3733
Sök

Fyrkantig eller rund bas?

107 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
Har varit inne på att skaffa kickers fyrkantiga bas, men sen hörde jag att en fyrkantig inte kan spela alla toner som en rund bas kan ? Asså att en rund bas kan spela flera toner... Stämmer detta ?

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
305 Inlägg
20 november 2007
Vart kan man få tag i dom där kicker basarna?
Har läst någonstanns att micro var återförsöljare men hittar inget på deras hemsida sad
Någon som vet någon bra sida med kicker´s fyrkantiga bassar?

Studerande
463 Inlägg
20 november 2007
dbakuten.se

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

BilstereoNörd
576 Inlägg
20 november 2007
Micro har tydligen bara Kicker i butikerna.
I övrigt så är det bara att söka på google eller liknande för att hitta Kicker på nätet!
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

V8 Fantast
15 Inlägg
20 november 2007
Testa på Ljudstudion i Växjö.
http://www.ljudstudion.se

Vill du ha det får du anstränga dig!

1 688 Inlägg
20 november 2007
Dbakuten.se
dnbilradio.se
cdr.nu

Finns massa sidor, inte minst utomlands, danmark har fräna priser på kicker-saker big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

733 Inlägg
25 november 2007
fyrkantig är bäst..

M.v.h. Emil

4 554 Inlägg
25 november 2007
känns som en smaksak vilket som e bäst tror inte man hör någon större skillnad

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
25 november 2007
Ingen större betydelse tror ja. Precis som personen ovan sa att de bara är en smaksak. Kikcer har la gjort dom fyrkantiga bara för att va ensamna om nått som visar att de ä kicker. Tror jag iaf.

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

8 156 Inlägg
25 november 2007
Fast konen lär belastas lite konstigt på en fyrkantig.
Jag antar att man får ut mer effekt per konarea på ett runt element?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
25 november 2007
12" fyrkantiga basar flyttar nästan lite mycket luft som 15" runda basar gör. //mackan

med lem
1 925 Inlägg
25 november 2007
speedfreak racing skrev:
Ingen större betydelse tror ja. Precis som personen ovan sa att de bara är en smaksak. Kikcer har la gjort dom fyrkantiga bara för att va ensamna om nått som visar att de ä kicker. Tror jag iaf.

mds har med fyrakntiga basar wink

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

21 761 Inlägg
25 november 2007
weser skrev:
12" fyrkantiga basar flyttar nästan lite mycket luft som 15" runda basar gör. //mackan

Nja, inte riktigt. Man kan säga att den är ett mellanting av 12" och 15". Konarean på Kickers L7 12" är 645cm2, en normalstor rund 15" har runt 790-830cm2 area och en rund 12" brukar ha 480-530cm2 area. Det varierar en del mellan olika basar.

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
25 november 2007
_fillan_ skrev:
speedfreak racing skrev:

mds har med fyrakntiga basar wink

JO men de ä ju kicker som förknippas med dom.

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

8 156 Inlägg
26 november 2007
Drönirettab skrev:
weser skrev:

Nja, inte riktigt. Man kan säga att den är ett mellanting av 12" och 15". Konarean på Kickers L7 12" är 645cm2, en normalstor rund 15" har runt 790-830cm2 area och en rund 12" brukar ha 480-530cm2 area. Det varierar en del mellan olika basar.

Fast kan ett fyrkantigt element använda sig av hela konarean? Jag betvivlar på att den har någon vidare effekt i hörnen. Om man jämförde ett runt och ett fyrkantigt element med samma konarea, skulle dom verkligen förflytta samma mängd luft?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

442 Inlägg
26 november 2007
Högt ljud klarar säkerligen både den runda och den fyrkantiga basen,men gillar man att LYSSNA på musik så är den runda basen överlägsen då ljudkvaliteten är betydligt bättre.

Är man mer sugen på dB-drag och bara spela högt kan man använda de fyrkantiga,lättare att bygga in flera stycken element på en mindre yta.

Men välljud,nej. smile

2 009 Inlägg
26 november 2007
Mich skrev:
Högt ljud klarar säkerligen både den runda och den fyrkantiga basen,men gillar man att LYSSNA på musik så är den runda basen överlägsen då ljudkvaliteten är betydligt bättre.

Är man mer sugen på dB-drag och bara spela högt kan man använda de fyrkantiga,lättare att bygga in flera stycken element på en mindre yta.

Men välljud,nej. smile

Vad grundar du det på..?

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

tokfrans
982 Inlägg
26 november 2007
BMTech skrev:
Mich skrev:

Men välljud,nej. smile

Vad grundar du det på..?

var du tvungen att sno mina ord?! big_smile

2 009 Inlägg
26 november 2007
Va vem jag smile
Jag vill alltid veta när grunden när någon gör ett påstående som jag har svårt att förstå.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Sök