2935
Sök

Hjälp, vad skulle du gjort? (Tjej som röker på)

neckwomen_88
28 november 2007
Som många säger, kommunikation (prata med henne) och öppenhet (om hur du känner).

Prata är bra, men är det så att du kanske känner på dig en helg att hon är sugen på röka,
ta med henne på något, hitta på något som får hennes tankar på annat!
åk till stockholm och handla, gå på en konsert, bjud henne på middag/bio, ta med henne till ngn utställning, skäm bort henne osv....få henne på andra tankar!

Tycker du ska läsa på lite om droger, missbruk osv för att få lite mer kött på benen! Finns jättebra böcker på biblioteken!

Personligen tar jag starkt avstånd från droger. Har misstankar om nerdrogning vid ett tillfälle och det va tamefan inte kul.  Var även tvungen att ta avstånd från en nära vän pga missbruk.

Uppdatera gärna sen om du vill.

Inläggskritiker
990 Inlägg
28 november 2007
Mange_C5 skrev:
tkd_rille skrev:
Själv har jag varit tillsammans med en som njyttjade droger, typ röka på och sådant skit.  Jag gjorde slut för att jag ej vill ha med sådant skit att göra!
     Sen att de ej gick att lita på idioten då de var studerande utan pengar så hon stal vilket är en bieffekt för beroende knarkare!.

Stämmer precis, har liknande erfarenhet av ett flertal numera ex. vänner och "polare". Stölder, lögner, opålitliga, taskigt umgänge med pundar polare som också stjäl, ljuger osv.
En lång väg att gå för de som vill ta sig ur problemet.

Som svar på frågan:
Du skall nog ge henne chansen till ett val, sen följa magkänslan och svaret som jag faktiskt redan tror att du redan har. Hoppas att hon väljer rätt, dvs dej! smile

Sen till alla sk. coola i denna tråden: ni kommer inte att vara så jävla stöddiga när ni ligger på era knän framför era föräldrar och tigger om hjälp för att ni bara rökt på lite... mad
Och har det gått bra efter rökat, dvs utan större problem så är jag den förste att gratulera er. Ni kom billigt undan!

Asg, har du någonsin ens hållt i en joint, om ens rökt en ?

Det finns pundare sen finns det "pundare", ungefär samma skillnad som färgerna svart och vitt, kanske inte så smart och ge sig in i drogpolitiken om man inte ens rökt en joppe själv.

Är bruden myndig och är stabil i psyket så låt henne prova vad hon vill, är hon däremot ett hembarn som skriker efter uppmärksamhet så skulle jag nog inte rekomendera ett par extacy eller några fina linor kola åt henne, vilket skulle få henne att må som en kung, för stunden = skapar ett viss begär efter mer.
Ungefär som på fyllan, du dricker dig halvfull och mår kalas, klart du dricker mer senare sen.

Min ända åsikt är att det man lärde sig om droger i skolan, inte riiiiiiktigt stämde överens med verkligheten.

Missbrukar du, klart kroppen tar stryk, käka enbart snabbmat i en längre tid så får vi se om kroppen mår så bra. Som sagt missbruka något = skadligt, saker med motta och respekt = mindre farligt.

Sen det skiten man lärde sig i skolan att man kan stendö av en extacy tex, bullshit. Eller jo om du är 95år och har ett pissdåligt hjärta, eftersom den mängd endorfiner som utsöndras kommer få hjärtat att jobba hårdare, ungefär som om du käkar ett gäng koffeintabletter.
Ingen fara om du har ett bra hjärta.

PS. Tar vidare svar via gästboken, ser mig som en ganska "erfaren" inom ämnet, men allt är ju relativt eller hur?
Senast redigerat av Hammarslag (28 november 2007)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Idiot..
285 Inlägg
28 november 2007
Rätt kul att folk skriver att folk som röker på automatiskt snor,ljuger osv.

