4338
Sök

Motortvätt, hjälp mig nu!!:D

249 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
tänkte fixa till motorrummet så det blir riktigt fint nu under vintern, jag behöver lite tips på hur man kan göra, tänkte lacka lite smådelar också med det är ju svårt att hitta en färg som passar in när bilen är svart.

Det ligger en bild på mitt galleri, skriv och säg vad ni tycker jag ska göra nu:D och glöm inte att rösta;)

// genetorp

dARKiE
5 031 Inlägg
19 november 2007
Tycker personligen att rött passar fint mot svart i motorrummet. Med lite polerade rör osv..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

249 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
aah, rött har jag också tänkt på för bromsoken är ju i den färgen

// genetorp

Varningar. 36
1 200 Inlägg
19 november 2007
Svart/chrome. chromefärg finns på "sprayburk" om man nu är sugen på det.
Svart/rött
svart/vitt är väl det jag personligen tycker går bäst ihop tongue Men som tur är tycker inte alla likadant smile Lycka till.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

83 Inlägg
19 november 2007
Röd och svart är det många som har:) som TF sa, svart och vitt är riktigt snyggt, se till att få fram lacken i hela motorutrymmet rent och snyggt ska det bli;)

191 Inlägg
19 november 2007
Den såkallade "chromefärgen" är inte alls krom utan ger en yta som liknar metallic silver. Det som gäller är äkta kromning eller inget alls i min mening. Ser dumt ut med "kromeffektlack". Lurendrejeri...

E30 325 Rösta gärna...

Med.lem
3 759 Inlägg
19 november 2007
Foddaren skrev:
Den såkallade "chromefärgen" är inte alls krom utan ger en yta som liknar metallic silver. Det som gäller är äkta kromning eller inget alls i min mening. Ser dumt ut med "kromeffektlack". Lurendrejeri...

Har man pengar så...

Nr1 gör rent ordäntligt!
2. byt kylar/vacum slangar till silicon slangar.
3. klä in alla elkablar i nått snyggt hölje
4. köp ett vevhusventelationsfilter
5. måla mottorhuvfästen/kylarfästen.
6. polera grenrörs kopan (om du har nån)
7. sportluftfilter (om du inte redan har)
8. köp en snyggare oljelock
9 fixa polerade rör till insug (dyrt men snyggt)

10 Klart smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Med.lem
3 759 Inlägg
19 november 2007
edit "ett" oljepåfyllningslock

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Recondare
13 Inlägg
20 november 2007
När det gäller avspolning av motorutrymmet så var försikitgt med vart du spolar. Spola inte direkt på spridarna. De är väldigt känsliga och väldigt onödigt ifall de pajar.

Ja dränker in motorutrymmet med avfettning och wheelcleaner (Lahega) och låter det verka nåra minuter. Ser ut som nytt sen.

Sök