3450
Sök

Slutsteg eller inte?

8 156 Inlägg
20 november 2007
#21
Fredrik.Gustavsson skrev:
Du som gillar Dls, varför rekomenderar du inte DLS C36 Classis, kostar 2250:- på Nardik.
Har själv aldrig lyssnat på den men grejer ur Classic serien håller hög kvalité.
Dom är bra. Jag vet inte varför, jag antar att jag uteslöt dom eftersom jag på något sätt trodde att det var 5.25" som gällde? Mycket bra val annars.
(Klockan var 01:00, det förklarar kanske en del.)

Hmm, det känns som om jag håller med dig i det mesta. Jag gillar visserligen inte designen som har Alpine har, men dom gör riktigt bra head units.
Nakamichi är också bra. Men dom kunde satsa några kronor på design.
Mitt favoritmärke är Pioneer.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 123 Inlägg
20 november 2007
#22
Phaetoon skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Du som gillar Dls, varför rekomenderar du inte DLS C36 Classis, kostar 2250:- på Nardik.
Har själv aldrig lyssnat på den men grejer ur Classic serien håller hög kvalité.
Dom är bra. Jag vet inte varför, jag antar att jag uteslöt dom eftersom jag på något sätt trodde att det var 5.25" som gällde? Mycket bra val annars.
(Klockan var 01:00, det förklarar kanske en del.)

Hmm, det känns som om jag håller med dig i det mesta. Jag gillar visserligen inte designen som har Alpine har, men dom gör riktigt bra head units.
Nakamichi är också bra. Men dom kunde satsa några kronor på design.
Mitt favoritmärke är Pioneer.
Just jävlar, där var det nog du som satte dit mig. Hade ingen tanke på att det var 5.25" vi pratade om : /
Så jag får nog be om ursäkt där, men det kanske finns plats för ett par 6.5" ?
Du får ju större konarea wink

T5 beroende
345 Inlägg
20 november 2007
#23
Phaetoon skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Du som gillar Dls, varför rekomenderar du inte DLS C36 Classis, kostar 2250:- på Nardik.
Har själv aldrig lyssnat på den men grejer ur Classic serien håller hög kvalité.
Dom är bra. Jag vet inte varför, jag antar att jag uteslöt dom eftersom jag på något sätt trodde att det var 5.25" som gällde? Mycket bra val annars.
(Klockan var 01:00, det förklarar kanske en del.)

Hmm, det känns som om jag håller med dig i det mesta. Jag gillar visserligen inte designen som har Alpine har, men dom gör riktigt bra head units.
Nakamichi är också bra. Men dom kunde satsa några kronor på design.
Mitt favoritmärke är Pioneer.
Nakamichi gör välljudande spelare, men tyvärr lite dyra...och designen är bedrövlig.
Pioneer spelarna var förr min favorit, men har hittat mig en underbar spelare nu :   

Clarion DXZ778RUSB, så prisvärd.. och finns att hitta i bra beg skick för 2500:-


8 156 Inlägg
21 november 2007
#24
Fredrik.Gustavsson skrev:
Phaetoon skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Du som gillar Dls, varför rekomenderar du inte DLS C36 Classis, kostar 2250:- på Nardik.
Har själv aldrig lyssnat på den men grejer ur Classic serien håller hög kvalité.
Dom är bra. Jag vet inte varför, jag antar att jag uteslöt dom eftersom jag på något sätt trodde att det var 5.25" som gällde? Mycket bra val annars.
(Klockan var 01:00, det förklarar kanske en del.)

Hmm, det känns som om jag håller med dig i det mesta. Jag gillar visserligen inte designen som har Alpine har, men dom gör riktigt bra head units.
Nakamichi är också bra. Men dom kunde satsa några kronor på design.
Mitt favoritmärke är Pioneer.
Just jävlar, där var det nog du som satte dit mig. Hade ingen tanke på att det var 5.25" vi pratade om : /
Så jag får nog be om ursäkt där, men det kanske finns plats för ett par 6.5" ?
Du får ju större konarea wink
Äh, inget att be om ursäkt för! Jag tog det som ett positivt inlägg. Jag skulle också föredra 6.5" om det går att få plats med wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

T5 beroende
345 Inlägg
21 november 2007
#25
Phaetoon skrev:
Äh, inget att be om ursäkt för! Jag tog det som ett positivt inlägg. Jag skulle också föredra 6.5" om det går att få plats med wink
Föreslog 6,5" för honom tidigare i tråden men han visste inte säkert om det fick plats! smile


24 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
#26
Tänkte jag skulle ha den här cd-spelaren -->DEH-P40MP CD-Radio
"En kraftfull huvudenhet. CD-radio med den senaste tekniken. Pioneers BMX tekniken "tvättas plattheten" bort vid MP3 och WMA spelning. Spelar MP3 och WMA från CD-rom. 2 par lågnivåutgångar fram och bak eller fram och subbas. Dessutom lågnivåingång (AUX 3,5mm) för att ansluta yttre ljudkälla från t.ex. MP3, DVD."

Blir den bra? Ger den bra med kraft för att driva framsystemet?

JBL GTO 75.4 steget var slut..Nardik har utförsäljning på sinda JBLsteg...finns ett 2-kanals kvar...Några andra prisvärda slutsteg hos Nardik eller andra affärer? Eller ska jag köra på GTO2060 trots allt...Eller kanske JBL GTO-4060? Är det ett bra steg?
4-kanals eller 2-kanals det e frågan....Har lyssnat lite på ett par kompisars ljudsystem, och dem driver sina framsystem med cd-spelaren och det låter rätt okej...så som sagt 2-kanals eller 4-kanals...När det handlar om GTO-stegen ovanför så skiljer det ju iof. bara 500 spänn...kanske e värt ett 4-kanals?


Ska kolla runt lite också efter de basar som ni rekommenderade..återkommer.

Det var bättre förr när män var män, kvinnor var kvinnor och fikus en krukväxt!

T5 beroende
345 Inlägg
21 november 2007
#27
Köp ett 4-kanals, klart värt det!!

Kan ingen om ovanstående huvudenhet så någon annan får svara.


Smålänning
7 882 Inlägg
21 november 2007
#28
Men OM du ändå inte vill ha slutsteg så är DLS classicserien bra. C5 tror jag kitsystemet i classicserien heter. Själv kör jag C4 på stereon och det låter mycket bra, även vig ganska hög volym. Men det är klart, slutsteg gör ju alltid skillnad till det positiva.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

turboabstinens
442 Inlägg
23 november 2007
#29
Fick hem mitt JBL 75.2-steg från Nårdik.. 1250 kr smile Halva priset!
Lirar riktigt jäkla gött ihop med min Infinity Reference 10" i en 21 liters låda, så jag är nöjd. Steget känns väldigt rejält och bra tillverkat, verkar leverera kräm också smile

ocertifierad klåpmekare


Sök