Jag har ett antal polare som röker och har hållt på med det ett bra tag.
Jag har då inte märkt någon förändring på dom utom att dom är lite morgontröttare tongue.
Och inte fan har dom blivit några tjuvar eller ser ut som pundare för det.

Dom både jobbar.
Betalar skatt/hyra osv.
Har det städat och snyggt hemma.
Klär sig som människor.

Sen är det oftast personer som aldrig har testat som slänger ur sig en massa skit om att det är världens "Dödsdrog".

Om folk kunde lära sig att prata om saker dom verkligen vet och inte sitta och hitta på en massa skit så hade allt varit så jävla mycket lättare.

Jag bryr mig inte om andra röker,dom får göra som dom vill.

Jag tycker iaf att du ska ge tjejen en chans.

Men jag röker inte på av några anledningar.
En av dom är att det sitter i kroppen så länge så om du blir kallad till ett pissprov och pissar så blir det problem.
Eller om du skulle krocka med bilen och dom vill att du ska pissa för att dom vill se om du var narkotika påverkad när du krockade.

Då kan dom se att du har rökt på..  Fast det var en vecka innan krocken som du rökte och du inte alls var påverkad när du körde.
Då kan åka dit för drograttfylla fast du igentligen är oskyldig
Senast redigerat av Nattugglan (28 november 2007)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 november 2007
Det är ju ej så allvarligt visst är det lite tabu i sverige att röka majja men i andra länder är det ju vardags mat.. till o med i usa..

Bmw osv..

240 Inlägg
28 november 2007
frågan är väl inte om hon röker eller ej... jag antar att du dricker oftare än hon röker på? ^o).. frågan är väl VARFÖR hon röker på.. mår hon dåligt så kanske du kan hjälpa henne.. om hon bara vill ha ruset så tkr ja bara hon är dum... eftersom du kan få så grymt mkt mer rus i flera omgångar för samma peng.. right?.. o Nej jag röker inte på.. och jag är förvånad över att så många innom bilkretsen sysslar me de.. aja dont drink(or smoke) n' drive

Street Knight

240 Inlägg
28 november 2007
bara för att lägga till.. ja tkr de e bra att staten skrämmer bort folk från vissa dråger men ja fattar fan inte vf dom själva säljer andra dråger =S.. lite dubbelmoral lixom..

Street Knight

Dieselgypsy
538 Inlägg
28 november 2007
Precis som andra säger är det många här som tänker att man från sitt första bloss blir en junkie. Problemet med dubbelmoralen som hanteras idag är följande:
Alcohol, precis som Tobak har används i flera tusentals år, och ett förbud av detta skulle göra folket ursinnigt (se Förbudstiden i USA mellan 1920 och 1933). Istället beslutar staten att fånga upp extrakostnaderna för samhället genom att beskatta dessa produkter extra mycket. Överflödet av pengarna de tjänar, använder de till andra projekt, som ibland har att göra med folkhälsan.

Nu till problemet folk har med att en joint (Vilken som helst av alla sorter), är att dom
a)Inte vet vad det är (tabu)
b)Aldrig får veta vad det är. (tabu)
c)Blir vettskrämda redan från låg ålder, mot att använda det. (tabu)

Om det inte skulle ha varit en tabu, och skulle ha en liknande lagstiftning som i Nederländerna, skulle vi se följande konsekvenser:

Fördelar:

a)Folk röker bättre saker, vilket minskar risken för dålig vara.
b)Polisen behöver inte sätta in lika många resurser för bekämpningen.
c)Mer pengar kan gå till sjukvården.
d)Folk lär sig egentligen vad saker och ting är.

Nackdelar:

a)Mer folk kör påverkade (samma lagstiftning bör gälla för alkohol som narkotika)
b)Staten får in mindre pengar, vilket gör att dom behöver en annan mjölkko.

