2698
Sök

Emo. Var är en emo?

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
22 november 2007
http://sv.wikipedia.org/wiki/Emo

Emo är en typ av rockinfluerad musikstil som växte fram i hardcore- och punkscenen i Washington DC under mitten av 1980-talet. Musikaliskt sett har emo genomgått många förändringar sedan dess och gett upphov till en rad olika subgenrer, därför har termen blivit svårdefinierbar.

Team Insane Racing

CarCass
627 Inlägg
22 november 2007
Lite missuppfattat, ni pratar om två olika saker.

Emo är musikstil som kan delas in i ett flertal stilar. Gemensamt är att de bär liknande kläder och att de vågar stå på sig och visa känslor, de sticker ut från den grå massan .Det är lite tabu: jantelagen som alla säkert känner till..

Sen att betydelsen av emo har ändrats till en benämning på självdestruktiva människor är en helt annan sak, språket förändras.

Join the Evolution

510 Inlägg
22 november 2007
Känslosamt ämne .. Men det verkar inte trådskaparen varit berädd på .. jaja, det står faktiskt "vad är en emo?" .. Då ingen kan säga det exakt (av vad man har läst), så får man nog bilda sig en uppfattning .. Emo i mina ögon, är inte emo i dina .. Ganska logiskt, eller? Emo för mig, det är lite äldre fjortisar som söker uppmärksamhet genom att tro att dom är snygga .. Men igentligen skämmer ut sig i sina hipposkippo-kläder .. Undra igentligen ifall dom vet hur vi andra tänker om dom .. Tycker faktiskt att det ser förjävligt ut .. Men men .. Emo i mina ögon, och enligt min uppfattning av vad ja sett så är det små knattar, som springer runt i stan, tror att dom är såå tuffa med sitt smink, piercing i läppen, svartklädda, Ipod, Alla dess färger i håret, lång lugg, uppsatt bak .. jaja, ni förstår .. Undra varitfrån denna varelse kommer ..

Mvh Johan

CarCass
627 Inlägg
22 november 2007
CarCass skrev:

Emo är musikstil som kan delas in i ett flertal stilar. Gemensamt är att de bär liknande kläder och att de vågar stå på sig och visa känslor, de sticker ut från den grå massan .Det är lite tabu: jantelagen som alla säkert känner till..

Sen att betydelsen av emo har ändrats till en benämning på självdestruktiva människor är en helt annan sak, språket förändras.

Yes, jag citerar mig själv.

Jantelagen, jantelagen, trallala jantelagen dimdididum *trumvirvel* ...jantelaaageeeen.. *dramatisk trumslag...* slut

Join the Evolution

Maizer
22 november 2007
CarCass skrev:
CarCass skrev:

Yes, jag citerar mig själv.

Jantelagen, jantelagen, trallala jantelagen dimdididum *trumvirvel* ...jantelaaageeeen.. *dramatisk trumslag...* slut

Är du dum i huvet? Det har inte med jantelagen att göra snälla du. Inte överhuvudtaget. Inte alls.

1 Inlägg
22 november 2007
Om emo nu plötsligt ha blivit punk så ska jag börja kalla mig något annat. Det hade ju varit fantastiskt om dessa emo mäniskor gjorde ett bättre jobb när dom skar sig, då hade man kanske sluppit ett par av dessa "mode rebeller".

CarCass
627 Inlägg
22 november 2007
ojdå, stack jag ut hakan, förlåt.

Men varför hata nåt man inte känner till?

Bygger grannen nytt garage så vill säkert du också ha ett nytt garage, har du inte råd att skaffa nytt garage så klagar du på grannens nya garage. Alltså, förstår man sig inte på en sak som sticker ut så är det lättare att se ner på och baktala det än att ta reda på vad det egentligen är. Jantelagen, stick inte ut hakan då hamnar man i skottlinjen. Ställ in dig i ledet.

Nej jag är inte emo, inte någon av "sorterna"

Join the Evolution

2 Inlägg
22 november 2007
EMO = folk som tror att det är posk åretom ... iaf så klär dom sig så..

Maizer
22 november 2007
CarCass skrev:

Bygger grannen nytt garage så vill säkert du också ha ett nytt garage, har du inte råd att skaffa nytt garage så klagar du på grannens nya garage. Alltså, förstår man sig inte på en sak som sticker ut så är det lättare att se ner på och baktala det än att ta reda på vad det egentligen är. Jantelagen, stick inte ut hakan då hamnar man i skottlinjen. Ställ in dig i ledet.

