3523
Sök

frisuren blev för mycket för chefen

DFFL
9 020 Inlägg
29 november 2007
Ksj skrev:
FireTraXX skrev:
Ksj skrev:

Eller för att han har en stil han tycker om och skiter blankt i vad andra tycker:)

Då får han ju skylla sig själv om han tar ett jobb där den stilen inte accepteras.

Eller så kallar man det diskriminering..
Skulle han våga focka en utlänsk käring med slöja då måntro? Det är ju exakt samma sak

Nej, för religion är något som är socialt accepterat. (Oavsett vad jag tycker om det)
Att klä sig som en begravningsentreprenör och se ut som en clown ovanför axlarna hade jag aldrig tolererat.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
29 november 2007
FireTraXX skrev:
Dolly, varför skulle jag välja Gynter när han suger?
Är det bara för att du ville att jag skulle svara det så du skulle kunna skriva: "DISKRIMINERING!!!!!!!"?

Men så som Dolly ser ut..?!

I do it my way

Brum säger bilen.
394 Inlägg
29 november 2007
Gäller samma sak o man är väldig överviktig? 
Ang. piercings och tatueringar.. Det är ju 2007..  Jävligt tråkigt att folk resonerar så.. känns som om man lever i det förflutna ibland.
FireTraXX skrev:
Ksj skrev:
FireTraXX skrev:
Förstår inte hur man kan färga sitt hår illrött när man redan blivit varnad p.g.a. sina piercings.
Han måste ju ha gjort det enbart för att reta upp.

Eller för att han har en stil han tycker om och skiter blankt i vad andra tycker:)

Då får han ju skylla sig själv om han tar ett jobb där den stilen inte accepteras.

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

DFFL
9 020 Inlägg
29 november 2007
Dolly lär inte ha mycket kontakt med kunder och hon representar antagligen inte företag mer än att hennes vänner vet om att hon jobbar där.

Till viss del så gör det det Psychotic, finns ju en viss gräns där med.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
jonesono skrev:
alain skrev:
alain skrev:

Det är lite fel att fråga just det här men jag en gramatisk fråga som jag inte vet själv svaret och behöver lilla hjälpen utan att du blir arg på mig. cool
du skriver: "jag är inte förvånad." (jag är) anser jag det som positiv, därefter "inte" som är negativ, kan man skriva först en positiv och där efter en negativ för att förklara en mening?
Jag skulle skriva: jag inte är förvånad,
vad är det som är rätt? roll

"Jag är inte förvånad." Se det som en negativ bemärkelse.

Edit: Säger mer om honom själv, än om den han betraktar.
Nu kanske det blev lite lättare att förstå.

''''''*
Tack för svaret, alltid bra att veta.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

RE-雨宮
481 Inlägg
29 november 2007
BadGirl_854T5 skrev:
John87 skrev:
BadGirl_854T5 skrev:
Löjligt man ska få se ut hur man vill tycker jag.

Till vardags ja.

Men i detta fallet så gav hans utseende ett negativt intryck av företaget och eftersom han var en representant av företaget mot kunder så tycker jag att chefen gjorde rätt.

Vi får inte klä oss eller se ut hur vi vill på mitt jobb heller.

nej det klart har man en klädkod där man jobbar så då ska man ju ha det som alla andra har och så. men det hade väl inte dem..?

Samma sak med dem där mesiga cheferna som inte anställer folk med piercingar i ansiktet utbota löjligt. men jobbar man på resutang så SKA man ju plocka ur dem men annars är det ju bara fjantigt...

Vihar också en klädkod eller vad man ska kalla det på mitt jobb. svarta byxor och en tröja med företagagets namn på men hur jag ser ut i huvudet och ansiktet det spelar ingen roll liksom, bara man är trevlig så löser det sig oftast. Men folk har ju den inställningen att "OMG! han/hon har piercingar och vilken konstig frisyr! nej, dem måste vara hur otäck som helst hej då!" ha ha typ.

Nu är det mat time smile Gött, herrå.

Jobbar man med försäljning så funkar ditt argument inte. Jag tycker iof det inte funkar i andra brancher heller, men nu svarar jag i dethär fallet.