Nu lite om dubbelmoralen:
Det är bara välja mellan pest eller anus. Politiker vill inte förlora sina jobb, vilket gör att dom gör som väljarna vill. Skulle nog människor kan vi nog fixa att vi förbjuder följande saker:
a)Kaffe
b)Tobak (ink snus)
c)Alkohol
d)Socker

Försök vara utan dessa produkter ett bra tag, så ser vi hur enkelt det är att bli av från detta beroende.
Enligt mig skulle man lika väl kunna förbjuda allt, eller frige allt, enda problemet jag skulle ha är sockret.

Och för att vara ontopic:

Ta bara ett snack med tjejen, och förklara ditt problem, och försök hitta en lösning. Eller så hittar ni en kompromis, eller blir det helt enkelt inte av.
Senast redigerat av TheDeadDorkster (28 november 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

10 Inlägg
28 november 2007
Fyb skrev:
Hej, jag är väldigt förvirrad just nu. Men är kanske lättast att börja från början...

Jag träffade en tjej genom en annan tjejkompis och vi började snacka och så på en fest började vi strula. Efter de så pratade vi varje dag i tele och träffades och hade de mysigt och allt sånt. Personen i fråga tycker jag väldigt mycket om! Hon är söt, rolig och omtänksam, inte särskilt blyg och ett underbart leende och fantastiska ögon...
Men för cirka e vecka sen fick jag reda på att hon röker på (av henne själv, ingen annan som sa de). För det första blev jag så grymt förvånad för jag skulle inte kunna tro de om henne, hon är omtyckt av nästa alla, har ett gott självförtroende m.m. Men sen blev jag bara helt tyst, visste inte riktigt vad jag skulle säga. Hon förklarade att hon provat på de första gången för 1,5 år, och provat på de några gånger sedan dess, sen nu i sommras rökte hon på nästan varje dag tills i början av sept, sen har hon rökt två gånger... Frågan till er nu är, hur hade ni gjort i samma situation? Det är en fråga om att se förbi att hon röker på eller att inte acceptera det, men då blir det inget mellan oss...

//Desperat i behov av tips och råd!

wtf... its only weed nothing to worry about.. if u like her what diff does it make.. aint like she is injecting herself with herion or smoking crack.. harmless...shit try a little yourself and have the munchies together smile

I love Sweden for many reasons, but the drug laws and tolerence of people that take drugs are so 1600s smile

1 142 Inlägg
28 november 2007
ja har en polare som höll på med droger (vet ej exakt vilka) och när han skaffa tjej så fick hon reda på det och gav honom ett ultimatum och det var att han fick välja mellan drogerna och henne och han har varit ren nu i runt 2år...ja vet inte det är någe du skulle kunna testa ja är inte så jädra hajj på droger och hur beroende man blir mm

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 november 2007
jag tycker inte lite röka är hela världen, men skulle absolut inte prova det själv dock!, har alldrig gjort och kommer alldrig göra det heller!.... har polare osv som håller på med sånt skit och många andra polare som har testat bara... men jag tycker som sagt inte att det är världens undergång med lite röka precis

jag förstår att du inte gillar att hon röker men jag tycker dock inte du ska dumpa henne för det iaf... prata med henne om det istället och säg vad du tycker och sånt och hoppas på det bästa smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

36 Inlägg
28 november 2007
Tänkte bara säta att d finns ingen som har dött från majja elr lite hasch, till skillnad från alkohol o cigaretter, visst så hade jag aldrig rökt på efter som det är inte min grej, men vissa tar nog röka på termen lite för starkt.

Gillar du bruden så tycker jag inte d spelar ngn roll, röker hon på varje dag så är det lite mycket, du får nog fråga henne varför hon gör det så ofta och säg vad du tycker.

Dumt att förlora en tjej som du gillar så mycket över ngt som egentligen är en bagatell
Senast redigerat av Doni (28 november 2007)

268 Inlägg
28 november 2007
tycker både "lättare" droger typ gräs, hasch och alkohol kan intas i måttliga mängder sålänge man inte missköter sig själv, sitt jobb eller sitt sociala liv!
Men om du inte tycker om att din tjej gör det så ta ett snack med henne om vad du tycker så ni komma fram till nån kompromiss! kärleken övervinner allt!

