Hjälp, vad skulle du gjort? (Tjej som röker på)

Fyb
27 november 2007 · 100 Inlägg

Hej, jag är väldigt förvirrad just nu. Men är kanske lättast att börja från början...

Jag träffade en tjej genom en annan tjejkompis och vi började snacka och så på en fest började vi strula. Efter de så pratade vi varje dag i tele och träffades och hade de mysigt och allt sånt. Personen i fråga tycker jag väldigt mycket om! Hon är söt, rolig och omtänksam, inte särskilt blyg och ett underbart leende och fantastiska ögon...
Men för cirka e vecka sen fick jag reda på att hon röker på (av henne själv, ingen annan som sa de). För det första blev jag så grymt förvånad för jag skulle inte kunna tro de om henne, hon är omtyckt av nästa alla, har ett gott självförtroende m.m. Men sen blev jag bara helt tyst, visste inte riktigt vad jag skulle säga. Hon förklarade att hon provat på de första gången för 1,5 år, och provat på de några gånger sedan dess, sen nu i sommras rökte hon på nästan varje dag tills i början av sept, sen har hon rökt två gånger... Frågan till er nu är, hur hade ni gjort i samma situation? Det är en fråga om att se förbi att hon röker på eller att inte acceptera det, men då blir det inget mellan oss...

//Desperat i behov av tips och råd!

TRYIT Teddan
27 november 2007 · 2 495 Inlägg

ja du .. det kan vara svårt. men prata du med henne å berätta vad du tycker.

Jag själv anser det inte så farligt att röka på ibland, jag själv är numera helt drogfri.
problemet med att röka lite ibland är att det lätt kan gå över i värre faser.

Been ther done that, jag kan svära på att alla som säger att dom kan sluta när dom vill osv bara ljuger.

Men tycker inte du skall dumpa henne bara för detta

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Maizer
27 november 2007 ·

Jag förstår inte varför folk reagerar så kraftigt över lite röka. Det är inte värre än alkohol, sluta lyssna på sossepropagandan..

anvandare_12345
27 november 2007 · 654 Inlägg

Du måste bestämma dig för om det är acceptabelt att röka på!

Om inte; tag kontakt med någon "utifrån" och tala om det - det är ett beroende som bara kommer att bli värre med tiden.

Jag själv är helt emot alla typer av droger, alkohol undantaget i mindre mängder, och skulle därmed, förutsatt att jag tyckte om denna person, att försöka få hjälp.

FireTraXX DFFL
27 november 2007 · 9 020 Inlägg

Äsch, en kona på helgerna är ingen fara.

Men tycker att du ska berätta hur du känner om det.
Alla är ju inte lika drogliberala som jag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TRYIT Teddan
27 november 2007 · 2 495 Inlägg

Maizer skrev:
Jag förstår inte varför folk reagerar så kraftigt över lite röka. Det är inte värre än alkohol, sluta lyssna på sossepropagandan..

fan jag blir nästan (även om det tar imot) tvungen att hålla med dig wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Fyb
27 november 2007 · 100 Inlägg

Är inte så insatt i de, men vad rökte ni för något? Hon rökte hasch iaf...

ILarsaI
27 november 2007 · 326 Inlägg

Jo, det är värre än att kröka på helgen. Jag personligen skulle aldrig lita på/ vara nära någon som brukar droger.

TheDeadDorkster Dieselgypsy
27 november 2007 · 538 Inlägg

Vad är problemet? Röka en joint är mindre farligt än röka tobak. Jag ser verkligen inte problemet... Själv rökte jag på då jag bodde i Belgien, och var enormt ofta i Nederländerna. Däremot tycker jag det är onödigt dyrt, och röker därför inte mer. Bjuder någon tar jag gärna några bloss.

Senast redigerat av TheDeadDorkster (27 november 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Goodis Full gas spar tid! ;)
27 november 2007 · 284 Inlägg

De bästa du kan göra e nog att prata me henne.. iom att du inte vet själv va du tycker... e hon värd de så visst men som sagt de kan ju bli värre.. å om de blir så illa som de faktiskt kan.. å jag säger om för de e inte alla som åker dit.. så kan de ju bli riktigt jobbigt..
mitt tips e alltså att prata me henne!! du å ingen annan kan bestämma hur du vill ha de!!

Hmm.
27 november 2007 ·

Hur jag skulle gjort? hade pratat med henne och sagt hur jag vart ställd till situationen. jag personligen skulle inte vilja att min tjej rökte på, och det hade vart en fråga om jag velat ha kvar henne då eller ej. Även fast jag vet att detta ej är lika farligt som "alla" påstår. Då jag har en nära vän som håller på med sådant.