Att ha piercings,tattueringar,en ovårdad frisyr eller liknande GÅR inte om en endaste kund inte tycker om det. Många äldre hatar tattueringar och accosierar dom med kåkfarare å sjömän. Då är det skillnaden mellan en affär eller inte.  Om man sen på fritiden vill klä sig på ett visst sätt så vist. Men jag själv måste jämt tänka mig för för jag träffar kunder på väldigt många offentliga platser.

RE-Amemiya Kitted FD3S

RE-雨宮
481 Inlägg
29 november 2007
BadGirl_854T5 skrev:
Dolly är...? Bilmekaniker. wink

Gynter är också bilmekaniker.

Dolly har; Svart hår med lila slingor i.
Svarta byxor och även tröjan är svart med ett tryck där det står "Lick me" =P
Dolly är piercad i ögonbrynet, läppen och näsan har töjda hål i öronen.

Dolly är grym på att laga bilar och har gått fordonsprogrammet har goda referenser.

Gynter har; Jenas en tråkig gul tröja.
Inget utstickande utseende alls.
Gynter tror sig kunna skruva och laga bilar.
Ingen utbildning och skit kassa referenser.

Dem  får göra varsitt oljebyte =P på samma sorts bilar.
Dolly är överdrivet bra. Gynter  är kass.

Dem får även peka ut olika delar på bilen samma sak där, Dolly bäst Gynter kass.

DU jobbar på en bilmekfirma vem anställer du?

Om jag visste att Dolly skulle jobba med kundrelationer skulle jag be henne bära lämpliga ej "stötande" kläder och utsmyckningar på arbetet, men ge henne jobbet. Om jag däremot fick välja på Dolly och en Tjej/Kille med samma referenser skulle jag välja den som såg mest välvårdad ut och gav det mest proffesionella intrycket.

RE-Amemiya Kitted FD3S

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
29 november 2007
Beror på vad för yrke.. kanske inte det bästa att göra så om man representerar ett seriöst företag.

Bmw osv..

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
29 november 2007
FireTraXX skrev:
Dolly lär inte ha mycket kontakt med kunder och hon representar antagligen inte företag mer än att hennes vänner vet om att hon jobbar där.

Men om hon även ska stå ute i kassan och ta betalt för allt hon gör..?

I do it my way

RE-雨宮
481 Inlägg
29 november 2007
Väldigt bra svar på http://dagen.tv/2007/11/degenererad-look.html
av Mindlight:

Ja. Men nu är det inte så att hans arbetsgivare betalar hans lön ur en outtömlig fond med pengar.

Det hela handlar om att om du ska ha kundkontakt så vilar företagets image på dina axlar.
Om de trångsynta kunderna som betalar din lön inte har förtroende för dig så kommer du inte heller att få nån lön längre...

... de vänder sig nämligen till den där tråkiga killen i kostym som gör jobbet lika bra.

Sen kan vi tjafsa hur mycket vi vill om att man minsann ska få se ut som en idiot hur mycket man vill.
Det är kunden som bestämmer över sina pengar och vem som ska få dem.

Min enda rekommendation till killen som färgade håret är:
Starta eget och bevisa hur otroligt puckad din arbetsgivare är som inte fattar att alla kunder i hela världen skiter i hur du ser ut.

... eller så konstaterar vi bara att han inte kan ett skvatt om försäljning och inte heller fattar kopplingen kund -> lön.
den 29 november 2007 12:23

RE-Amemiya Kitted FD3S

DFFL
9 020 Inlägg
29 november 2007
BadGirl_854T5 skrev:
FireTraXX skrev:

Men om hon även ska stå ute i kassan och ta betalt för allt hon gör..?

Då hade jag anställt en skitsnygg bimbo med stora tuttar och blont hår och en apa som kan lära henne hur kassan fungerar.

Duger det svaret?

Russel Crowe, Gladiator.

