2690
Sök

vill ha 350 hk i en b20 motor

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 november 2007
#61
Jag vill ha 1000hkr i min V8. Det är fullt möjligt det med, gäller bara att ställa på laddtrycket.  smile

Tyvärr får man räkna med att driftsäkerheten sjunker markant om man skall hårdtrimma. Många gånger är det mer lämpligt att nöja sig med mindre ELLER ta steget till en annan motor som har bättre förutsättningar att ge det man vill ha...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

59 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
#62
camaro67 skrev:
Wezzli skrev:
urmakaren skrev:

tack för tipsen. får bli m-stakar för dom håller skitbra! Är det samma längd på m-stakarna som orginal, det är det va? Ja det får bli en topp från kg-trimning slulle jag tro med dubbla ventilfjädrar så det ska nog hålla. Men nån skrev att det skulle dra mycket bensin om jag körde med förgasare, kanske inhandlar ett insprut till den. Med förhoppningar att bränsle förbrukningen ska vli bättre. Fast förgasare är ju mycket fränare!!

du bör ju överhuvudtaget inte fundera på bränslekonomin om du vill ha ut 350 hästkrafter

Nää om man får ut 350hk ur en b20 så åker man nog inte så mycke lång turer precis.. Den lär ju inte hålla speciellt lång utan rejäl service

Det blir nog dyrt med förgasare, så jag köper ett sprut till den vet bara inte vad för sort än, vet någon nåt bra?. rejäla servicar får det bli, men saker kommer nog att gå sönder ändå, då och då

59 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
#63
MrTurbo skrev:
Jag vill ha 1000hkr i min V8. Det är fullt möjligt det med, gäller bara att ställa på laddtrycket.  smile

Tyvärr får man räkna med att driftsäkerheten sjunker markant om man skall hårdtrimma. Många gånger är det mer lämpligt att nöja sig med mindre ELLER ta steget till en annan motor som har bättre förutsättningar att ge det man vill ha...

jag vet ett ganska billigt sett at få en motor på 1000 hk, gm har tillverkat en 720 hästars 572cui motor. kostar 90 000 - 100 000, ganska billigt jämfört med att du skulle köpa grejor och bygga den själv. sett dit lustgas så har du dina 1000 hästar.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 november 2007
#64
urmakaren skrev:
MrTurbo skrev:
Jag vill ha 1000hkr i min V8. Det är fullt möjligt det med, gäller bara att ställa på laddtrycket.  smile

Tyvärr får man räkna med att driftsäkerheten sjunker markant om man skall hårdtrimma. Många gånger är det mer lämpligt att nöja sig med mindre ELLER ta steget till en annan motor som har bättre förutsättningar att ge det man vill ha...

jag vet ett ganska billigt sett at få en motor på 1000 hk, gm har tillverkat en 720 hästars 572cui motor. kostar 90 000 - 100 000, ganska billigt jämfört med att du skulle köpa grejor och bygga den själv. sett dit lustgas så har du dina 1000 hästar.

Ja precis, det är enklare OCH billigare än att bygga en smallblock till samma effekt, troligen bättre driftsäkerhet med. (trots rasgas)  tongue

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 418 Inlägg
30 november 2007
#65
urmakaren skrev:
MrTurbo skrev:
Jag vill ha 1000hkr i min V8. Det är fullt möjligt det med, gäller bara att ställa på laddtrycket.  smile

Tyvärr får man räkna med att driftsäkerheten sjunker markant om man skall hårdtrimma. Många gånger är det mer lämpligt att nöja sig med mindre ELLER ta steget till en annan motor som har bättre förutsättningar att ge det man vill ha...

jag vet ett ganska billigt sett at få en motor på 1000 hk, gm har tillverkat en 720 hästars 572cui motor. kostar 90 000 - 100 000, ganska billigt jämfört med att du skulle köpa grejor och bygga den själv. sett dit lustgas så har du dina 1000 hästar.

