3354
Sök

Nu ska bensinen höjas IGEN!!!!!

Rekondare
289 Inlägg
16 november 2005
Hörde precis på radion att Systemet har haft en personalfest för 14 miljoner(FJORTON MILJONER) svenska skatte kronor...tänk för de pengarna hade vi kanske sluppit lite av skattehöjningen på bensin, men å andra sidan så tycker väl de som var där att sänkta bensinpriser ej spelar någon roll...

Man är väl rätt missnöjd med regeringen...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Rekondare
289 Inlägg
16 november 2005
MrTurbo skrev:
Observera att att Sverige fortfarande har ett lågt bensinpris jämnfört med många andra länder i europa! Men så långt tänker väl ingen? 

Sedan kan jag medela att med borgerligt styre så kommer trafikförsäkringen öka med 4-5000:- per år då de vill lägga kostnaden för trafikskadade hos försäkringsbolagen. Låter väl sunt?

Så bara för att alla andra länder har ett högt bensin pris så motiverar det att vi också ska ha det???

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

30 Inlägg
16 november 2005
Trådstartare
det var ju roligt att så många  är intresserade i denna fråga big_smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
16 november 2005
hörde idag att det skulle kosta 18kr innan nyår:S

Bmw osv..

537 Inlägg
16 november 2005
kanske dags å snackaihop sig för en stor demosration nu då? ja e med alla dar i veckan!!!!!! big_smile utan bil stannar sverige.... känske bättre alla flyttar då lr? alla blir juh fan drabbade när dom höjer... fraktbolag och dyligt får juh också höja sina priser för att d blir dyrare å köra... även dom som inte kör bil blir d juh dyrare för..... som sagt, nått måste hända nu, jag e nog inte rätt man att dra igång nått... men backar upp gör ja....  wink

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.

409 Inlägg
16 november 2005
näj det är dieseln som kommer kosta 18 har jag hört! men kan vara fel!! mvh

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

IT-Tekniker
144 Inlägg
16 november 2005
MrTurbo skrev:
Observera att att Sverige fortfarande har ett lågt bensinpris jämnfört med många andra länder i europa! Men så långt tänker väl ingen? 

Sedan kan jag medela att med borgerligt styre så kommer trafikförsäkringen öka med 4-5000:- per år då de vill lägga kostnaden för trafikskadade hos försäkringsbolagen. Låter väl sunt?

lågt?! när jag läste tidningen (vilken det nu var), var visserligen rätt länge sedan, var det bara tyskland som var dyrare än sverige?!

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
16 november 2005
Ni snackade om atthela världen skulle höjja.

Farsan fick en chock nu när han kom ner till thialand..

dom hade höjt bensinpriset med nästan 1 kr där nere.
De är svin dyrt å köra här nu sa han de är uppe på 4.50 SEK....

.....
...
fortsätter med några punkter till medans ni försöker dra in tungan, stänga truten å drar igen ögonen ....
....
....
Så att de skulle va lika dyrt runt om i världen stämmer ju dock inte. De är bara här i europa som alla trögar sig.
De finns så många faktorer som regeringar å dyligt använder för att få in sina extra löner.
Ta den där jävla orkanen som drog in i mexikanska golfen å fördrev 7 oljeriggar.
ÅÅÅÅÅ  nej nu måste vi höjja priset för nu försvann 7 riggar å va dyrt de blir nu. I USA blev de ingen prisändring, "Vi har ju Texas" sa dom.

Dom bluffar till sig skattepengarna tror jag, hur många kronor på en liter bensin går tillskatt å moms so du sen får skatta på igen genom vägskatt och fordonsskatt..  skatt på skatt på skatt, en stor jävla skattkista har dom allt.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 november 2005
själva bensinen kostar bara 3kr det är all skatt o skit som gör priset så bajsigt dyrt
God natt!

Bmw osv..

Better than God \o/
1 883 Inlägg
17 november 2005
michael561 skrev:
MrTurbo skrev:

Så bara för att alla andra länder har ett högt bensin pris så motiverar det att vi också ska ha det???

Vänligen läs hela inlägget igen.... 

Ta sedan en koll på vad bensinen kostar i Norge, Finland, Belgien osv.
Handlar det bara om några öre är det väl f*n en skitsak?

Bensinen kommer aldrig upp i sitt rätta värde...

