2922
Sök

Emo. Var är en emo?

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
22 november 2007
Tänk att folk inte har bättre saker för sig än att resonera i sådana här skitsaker!
Låt folk vara/se ut som dom vill, varför ska alla bry sig?

Alla dessa jävla fördomar folk har, patetiskt.

/Gormanz

257 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
helt otroligt. Var inte detta jag ville ha fram av denna tråd .

Men emo är inte att man skär sig . Det var det hella med denna tråd. Inget att prata om för så är det .

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

128 Inlägg
22 november 2007
Emo är en musik stil som är nån slags känslosam Punk musik.

men stor del av dom som är Emo skär sig och är självmordsbenägna
och då har de blivit mer att Emo förknippas med att som sagt skära sig och ha självmordstankar

min åsikt är enkel dom som går i svarta rockar och skär sig är Emo sen bryr ja mig inte va dom lyssnar på.

12 086 Inlägg
22 november 2007
golf_greatpower skrev:
Emo är en musikstil. Dom klär sig annorlunda . inget mer med det . Men vissa människor har fått för sig att att emo är att man är nere och skär sig. Och det är mycket fel. Det stör mig att folk går runt och säger massa skit om musikstil. Alla har annorlunda stil så är det . folk skriker efter dom . Men varför? JO för att dom tror något som inte är sant.. Det stör mig mycket .
musikstil=punkrock

Så nu hoppas jag att flera person har lärt sig vad Emo är .

Jag har aldrig sätt en emo som inte ser ut som 10 svåra år och har uppskurna armar.. o då har jag ändå sätt ett par stycken smile

128 Inlägg
22 november 2007
tycker de är så många som gnäller om "Emo är en musik stil"

äre bara ja som ser en likhet mellan

Det här inlägget och http://www.youtube.com/watch?v=uJTFVM2A27c   ???
Senast redigerat av Jacke90 (22 november 2007)

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
22 november 2007
Tror många verkligen skulle behöva kolla lite mer info innan ni säger nått, EMO, är ett slangord för emotional, Alltså livet är bara skit alltihop.

Men på senare tid så har folk börjat även kalla EMO för en musikstil, ganska depprimerande sångtexter etc etc.

så från BÖRJAN är Emo en typ av depp person.. inte en musikstil. åk till US and A så ska ni se..wink

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

DFFL
9 020 Inlägg
22 november 2007
Ganska oviktigt.
Vem vill egentligen gå runt och vara deppig hela livet?

Och hur många känner ni som klär sig så i sitt vuxna liv?
Och då menar jag inte 25-årsåldern utan 35/45-årsåldern.

Varför tror ni inte att de gör det?
Kan det vara för att det är så jävla barnsligt att visa hur dåligt man mår genom att klä sig i svart, svart nagellack, vit väggfärg i ansiktet och skära sig i på ställen som inte ens dödar?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Wallraff
319 Inlägg
679 Inlägg
22 november 2007
Aerodynamik skrev:
http://youtube.com/watch?v=4nRNYG_xM2U&feature=related

7 100 Inlägg
22 november 2007
golf_greatpower skrev:
Hmm. skrev:
TBOC_Razor skrev:
Läs och lär:

http://en.wikipedia.org/wiki/Emo

Ett citat från delen "Fashion and stereotype":

"In recent years, emo, in the popular media, has been associated with a stereotype that includes being emotional, sensitive, shy, introverted, or angsty. It is also associated with depression, self-injury, and suicide."

Så ni förstår ni är idioter allihopa (j/k tongue) för Emo är *både* en musikstil *och* någonting man är wink

Till trådskaparen:

Så nu var det någon som sökte på internet som du hänvisade att man skulle göra för att lära sig att emo inte är det det faktist är;)! Men internet verkar motsäga DIN TEORI. vad har du för argument nudå?

haha. http://sv.wikipedia.org/wiki/Emo Där står det klart och tydligt att det är punkrock .

emo är inte punkrock,det är altenativ rock!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 november 2007
FireTraXX skrev:
Ganska oviktigt.
Vem vill egentligen gå runt och vara deppig hela livet?

Och hur många känner ni som klär sig så i sitt vuxna liv?
Och då menar jag inte 25-årsåldern utan 35/45-årsåldern.

Varför tror ni inte att de gör det?
Kan det vara för att det är så jävla barnsligt att visa hur dåligt man mår genom att klä sig i svart, svart nagellack, vit väggfärg i ansiktet och skära sig i på ställen som inte ens dödar?

word!
jävla barnungar är det!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
22 november 2007
golf_greatpower skrev:
Lpc skrev:
Precis golf_greatpower du har fel. se vad NiclasT säger tongue

Emo är såna som vill ta livet av sej, tror att alla hatar dom, skär sej i armen.

haha du var en rolig människa big_smile Du har helt fel. leta lite fakta om dom. EMO har inget att göra med kännslor .