Erkänn, du är 14 år och längtas tills du får börja köra din epa/a-traktor?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 november 2007
#66
Erkänn, du är 14 år och längtas tills du får börja köra din epa/a-traktor?

spelar det nån roll vill han ha 350 i traktorn så får han väl ha det
hjälp han istället för att kritisera han

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 418 Inlägg
30 november 2007
#67
turboforssen skrev:
Erkänn, du är 14 år och längtas tills du får börja köra din epa/a-traktor?

spelar det nån roll vill han ha 350 i traktorn så får han väl ha det
hjälp han istället för att kritisera han

Men det är är ett bygge som aldrig kommer bli av, han vill ha en bränslesnål 350 hästars b20 billigt, det går inte ihop.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 november 2007
#68
Men det är är ett bygge som aldrig kommer bli av, han vill ha en bränslesnål 350 hästars b20 billigt, det går inte ihop.

om du läser ordentligt så ser du att han helst vill ha 350 men gärna vill komma över 200
men tror inte han ha en bränsle snål motor utan bara en som inte dricker massa bensin
det ska va billigt inte snålt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Fritids-designer
293 Inlägg
30 november 2007
#69
skaffa en B23 istället, då är du en bit på väg åtminstonde med 2.3 l istället 2.0 samt så är det ju smidda kolvar i dom orginal. Garanterat trimvänligare och stryktåligare!

Samt så är B20 en stötstängsmotor, inte det optimala för hårdtrimning.

Men räkna inte med att ha en snål motor, farsan byggde en B21 (eller B20 kommer inte riktigt ihåg, men nån av dem) med 250 hkr på bakhjulen som han stoppad ner i farfars 245:a. Resultatet blev en rapp bil men med en förbrukning på ca 5 l/milen.
Ska också påpekas att denna motor ej var överladdad..
Senast redigerat av Generalen (30 november 2007)

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
30 november 2007
#70
5L/milen var väl lite att ta i om det inte rann bensin överallt utom i motorn..

Som sagt, cromemolybden-stötstänger håller bevisligen för över 500 drivhjulshästar och en jäkla massa vrid. Kom inte här med dina fördommar, B20 är en rejält trimmbar pjäs bara man  har tid, pengar och framförallt kunnande.

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

102 Inlägg
30 november 2007
#71
gregolt skrev:
5L/milen var väl lite att ta i om det inte rann bensin överallt utom i motorn..

Som sagt, cromemolybden-stötstänger håller bevisligen för över 500 drivhjulshästar och en jäkla massa vrid. Kom inte här med dina fördommar, B20 är en rejält trimmbar pjäs bara man  har tid, pengar och framförallt kunnande.

hahaha tongue

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
30 november 2007
#72
Trådskaparen har fått reda på hur man bäst plockar ur 350 häst ur en gammal B20. Det gick rätt snabbt. Resten av tråden handlar om mytomaner som vill minnas att deras farsa/brorsa/kollega/flickväns hund själv plockat ur lååångt mer hästar (vi snackar om omöjligheter) ur deras bonnatrimm (enbart bytt kam och lite småputs med toppen) än självaste KG, Timo eller Janne Lundin gjort. Borrat tills alla cylindrar blivit en stor har dom också gjort, åsså Weber 45 förstås, dom räcker ju till långt över 500hk smile

Är det inte dags att låsa tråden?

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

216 Inlägg
1 december 2007
#73
alltså inte för att låta för negativ men för att få ut 350hk ur en b20 så måste du vara riktigt kunnig och ha riktigt stor pengapung. Men hör dej för vore fränt om du lyckades

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

59 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
#74
MrTurbo skrev:
urmakaren skrev:
MrTurbo skrev:
Jag vill ha 1000hkr i min V8. Det är fullt möjligt det med, gäller bara att ställa på laddtrycket.  smile

Tyvärr får man räkna med att driftsäkerheten sjunker markant om man skall hårdtrimma. Många gånger är det mer lämpligt att nöja sig med mindre ELLER ta steget till en annan motor som har bättre förutsättningar att ge det man vill ha...

jag vet ett ganska billigt sett at få en motor på 1000 hk, gm har tillverkat en 720 hästars 572cui motor. kostar 90 000 - 100 000, ganska billigt jämfört med att du skulle köpa grejor och bygga den själv. sett dit lustgas så har du dina 1000 hästar.

