så har jag slipat och spacklat bakluckan sen ska jag sätta dit min nya vänster framskärm som killen var iväg och hämtade åt mig igår smile Själv hade jag inte tid att följa med då jag satt hemma och fixade med hårförlägningen big_smile Kul å testa lite nytt på en vart faktiskt bra smile

455 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Har nu bestämt mig för att satsa på annat projekt. Därför har jag nu satt ihop bilen och fixat iordning motorn. Nu går den kanon!! Så fort vänsterframskärm fram har lackats ska den monteras tillsammans med frontspoilern. Därefter så slänger jag ut den på blocket för 19000 kr. Om någon känner sig sugen kan ni skicka ett PM till mig.

terazzi
4 januari 2008
Car_Babe skrev:
Har nu bestämt mig för att satsa på annat projekt. Därför har jag nu satt ihop bilen och fixat iordning motorn. Nu går den kanon!! Så fort vänsterframskärm fram har lackats ska den monteras tillsammans med frontspoilern. Därefter så slänger jag ut den på blocket för 19000 kr. Om någon känner sig sugen kan ni skicka ett PM till mig.

Hade köpt den direkt om jag hade haft pengarna nina wink
edit: Varför nytt projekt? yikes
Senast redigerat av terazzi (4 januari 2008)

1 752 Inlägg
4 januari 2008
Car_Babe skrev:

Vad ska du köpa istället då?big_smile Mitsubishi?;)Volvo?tongue

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

2 644 Inlägg
4 januari 2008
Car_Babe skrev:

Nej vad synd sad

Du ska bygga om det andra projektet rejält hoppas jag ? yikes

Johan Lindgren

455 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Terazzi: De va ju synd, Ne jag är sugen på nått nytt.. har ju inte börjat så mkt på 200:an så då gör de inget .

Kalle_ponken: De har jag inte bestämt mig ännu hehe
Får se vad de blir smile Inte en volvo i alle fall tongue De kan jag lova dig!

terazzi
4 januari 2008
Car_Babe skrev:
Terazzi: De va ju synd, Ne jag är sugen på nått nytt.. har ju inte börjat så mkt på 200:an så då gör de inget .

Kalle_ponken: De har jag inte bestämt mig ännu hehe
Får se vad de blir smile Inte en volvo i alle fall tongue De kan jag lova dig!

ja d va jävligt synd wink du har lixom fixat det mesta på den.. sen e den ju säkrad med då man vet du har den smile sen träffar/ser man ju dig o jens igen ^^ haha big_smile glömmer inte det tonguebig_smile

4 670 Inlägg
4 januari 2008
Va blir de för nytt projekt då?

455 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
mickius skrev:
Va blir de för nytt projekt då?

De har jag inte besämt mig än får se vad de blir smile

Sök