Emo inte har med känslor att göra? För i helvete, det är en undergren av Hardcore, nåt band ville lira hardcore fast med lite mer rena, melodiska/melankoliska partier, det blev senare känt som emo-core, senare bara "emo", ett allmänt obegripligt begrepp som alla fritolkar hej vilt. Dock så tycker jag att det är kul med såna bilder som på första sidan: "i wish my lawn was EMO, so it would cut itself" ;D Men som sagt, har visst med känslor att göra, mer "känslomässig" musik. När den först skapades. Sen spårade begreppet osv. ur.

Tjohej från mig. Nej jag "är inte emo", men gått musik-estet(estetare är ju också ett "begrepp" som förknippas med dessa små handledsskärande, svartsminkade to the bone-småglin) i gymnasiet, forskat lite i ämnet.

Emo var en musikstil. Nu är det ett fruktansvärt roligt begrepp att skämta om, men visst finns det bra emocore, absolut. Nej jag pratar inte om My Crap-ical Romance(mjukis-rock?) smile

"When innovation meets passion!"

Klyphuggare
328 Inlägg
22 november 2007
tjompa skrev:
Alla Emo´s lyssnar på KENT, sen cuttar dom sig själva..och hoppar framför tåg..så ni som påstår att vi inte vet vad vi snackar ska enbart sluta snacka med oss då ni borde ha bättre saker för er...som att cutta varandra...och ja lyssna på KENT.

Vi har nog haft samma lärare i det här ämnet. musiken är väl bara nån undanflykt så folk inte ska se att dom håller på och tar livet av sig hela dagarna.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

1 779 Inlägg
22 november 2007
e rätt nyfiken. vad e emosarnas musikstil? grupper å så?

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Meister
6 763 Inlägg
22 november 2007
Jag blir emo av den här tråden.. Men om det är en livsstil, är det då så att om man nu lyssnar på den här musiken som den nu verkar lyssna på så måste man se förjävlig ut och skära sig.. Jag tror inte att de har självmordstankar men att skära sig ingår i deras lilla religon.. Men är Fall out boy emo musik?

"Unloaded"
1 557 Inlägg
22 november 2007
camaro67 skrev:
Jag blir emo av den här tråden.. Men om det är en livsstil, är det då så att om man nu lyssnar på den här musiken som den nu verkar lyssna på så måste man se förjävlig ut och skära sig.. Jag tror inte att de har självmordstankar men att skära sig ingår i deras lilla religon.. Men är Fall out boy emo musik?

Vad är och inte är emo "musik"? Som jag skrev tidigare: Emo är kort och gott en form av hardcore, med mer rena inlägg samt melodiösa partier(gentemot hardcore). "Emo" är band som har sångare med jäääättemycket svart smink runt ögonen och skriker uruselt, samt spelar lättsam rockmusik.

Sök på Silverstein på youtube om du vill ha det första jag beskrev, sök på band i stil med My Chemical Romance om du vill ha den citerade beskrivningen.

Fall Out Boy är väl rock/poprock, men sen har ju alla olika smak och tycken om vilka band som "klassas" som vad, så make up your own mind and have fun!

Människor som är emo är enligt mig fjortisar, som hittat en kajalpenna utan instruktionsmanual. I flesta fall, det finns de som lyssnar på riktig emo och de som inte gör det.

Och en till grej; att skära sig i armarna måste vara den mest idiotiska innégrejen som existerat, samt ett löjligt ytligt sätt att yttra sina "känslor" på. "Men det är så skönt när jag blöder" DET ÄR FÖR ATT DU INTE BLÖDER PÅ RIKTIGT!  "jag skärde ett pentagram på armen idag, fint va?!" Nej det är ett skitfult ärr, som kommer ta många år av läkning.

Undrar hur många påhopp det blir nu. Men det finns undantag i alla fall, det finns de som faktiskt försökt begå självmord på riktigt, om de tar illa upp så: detta var inte riktat till er.

Have a good night!

"When innovation meets passion!"

Språkfascist
109 Inlägg
22 november 2007
EMO = Emotional "hardcore"

Syns man inte, så finns man inte.

Lokförare
126 Inlägg
23 november 2007
golf_greatpower skrev:
haha du var en rolig människa big_smile Du har helt fel. leta lite fakta om dom. EMO har inget att göra med kännslor .

golf_greatpower skrev:
Emotional Hardcore = emo spelar känslog mässig musik.

ehh? roll

Saab 900 Aero -96

Sleeper
3 084 Inlägg
23 november 2007
robert_87 skrev:
golf_greatpower skrev:

golf_greatpower skrev:
Emotional Hardcore = emo spelar känslog mässig musik.

ehh? roll

XD

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök