Kör för tillfället obesiktat (körförbud) dock påställt, försäkrat och skattat, vad blir det för böter om jag blir stannad?
Innan var de 600 kr första gången. Tror dock de har höjt nu. Så säg 800 för första gången du blir stannad. Sen dubblas det. Sen efter några gånger kan du få väldigt jobbigt.
Men att köra en gång obesiktigad är nog ingen större fara. Säg att du är påväg till verkstad bara för att fixa det.
Låter spännande... Jag jobbar mellan en verkstad och bilprovningen så jag kan kanske komma undan ett litet tag - får låtsas att jag är en dum tjej som fattar noll...
vad blir böterna då ungefär om man som mig igår åkte fast för "grov vårdslöshet i trafik" körde på ett avstängt industri område med oplogade snövägar hadde en liten "banan båt" där det står mer på bakom bilen och en kompis satt i. ska tydligen bli åklagar sak. saken är den att jag har mer skulder än inkomst deklarerad per år.. kan juh inte bli dryga summor med tanke på förutsättningarna. ostraffad sedan tidigare..
vad blir böterna då ungefär om man som mig igår åkte fast för "grov vårdslöshet i trafik" körde på ett avstängt industri område med oplogade snövägar hadde en liten "banan båt" där det står mer på bakom bilen och en kompis satt i. ska tydligen bli åklagar sak. saken är den att jag har mer skulder än inkomst deklarerad per år.. kan juh inte bli dryga summor med tanke på förutsättningarna. ostraffad sedan tidigare..
Grov vårdslöshet i trafik? Var glad om du ens får behålla kortet...
Kan man egentligen få böter om man åker runt och sladdar med bilen på snö? jag och polare var ute igår och han drog i handbromsen och vi körde runt runt bilprovningen sent på kvällen och sladdade.. Kan polisen komma och ge en böter? isåfall för vad?
liksom man förstör ju inte och det är inga hus eller landsväg som korsar där!
Grov vårdslöshet i trafik? Var glad om du ens får behålla kortet...
får nog med all säkerhet behålla det med tanke på att ingen kom till skada och inga egentliga överträdelser gjordes.. . men man vet inte . som jag förstod det skulle det iaf bli en rätte gång. vilket jag tycker är så helt djävla otroligt löjligt så det finns inte ord för det. men nu till frågan vad brukar bötes beloppet ligga på kan man hitta någon sida att räkna ut det på ?