Senast redigerat av Hmm. (27 november 2007)

FireTraXX DFFL
27 november 2007 · 9 020 Inlägg

ILarsaI skrev:
Jo, det är värre än att kröka på helgen. Jag personligen skulle aldrig lita på/ vara nära någon som brukar droger.

Hra du något belägg för det?

Oberoende utlåtande, inte något anti-alltorganisations propagandablad.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Klaesson
27 november 2007 · 399 Inlägg

du bör nog säga vad du tycker och hur du känner.
läste i en annan tråd om en kille som hade blivit av med körkortet 2 gånger pga rattfylla alla tyckte han va en idiot men här värkar ingen riagera på att folk röker? hoppas ni inte kör bil påvärkade.

VOLVO for life
ILarsaI
27 november 2007 · 326 Inlägg

Uffeaim skrev:
du bör nog säga vad du tycker och hur du känner.
läste i en annan tråd om en kille som hade blivit av med körkortet 2 gånger pga rattfylla alla tyckte han va en idiot men här värkar ingen riagera på att folk röker? hoppas ni inte kör bil påvärkade.

Jo, jag reagerar.

Goodis Full gas spar tid! ;)
27 november 2007 · 284 Inlägg

FireTraXX skrev:

ILarsaI skrev:
Jo, det är värre än att kröka på helgen. Jag personligen skulle aldrig lita på/ vara nära någon som brukar droger.

Hra du något belägg för det?

Oberoende utlåtande, inte något anti-alltorganisations propagandablad.

de e väl va han tycker?? jag gillar inte heller om man röker på.. om de nu inte e så hemskt.. varför e de då olagligt? då skulle de ju oxå säljas i butik..

Mangeman Mr.RoadRage
27 november 2007 · 428 Inlägg

Maizer skrev:
Jag förstår inte varför folk reagerar så kraftigt över lite röka. Det är inte värre än alkohol, sluta lyssna på sossepropagandan..

Skulle inte kunna hålla med mer!!!!!!!! smile

Om det skulle utvecklas till tyngre grejer så hade jag kanske förstått lite mer, men ett par "holkar"? pssssssh, be henne dela med sig istället! cool

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Goodis Full gas spar tid! ;)
27 november 2007 · 284 Inlägg

ILarsaI skrev:

Uffeaim skrev:
du bör nog säga vad du tycker och hur du känner.
läste i en annan tråd om en kille som hade blivit av med körkortet 2 gånger pga rattfylla alla tyckte han va en idiot men här värkar ingen riagera på att folk röker? hoppas ni inte kör bil påvärkade.

Jo, jag reagerar.

å jag men anser att de e hennes val.. inte mycke vi kan göra åt nu.... hmm

FireTraXX DFFL
27 november 2007 · 9 020 Inlägg

Goodis skrev:

FireTraXX skrev:

ILarsaI skrev:
Jo, det är värre än att kröka på helgen. Jag personligen skulle aldrig lita på/ vara nära någon som brukar droger.

Hra du något belägg för det?

Oberoende utlåtande, inte något anti-alltorganisations propagandablad.

de e väl va han tycker?? jag gillar inte heller om man röker på.. om de nu inte e så hemskt.. varför e de då olagligt? då skulle de ju oxå säljas i butik..

För att det "upptäcktes" senare i de västerländska länderna (Som har påverkat en stor del av resten av världen) än alkohol.

Hade båda upptäckts idag så hade varken eller varit tillåtet.

Men alkohol är skadligare än marijuana.
(Hasch är skadligare än båda)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Klaesson
27 november 2007 · 399 Inlägg

det värkar vara väldigt vanligt att hålla på med droger märker jag. har aldrig testa eller fått erbjudandet att köpa men ja skuolle defentivt säga nej. droger är farligt annars hade det ju inte varit förbjudet.

VOLVO for life
Goodis Full gas spar tid! ;)
27 november 2007 · 284 Inlägg

FireTraXX skrev:

Goodis skrev:

FireTraXX skrev:

Hra du något belägg för det?

Oberoende utlåtande, inte något anti-alltorganisations propagandablad.

de e väl va han tycker?? jag gillar inte heller om man röker på.. om de nu inte e så hemskt.. varför e de då olagligt? då skulle de ju oxå säljas i butik..

För att det "upptäcktes" senare i de västerländska länderna (Som har påverkat en stor del av resten av världen) än alkohol.

Hade båda upptäckts idag så hade varken eller varit tillåtet.

Men alkohol är skadligare än marijuana.
(Hasch är skadligare än båda)

säger du de så.. men alla får väl tycka som dom vill?
andra säger att hasch e de som e minst skadligt men... hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang