varför snåla så på steg.? är du ute effter ett billigt kolla på blocket te.x finns säkert massa billiga steg för typ 500kr som orkar med den basen lätt. lite bevärligare för en annan som ska köpa steg för 16.000kr MVH Johan
varför snåla så på steg.? är du ute effter ett billigt kolla på blocket te.x finns säkert massa billiga steg för typ 500kr som orkar med den basen lätt. lite bevärligare för en annan som ska köpa steg för 16.000kr MVH Johan
skulle jag köpa ett steg för 16k skulle jag inte ha en hillman stereo på det
Okej, tack för hjälpen. Men vem var de som skrev i min förra tråd att amp 2 drogs med ett dåligt delningsfilter? Vad innebär de isåfall?
Det finns väl inte speciellt bra möjlighet att ställa in frekvens osv kanske? Men jag tror att den personen som sa detta menade att det var rätt dåliga filterkomponenter och då levererar inte slutsteget bra ljud, fast jag tror biltema ligger i ungefär samma klass.
nått du bör se upp med på äldre mds steg i classic serien är glapp i lödningarna vid lågnivån, är de glapp kan du bränna signaljorden i din spelare, har lödat ihop några stycken på sånna steg
Okej, skit sjyst. Så om man köper ett sånnt steg ska man plocka isär de o kolla lödningarna de första man gör eller? Eller råder du till att man inte ens ska köpa sånnt steg?
Har just nu lite problem med lådan, Tre bitar ska vara 70 graders vinkel. Men vet ingen som kan såga de, har kollat över allt. Men va händer om man sågar de bitarna som ska vara 70 grader 35 grader?
Har funderat på de om de går, men de måste väl vara svårt? O vad gör man om man tex får 67-68-69 grader o inte 70?
Det gör inte så mycket, bara dom andra lutar lika mycket. Man kan ju slipa till passformen lite efteråt också. Ett tips kan ju vara att använda en geringssåg.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Har just nu lite problem med lådan, Tre bitar ska vara 70 graders vinkel. Men vet ingen som kan såga de, har kollat över allt. Men va händer om man sågar de bitarna som ska vara 70 grader 35 grader?
Om jag var som du ....skulle jag lämna bort hela låd-bygget till någon som vet vad han gör !
Lådan är typ klar nu så. Men behöver ett slutsteg. Snacka med MDS killarna, de kvittar i min bas om jag har ett slutsteg på 300watt eller 500watt. Så om nån har tid o hjälpa mej att hitta ett bra steg från 0-700-800kr.
Förresten är de du som driver bilsterobutiken imotala?