På Top Gear sa de att det fanns över 300 olika fartgupp (olika längd/höjd/form OSV OSV...)
Men gäller verkligen det för oss här i sverige med ??
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Har 10cm markfrigång och klarar alla farthinder. Men jag kör aldrig upp i en trottoar om parkeringen ligger där. Super branta backar till parkeringshus och sånt försöker man undvika.
Vi har ett hinder i Falkenberg som du nog skulle få svårt med. Är inte så högt i sig men ligger i en nerförsbake ((inte uppför eftersom det är enkelriktat)ingen som kan klaga på det nu..=P) med en lite håla innan. Precis att min 850 kom över där med orginal front. Visserligen lite sänkt men inte så värst...
Så någon standard på dom finns nog inte..
Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
ptja man har ju skrapat fronten ett par ggr. tur man håller sig mest inom områden man känner till så man vet alla gupp.. är lite dålig på att hålla koll på såna skyltar så det har ju hänt att man brakat över farthinder lite väl fort när man varit på vischan me jobbarbilen.
Har 10cm markfrigång och klarar alla farthinder. Men jag kör aldrig upp i en trottoar om parkeringen ligger där. Super branta backar till parkeringshus och sånt försöker man undvika.
Vi har ett hinder i Falkenberg som du nog skulle få svårt med. Är inte så högt i sig men ligger i en nerförsbake ((inte uppför eftersom det är enkelriktat)ingen som kan klaga på det nu..=P) med en lite håla innan. Precis att min 850 kom över där med orginal front. Visserligen lite sänkt men inte så värst...
hah fbg är helveteshålan för sänkta bilar. såg en riegerfront gå i bitar där
Tror faktiskt inte det finns så många bestämmelser ang, hur höga dom får vara. ( jag är utbildad maskinförare, så jag bygger dom ^^) Men jag har då aldrig hört om nån max höjd. det utgås från ritningen som man bygger efter, där allt står skrivet, vilka material som ska användas m.m Dock så har jag kommit på att i flera av guppen, så håller man mer än 60 km/h så känner man dom inte, iaf inte med min bil, och på vissa gupp..
Det finns, var en jävla diskussion om att de skulle vara utformade på ett visst sätt när vi kämpade till oss vägbular på gatan hemma hos mor och far. De skulle vara en viss längd, en viss höjd och själva formen skulle också vara speciell.
Tror faktiskt inte det finns så många bestämmelser ang, hur höga dom får vara. ( jag är utbildad maskinförare, så jag bygger dom ^^) Men jag har då aldrig hört om nån max höjd. det utgås från ritningen som man bygger efter, där allt står skrivet, vilka material som ska användas m.m Dock så har jag kommit på att i flera av guppen, så håller man mer än 60 km/h så känner man dom inte, iaf inte med min bil, och på vissa gupp..
Det finns, var en jävla diskussion om att de skulle vara utformade på ett visst sätt när vi kämpade till oss vägbular på gatan hemma hos mor och far. De skulle vara en viss längd, en viss höjd och själva formen skulle också vara speciell.
åkej? ja det låter väl vettigt, de ska väl ha så stor effekt som möjligt så att man måste sänka farten, men samtidigt inte pajja bilar... Är väl svårt det där. Nån som vet om det finns gupp i usa än? Fast där skulle de väl inte fatta att de ska sänka farten inför ett gupp? Jag menar, de verkar inte fatta att de ska stanna och väja vid korsningar? Måste ha stoppskyltar överallt...
hah fbg är helveteshålan för sänkta bilar. såg en riegerfront gå i bitar där
Finns inte så många men dom som finns suger.. Fronten som gick sönder, va det vid det lilla torget?? Där är det guppet jag menar.. MVH//Robbin
Senast redigerat av Robbin_V90 (29 november 2007)
Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
Dom guppen har dom testat i Örebro, problemet är att om bilen före drar på precis vid hastighetssensorn så kommer guppen lagom upp till bilen bakom som kör lagligt. Dom är som att köra över en trotoar, och är INTE kul att köra på.
Dom guppen har dom testat i Örebro, problemet är att om bilen före drar på precis vid hastighetssensorn så kommer guppen lagom upp till bilen bakom som kör lagligt. Dom är som att köra över en trotoar, och är INTE kul att köra på.
Nej, jag vet att dom inte var roliga att köra på. Lite det som va tanken
Tänkte inte på det där om det är många täta bilar som ska mätas och sen köra över. Lyckas dom få bukt på det där problemet så är ju dom guppen grymt bra
Finns ju något liknande i england fast ändå inte farthinder direkt utan mer bara hinder för otillåten trafik.
Dom har ju typ stålkolvar som åker ner i marken om en behörig bil kommer i närheten men annars stannar dom uppe, rätt kul att se en lastbil på 15ton smälla rakt in i en av dom grejorna i 70 knyck
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Hej har en liten fråga som jag nyss satt och funderade på... Finns det någon standard höjd på alla dessa jäkla fartgupp överallt?
Ni som har sänkt era bilar? hur lågt kan ni ha dem utan att slå i? Har inte sänkt min bil än, men är rätt sugen på det. Men även jag slår i redan nu med lite lägre front. Och vissa backar i parkeringshus som är så jäkla branta är inte kul att ta sig ner för... Men trots min front så tycker jag bilen är rätt hög i jämnförelse med andra bilar jag sett?
Så tell me? hur gör ni? sick sackar ni igenom alla gupp?
Det är bara att sicksacka sig fram med låga bilar. Te.x Kooz Zelini, den är låg men det går.Det finns vissa gupp som man slår i, men det är ingen fara, bara att köra;)
Tänkte bara säga till ni som gnäller på vägarna i söder. Kom till västernorrland och känn på landets sämsta vägar. Jag gjorde faktisk en fuling en gång här jag "lånade" 4 väg konor som jag satte upp på 2 ställen efter vägen jag kör varje dag. Där det var gropar som var djup uta bara he***te. Det tog några veckor så kom dom och laga vägen där jag hadde satt ut konorna . Detta gjorde jag för att all vart skit irriterade som låg bakom mig då jag körde där. Då jag fick krypa över med golfen på en 90 väg (och min golf är inte ens speciellt låg).
Tänkte bara säga till ni som gnäller på vägarna i söder. Kom till västernorrland och känn på landets sämsta vägar. Jag gjorde faktisk en fuling en gång här jag "lånade" 4 väg konor som jag satte upp på 2 ställen efter vägen jag kör varje dag. Där det var gropar som var djup uta bara he***te. Det tog några veckor så kom dom och laga vägen där jag hadde satt ut konorna . Detta gjorde jag för att all vart skit irriterade som låg bakom mig då jag körde där. Då jag fick krypa över med golfen på en 90 väg (och min golf är inte ens speciellt låg).
Haha fan va nice Håller med om att det är bedrövliga vägar i Västernorrland, som om det inte vore nog med att de saltar mest i Sverige!