Riktigt bra skrivet - TheDeadDorkster
Exakt det ja suttit o tänkt när ja läst igenom allt här! men vill skriva av mig lite ändå
Självklart vill inte staten göra fler beroende framkallade droger lagliga. Dom vill ju inte ha dom som redan finns (Tobak, Alkohol, koffein mm) där av skatten på vissa bästa sättet för dom i dagsläget att minska förbrukningen.
Att saker o ting är olagligt behöver inte betyda att det är farligare än saker som är det! (Vi pratar gräs inte massa kemiska droger)
Mot ämnet igen!
Som alla sagt prata med henne säg vad du tycker. Fråga av vilken anledning hon röker på.
Hon kan juh må dåligt men lätt inte så på ditt inlägg. Så själv tror att hon röker för att få ett rös samma som när lagligt folk super till.
Röker inte själv har testa några gånger och tyckte inte det var något farligt som att supa sig full ungefär. Därför kan ja se att folk använder det som ett alternativ till att "supa" (alkohol), ger en liknande effekt och är billigare faktiskt. (Om man nu inte blir total blåst av den man köper av) Men!!!!!
Stort men här. Det är absolut inget som kan anvädas dagligen av en "vanlig" människa!
1. Det påverkar dina sinnen i stil med alkohol.
2. Du kan inte köra bil
3. Du kan inte sköta dit jobb (Som att vara full på jobbet i mina ögon)
4. Kan vara svårt att få tag på vilket kan leda till problem i sig pga missbruk!
I mina ögon ser ja det på samma sätt som alkohol. Missbruk av någon av dessa är klart inte bra. Ända drogerna som fungerar att missbruka i dagens samhälle är Tobak o Kaffe. Då dessa inte limiterar din förmåga att utföra ditt arbeta eller liknande!
Så Alkohol & "röka" funkar bra i kontrollerade mängder, men båda kan gå helt åt helvete sätt det med vänner i båda fallen. Båda är ungefär lika beroendeframkallande, Nikotin och tyngre droger är mkt mer beroendeframkallande!
Det är olagigt i vårt land så hård drar man det hela så ska absolut inte hålla på med det!
Men inte många som följer alla lagar till 100% visa tycker det är ok att köra lite förfort (jag inräknad) andra tycker det är ok att röka på ibland.
Ser man det hela med ett "openmind" utan lagar, fördomar och kollar fakta så går alkohol och gräs ganska hand i hand!
Sen måste ja säga att ja ABSOLUT inte uppmanar någon att börja med detta det är olagligt, beroendeframkallande och skadligt. Samma gäller lagliga Tobak, kaffe o alkohol.
Varför jag brukar/börja med legalla droger som allt ovan är! Den sociala biten Fika me kaffe och snacka skit. Alkoholen Krogen/festen oxå sociala delen träffa folk och prata osv. Tobak dummare men är oxå en social grej. Hur många gånger har inte någon frågat "ska du me ut o röka?" Klart man hänger på ut skit i ciggen om du vill bara bra!
Nu har ja skrivit av mig och sagt va ja tycker. Är öppen som person o vill inte se svart o vit utan en stor blandning av grå