Ja precis, det är enklare OCH billigare än att bygga en smallblock till samma effekt, troligen bättre driftsäkerhet med. (trots rasgas)  tongue

Är det motorn i mustangen du vill ha 1000 i? vad är det för motor då?

mickenyman.se
687 Inlägg
1 december 2007
#75
urmakaren skrev:
Hej jag undrar hur man lättast eller billigast kan få ut 350 hk ur volvos b20 motor? vilka saker måste man köpa för att motorn ska hålla och hur mycket detta kan kosta? mycket tacksam för svar

snacka me Skogsby tror han heter så här på garget också. han äger på volvo


59 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
#76
Lindberg88 skrev:
turboforssen skrev:
Erkänn, du är 14 år och längtas tills du får börja köra din epa/a-traktor?

spelar det nån roll vill han ha 350 i traktorn så får han väl ha det
hjälp han istället för att kritisera han

Men det är är ett bygge som aldrig kommer bli av, han vill ha en bränslesnål 350 hästars b20 billigt, det går inte ihop.

.
nä jag ska inte ha motorn i nån traktor eller epa! jag ska köpa en amazon som motorn ska sitta i. Bygget kommer att bli av, men att den får 350 hästar återstår att se! Jag har inte sagt att den ska vara bränslesnål utan så bränsle snål som möjligt.
Håller med dig turboforssen!

59 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
#77
Generalen skrev:
skaffa en B23 istället, då är du en bit på väg åtminstonde med 2.3 l istället 2.0 samt så är det ju smidda kolvar i dom orginal. Garanterat trimvänligare och stryktåligare!

Samt så är B20 en stötstängsmotor, inte det optimala för hårdtrimning.

Men räkna inte med att ha en snål motor, farsan byggde en B21 (eller B20 kommer inte riktigt ihåg, men nån av dem) med 250 hkr på bakhjulen som han stoppad ner i farfars 245:a. Resultatet blev en rapp bil men med en förbrukning på ca 5 l/milen.
Ska också påpekas att denna motor ej var överladdad..

aa det är lättare med en b23. men i en amazon ska det vara en b20. Nä det är inte smidda stakar och kolvar i alla b23, det är det bara i b23et. och om jag ska ha en b230 så måste jag köpa andra stakar för dom tål inget stryk alls. så det är lika bra att jag stoppar i m-stakar i b20. fast cromemolybden stötstänger håller riktigt bra!

59 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
#78
gregolt skrev:
Trådskaparen har fått reda på hur man bäst plockar ur 350 häst ur en gammal B20. Det gick rätt snabbt. Resten av tråden handlar om mytomaner som vill minnas att deras farsa/brorsa/kollega/flickväns hund själv plockat ur lååångt mer hästar (vi snackar om omöjligheter) ur deras bonnatrimm (enbart bytt kam och lite småputs med toppen) än självaste KG, Timo eller Janne Lundin gjort. Borrat tills alla cylindrar blivit en stor har dom också gjort, åsså Weber 45 förstås, dom räcker ju till långt över 500hk smile

Är det inte dags att låsa tråden?

tack för den! det finns mycket många mytomaner!

59 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
#79
Grantomta skrev:
alltså inte för att låta för negativ men för att få ut 350hk ur en b20 så måste du vara riktigt kunnig och ha riktigt stor pengapung. Men hör dej för vore fränt om du lyckades

Tillräkligt kunnig är jag nog men oengapungen är ganska tom! Ska försöka få ut så mycket effekt på dom pengarna iallafall.

Fritids-designer
293 Inlägg
1 december 2007
#80
j0haN88 skrev:
gregolt skrev:
5L/milen var väl lite att ta i om det inte rann bensin överallt utom i motorn..

Som sagt, cromemolybden-stötstänger håller bevisligen för över 500 drivhjulshästar och en jäkla massa vrid. Kom inte här med dina fördommar, B20 är en rejält trimmbar pjäs bara man  har tid, pengar och framförallt kunnande.

hahaha tongue

Förbrukningen var ju inte exakt 5 l men ca 4-5 l/milen. Motorn var en rallycross motor, inte någon bonnatrimmad. Fastän den var byggd hemma.
Han har även byggt motorer och varit mekaniker åt Björn Sjunning.

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."


Sök