Flytta till Lettland eller nått annars, de har säkert billig bensin, men att resten av samhället fungerar illa spelar väl ingen roll.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
17 november 2005
SÅ DU FÖRSVARAR DET HÖGA BENSINPRISET???!!!

MrTurbo skrev:
michael561 skrev:
MrTurbo skrev:

Flytta till Lettland eller nått annars, de har säkert billig bensin, men att resten av samhället fungerar illa spelar väl ingen roll.

Rekondare
289 Inlägg
17 november 2005
MrTurbo skrev:
michael561 skrev:
MrTurbo skrev:

Det är väl klart att om pengarna hade gått till bättre skolor/vägar/sjukvård då tycker jag att det hade vart en annan sak...men åtminstone så tror jag att en FÖR stor del av dem hamnar någon annan stans!

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

IT-Tekniker
144 Inlägg
17 november 2005
michael561 skrev:
MrTurbo skrev:
michael561 skrev:

Det är väl klart att om pengarna hade gått till bättre skolor/vägar/sjukvård då tycker jag att det hade vart en annan sak...men åtminstone så tror jag att en FÖR stor del av dem hamnar någon annan stans!

japp till den där j*vla festen systembolaget hade tillex...

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 november 2005
dG skrev:
michael561 skrev:
MrTurbo skrev:

Lol Festen som system bolaget hade gick på 14milj so what?!?! det var 3400 personer, det är 4000kr på varje person att betala mat dryck lokal hyra STOR LOKAL uppträdan mm det är väl inte så jävla farligt? ni hakar up er på just dom där 14milj sen att det är 3400st personer blinkar ni för

Bmw osv..

343 Inlägg
17 november 2005
UseDubbelTurbo skrev:
dG skrev:
michael561 skrev:

Lol Festen som system bolaget hade gick på 14milj so what?!?! det var 3400 personer, det är 4000kr på varje person att betala mat dryck lokal hyra STOR LOKAL uppträdan mm det är väl inte så jävla farligt? ni hakar up er på just dom där 14milj sen att det är 3400st personer blinkar ni för

Nog kan man ha billigare personnalfester än så..14mille är rätt mycke pengar.. känns inte så bra att betala deras drickande..

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
17 november 2005
JA HAR LÖSNINGEN TLL ALLA STOCKHOLMSBOR!!!!

Lyssna noga.  detta blir skojj  smile

På insider för ca 10 min sen så visade dom en massa fordon som gick igenom tullen gratis.
Där ibland fanns ett fordon som kallades för  "REDSKAPSBÄRARE".

Så er smarta stockholmsbor.

Vintern närmar sig med stromsteg. alvarligt talat.

Införskaffa en en väg plog att montera på er bil.  Vägplog=redskap

Vägplog+Volvo740=Redskapsbärare.   smile

2006 års styling produkt. wink

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

39 Inlägg
18 november 2005
Problemet med bensin priset härör nog till en hög med  miljöpartister i riksdagen ,som inte verkar röra sig så värst mycket utanför tullarna ,och man snackar om div miljöskäl känns mest som en massa floskler sossarnas syn är nog mer som en fin skatte intäkt .Jag menar ur miljösynpunkt känns det bara löjligt ,åk ner till tyskland och kolla in autobahn en dag och trafiktempot ,där kanske man kan snacka om miljöaspekt . sen kan man undra över var våra vägtrafik skatter tar vägen .Ytterligare en fråga jag har är varför de inte lägger mer pengar på forskning av nya bränsle alternativ eller ger skatte lättnader på miljövänligare alternativ som finns .De kommer nog att försöka krana ur så mycket pengar som går .Men glöm för allt inte att det är vi som bestämmer och det är snart val .Det är nästan så man börjar fundera på ett gengas aggregat eller koka brännvin  kubikvis .
Mvh John.

30 Inlägg
18 november 2005
Trådstartare
JAg tror jag kom på en sak ........ att regeringen tänker nog inte så mycket på folket i sverigeland big_smile

764 Inlägg
18 november 2005
Om dom nu är så jäkla oroliga för alla utsläpp är det dags att sätta fart så det blir lagligt för alla att konvertera till etanoldrift för dom som vill.

TeQuilla

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
18 november 2005
Slopa skatterna; Jobba svart o bränn hemma! =I:>)
Hmm, egentligen borde man börja slanga från "regeringsbilar" o datorhacka, flytta pengar från bortskämda "fetarslen"

Sök