16 197 Inlägg
29 november 2007
finns bara ett svar åt killen, byt jobb.   skulle min chef be mig ta bort mina piercingar elle dölja mina gaddningar så skulle ja säga upp mig på dan. 

fast ja vet att min chef aldrig skulle säga åt mig å göra de heller, ja träffar kunder hela dagarna å en del tycker väl först att de ser "ovårdat" ut men sen när dom märker att man gör ett tokigt bra jobb så e de ju lungt smile

själv har ja ofta svårt å ta säljare som går i kostym på allvar..*S*
Senast redigerat av evilaudio (29 november 2007)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Maizer
29 november 2007
Jag blir äcklad av den där killen på riktigt. "– Jag mår psykiskt dåligt och ska gå till en psykolog så snart jag får en tid." Han gick nog till psykologen redan innan, grabben är 26 år och borde nog växa upp snart. Vad är det att må psykiskt dåligt över? Chefen bad han att gå hem och färga om håret, inget mer med det. Nej han ringer istället runt till varenda mediastation i hela sverige. Vilke lojalitet, hoppas killen aldrig får ett jobb igen, äckel.

Sleeper
3 084 Inlägg
29 november 2007
Ett Emo! ;d

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2 594 Inlägg
29 november 2007
hörde nu at han till och med hade fått sparken inte bara fått gå hem, yikes

men som sagt man måste nog veta vad det är han gör tydligen jobbade han som skylt montör sätter upp skyltar osv så förstår inte va hårfärgen spelar för råll då när man ha blåstället på sig ?

1 174 Inlägg
29 november 2007
JAG tycker chefen gjorde rätt, om man jobbar på ett företag så ska man följa deras "regler" som jag antar att företaget har!

liksom om man ska träffa kunder osv osv då representerar man företaget.

Nu kommer säkert folk säga att det inte spelar någon roll, men det gör de, människor drar sig i från folk som ser annolunda ut. (finns ju undantag där med)

Men sedan ska det finnas gränser tex en liten percing i ögonbrynet som sitter diskret ska ej göra något om man tex inte jobbar på en matbutik där det är förbjudet att ha det!

Och om jag hade varit chef å skulle anställa någon å det står mellan 2 killar samma kvaliter, betyg å bra referenser. Och ena killen var tattuerad å färgat håret å en annan kille är välklädd å ser ut "nordman" (eller vad fan man ska kalla det) så hade jag ju tagit den andra killen....

2 230 Inlägg
29 november 2007
är väll varken rätt eller fel tycker jag. menar visst sparken var väll kanske att ta i, han hadde ju kunnat fått en tillsägelse så han kunde fixat sig (har inte läst allt eller tidningen)
men ska man ut till kunder och prata med folk så at tman syns så ska man ju se ordentlig ut. men sitter man på kontor där ändå ingen ser en så spelar det ju ingen större roll visst man kanske inte ska se ut som en utliggare som dom brukar kalla det... nån måtta får det ju vara...

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Eldknast
915 Inlägg
29 november 2007
"Buhu, världen kretsade inte kring mig i 5 min så jag färgade håret"...

Det är ju kundernas reaktion som räknas, inte chefens. Om han tappar pengar på att killen får göra som han vill måste han ju göra nått. Kan ju inte sköta ett företag ideellt bara för att killen känner för att ha rött hår. Väx upp för fan.

På samma sätt som att man anpassar sitt språk när man pratar med sin farmor t.ex. måste man ju anpassa sitt utseende efter situationen. Inte skulle man komma naken eller i bara handuk till ett bröllop. Social kompetens kanske spelar roll här, vad vet jag.

Tiden är rolig när det går fort... :)

Utanlem
895 Inlägg
29 november 2007
man kan inte se ur hur som helst.

skulle tex tveka att låta en punkarläkare operera mig..

Hmm.
29 november 2007
Nu har jag inte läst ett enda inlägg. Men detta är vad jag tycker.

Chefen har rätt, den där marcus är ju företagets ansikte utåt. har företaget regler om hur man ska vara klädd och klippt så får han fanimej hålla sig till dessa eller hitta något annat jobb! Han fanns med på bild i metro. i min mening såg det fördjävligt och oseriöst ut. ett jobb ska man ändå ta på allvar och följa dess interna regler så länge de inte överskrider sveriges lag. Personlig syn på det hela är att jag tar en person som ser ut så väldigt mycket oseriösare än en som itne är så "extrem" då det gäller sånt här.
Senast redigerat av Hmm. (29 november 2007)

Sök