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 november 2007
Accelsson skrev:
frågan är väl inte om hon röker eller ej... jag antar att du dricker oftare än hon röker på? ^o).. frågan är väl VARFÖR hon röker på.. mår hon dåligt så kanske du kan hjälpa henne.. om hon bara vill ha ruset så tkr ja bara hon är dum... eftersom du kan få så grymt mkt mer rus i flera omgångar för samma peng.. right?.. o Nej jag röker inte på.. och jag är förvånad över att så många innom bilkretsen sysslar me de.. aja dont drink(or smoke) n' drive

Varför e hon dum om hon bara skulle vilja ha ruset? så alla som går ut o dansar eller går te krogen är dumma i huvudet för att dom inte dricker för att dom e deprimerande utan för att ha kul? Personligen om ja tvungen att välja hade jag blivit mer missnöjd om min brud gillade alkohol.. hellre majja än sprit.

Bmw osv..

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
28 november 2007
Fyb skrev:
Hej, jag är väldigt förvirrad just nu. Men är kanske lättast att börja från början...

Jag träffade en tjej genom en annan tjejkompis och vi började snacka och så på en fest började vi strula. Efter de så pratade vi varje dag i tele och träffades och hade de mysigt och allt sånt. Personen i fråga tycker jag väldigt mycket om! Hon är söt, rolig och omtänksam, inte särskilt blyg och ett underbart leende och fantastiska ögon...
Men för cirka e vecka sen fick jag reda på att hon röker på (av henne själv, ingen annan som sa de). För det första blev jag så grymt förvånad för jag skulle inte kunna tro de om henne, hon är omtyckt av nästa alla, har ett gott självförtroende m.m. Men sen blev jag bara helt tyst, visste inte riktigt vad jag skulle säga. Hon förklarade att hon provat på de första gången för 1,5 år, och provat på de några gånger sedan dess, sen nu i sommras rökte hon på nästan varje dag tills i början av sept, sen har hon rökt två gånger... Frågan till er nu är, hur hade ni gjort i samma situation? Det är en fråga om att se förbi att hon röker på eller att inte acceptera det, men då blir det inget mellan oss...

//Desperat i behov av tips och råd!

Tja, det är väl upp till dig. Om du vill ha en knarkande flickvän så är det väl bara att köra på. Jag förstår inte frågan alls egentligen. Antingen accepterar du det, eller så ger du henne nån sorts ultimatum. Så är det väl med allting? Vissa grejer går inte att kompromissa kring, andra går det bättre med.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
28 november 2007
Crappy_punkrocker skrev:
tycker både "lättare" droger typ gräs, hasch och alkohol kan intas i måttliga mängder sålänge man inte missköter sig själv, sitt jobb eller sitt sociala liv!
Men om du inte tycker om att din tjej gör det så ta ett snack med henne om vad du tycker så ni komma fram till nån kompromiss! kärleken övervinner allt!

Jag ser inte saken riktigt likadant..

Grejen med den typen av prylar är att dom inte direkt går att införskaffa på närmaste Ica-butik. Blotta faktumet att hon (uppenbarligen) kan förse sig själv med så mycket hasch hon behöver via allsköns kontakter säger en hel del om hennes umgängeskrets. Kort och gott, vad för typ av människor hon hänger med.

Jag hade inte tagit i henne med tång ens en gång. Av den anledningen, inte just att hon röker på. Hur fin hon än var.