Men lilla du. Alltså det du skrev nu var av relevans för jantelagen, det innan var inte det. Snälla.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
22 november 2007
Lpc skrev:
Precis golf_greatpower du har fel. se vad NiclasT säger tongue

Emo är såna som vill ta livet av sej, tror att alla hatar dom, skär sej i armen.

Va? Ehm ja, så kan man ju också säga.

http://en.wikipedia.org/wiki/Emo

Allt för den där jävla hatten!

CarCass
627 Inlägg
22 november 2007
Maizer skrev:
CarCass skrev:

Men lilla du. Alltså det du skrev nu var av relevans för jantelagen, det innan var inte det. Snälla.

haha, okej stora bubben, du vet säkert bäst, förlåt..roll

Join the Evolution

8 156 Inlägg
22 november 2007
Dom som verkligen är emo, dom kallar sig ofta något annat, eller så vill dom inte att man sätter en stämpel på dom. (Det här handlar om den känslosamma sidan av emo)
Dom som klär sig på ett visst sätt och lyssnar på viss musik och kallar sig emo har ju inte det problemet. För dom är det ju en livsstil.

Vad är det för skillnad på Goth och Emo förresten? Är det musiksmaken?
För dom klar ju sig likadant.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
22 november 2007
Jocke-S skrev:
jo visst pysen. nej punk och punkrock är inte samma sak, sa jag det? inte emo och punkrock heller. är det så svårt att förstå?

Punk är en subkultur som först uppmärksammades i Storbritannien i mitten av 1970-talet och är baserad på lättspelad, ofta aggressiv musik (känd som punkrock) och en "gör det själv"-anda. Den syftar i högre utsträckning än många andra subkulturer till att chocka och provocera samhället.

Citerat från wikipedia!

2 283 Inlägg
22 november 2007
THEBADGUY skrev:
Lpc skrev:
Precis golf_greatpower du har fel. se vad NiclasT säger tongue

Emo är såna som vill ta livet av sej, tror att alla hatar dom, skär sej i armen.

Va? Ehm ja, så kan man ju också säga.

http://en.wikipedia.org/wiki/Emo

Vem som helst kan skriva saker på wikipedia, kan inte lita på den sidan...

R.I.P. Michael Jackson!

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
22 november 2007
Phaetoon skrev:
Dom som verkligen är emo, dom kallar sig ofta något annat, eller så vill dom inte att man sätter en stämpel på dom. (Det här handlar om den känslosamma sidan av emo)
Dom som klär sig på ett visst sätt och lyssnar på viss musik och kallar sig emo har ju inte det problemet. För dom är det ju en livsstil.

Vad är det för skillnad på Goth och Emo förresten? Är det musiksmaken?
För dom klar ju sig likadant.

Goth är en mycket mörkare stil än Emo.
Går inte att jämföra dom två enligt mig.

Men kort och gott kan man säga:

Emostilen är till för att SYNAS! Dom vill provocera andra folk. Visst, vissa är säkert såna som skär sig och sånt. Men en hel del i denna tråden säger att alla gör det? Är inte det att dra alla över en kam?
Väx upp för fan! Alla är inte så som ni säger.

Har själv X antal goth och Emotionalhardcore vänner. Några av dom skär sig faktiskt. Men det är tyvärr deras eget val. Inget jag kan göra åt det. Vill dom göra så, fine with me.
Senast redigerat av THEBADGUY (22 november 2007)

Allt för den där jävla hatten!

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
22 november 2007
och så avslutar vi denna dialogen med ett vrål från abyssens brant

KILL ALL EMO`S

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

7 100 Inlägg
22 november 2007
emo är en musikstil!!jag är emo,men inte fan skär ja mej eller klär mej i nå tajta jeans!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

115 Inlägg
22 november 2007
I wish my grass was emo, so it would cut it self

Varningar. 36
1 200 Inlägg
22 november 2007
Nån som vet vart man utbildar sig till emo i närheten av uppsala? Pm plix

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Sök