Inläggskritiker
990 Inlägg
28 november 2007
hehe ganska meningslöst, 90% här har ju inte ens hållt en jolle.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

719 Inlägg
28 november 2007
Riktigt bra skrivet - TheDeadDorkster
Exakt det ja suttit o tänkt när ja läst igenom allt här! men vill skriva av mig lite ändå wink

Självklart vill inte staten göra fler beroende framkallade droger lagliga. Dom vill ju inte ha dom som redan finns (Tobak, Alkohol, koffein mm) där av skatten på vissa bästa sättet för dom i dagsläget att minska förbrukningen.

Att saker o ting är olagligt behöver inte betyda att det är farligare än saker som är det! (Vi pratar gräs inte massa kemiska droger)

Mot ämnet igen!
Som alla sagt prata med henne säg vad du tycker. Fråga av vilken anledning hon röker på.
Hon kan juh må dåligt men lätt inte så på ditt inlägg. Så själv tror att hon röker för att få ett rös samma som när lagligt folk super till.

Röker inte själv har testa några gånger och tyckte inte det var något farligt som att supa sig full ungefär. Därför kan ja se att folk använder det som ett alternativ till att "supa" (alkohol), ger en liknande effekt och är billigare faktiskt. (Om man nu inte blir total blåst av den man köper av)  Men!!!!!

Stort men här. Det är absolut inget som kan anvädas dagligen av en "vanlig" människa!

1. Det påverkar dina sinnen i stil med alkohol.
2. Du kan inte köra bil
3. Du kan inte sköta dit jobb (Som att vara full på jobbet i mina ögon)
4. Kan vara svårt att få tag på vilket kan leda till problem i sig pga missbruk!

I mina ögon ser ja det på samma sätt som alkohol. Missbruk av någon av dessa är klart inte bra. Ända drogerna som fungerar att missbruka i dagens samhälle är Tobak o Kaffe. Då dessa inte limiterar din förmåga att utföra ditt arbeta eller liknande!

Så Alkohol & "röka" funkar bra i kontrollerade mängder, men båda kan gå helt åt helvete sätt det med vänner i båda fallen.  Båda är ungefär lika beroendeframkallande, Nikotin och tyngre droger är mkt mer beroendeframkallande!

Det är olagigt i vårt land så hård drar man det hela så ska absolut inte hålla på med det!
Men inte många som följer alla lagar till 100% visa tycker det är ok att köra lite förfort (jag inräknad) andra tycker det är ok att röka på ibland.

Ser man det hela med ett "openmind" utan lagar, fördomar och kollar fakta så går alkohol och gräs ganska hand i hand!

Sen måste ja säga att ja ABSOLUT inte uppmanar någon att börja med detta det är olagligt,  beroendeframkallande och skadligt. Samma gäller lagliga Tobak, kaffe o alkohol.

Varför jag brukar/börja med legalla droger som allt ovan är! Den sociala biten Fika me kaffe och snacka skit. Alkoholen Krogen/festen oxå sociala delen träffa folk och prata osv. Tobak dummare men är oxå en social grej. Hur många gånger har inte någon frågat "ska du me ut o röka?" Klart man hänger på ut skit i ciggen om du vill bara bra!

Nu har ja skrivit av mig och sagt va ja tycker. Är öppen som person o vill inte se svart o vit utan en stor blandning av grå wink

live free, die young.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
28 november 2007
Hammarslag skrev:

So?

Frågan var "Hjälp, vad skulle du gjort?" och inte "Hjälp, alla erfarna knarkare, vad skulle ni ha gjort?"

Men visst, alla är vi bra på nåt.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 november 2007
Hammarslag skrev:

Tror nog det är mer än så.. dom flesta har la testat det iaf.

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 november 2007
pUs skrev:
Hammarslag skrev:

So?

Frågan var "Hjälp, vad skulle du gjort?" och inte "Hjälp, alla erfarna knarkare, vad skulle ni ha gjort?"

Men visst, alla är vi bra på nåt.

pUs tyckeru inte knarkare är lite hårt ord? Man är ju inte direkt en junkie för att man röker på då o då.. lika lite som man är alkolist omm man krökar då o då.

Bmw osv..

Sök