3762
Sök

frisuren blev för mycket för chefen

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare

Hur gör du för att lägga såna teckningar eller bilder, vill gärna veta det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
4 december 2007
tycker inte det är rätt alls att bli sparkad för att färga håret.. ja chefen  betämmer, MEN han ska fan inte bestämma hur du ser ut, lite beroende på yrket, men tycker ändå inte att hårfärg tillhör "vårdat yttre".. gillar själv att färga håret i olika färger å mönster, men inte fan vill ja att ett jobb ska bli lidnade för en sån lite skitsak.. finns många som tycker det är ballt/udda, men också dom dom tycker att d e skit fult, som nu i detta fallet... jävla gnänllgubbe till chef enligt mig..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
4 december 2007
Shit asså!!
Nu får ni la en då ge er! Killen e varken banknisse, läkare lr gatukökspersonal, han jobbar på en reklamfirma!!
Just det en reklamfirma!! Ett företag som arbetar med att saker å ting ska synas å med en viss nivå av kreativitet! Varför se han han som ngn vänster figur bara för att han har rötthår? Se han snare som en kreativ estet, å volla han e en tillgång snare! smile

Kan absolut förstå att det finns vissa begränsningar å regler inom vissa yrken, men som sagt jag tvivlar på att kunderna får negativa vibbar pga hans röda hår i just det yrket.
Skulle snare vilja säga att problemet inte e hans hårfärg utan alla andras trångsynthet!

Mer färg i den svenska gråa "normala" vardagen! smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Byfåne
368 Inlägg
4 december 2007
HardcoreHunny skrev:
Shit asså!!
Nu får ni la en då ge er! Killen e varken banknisse, läkare lr gatukökspersonal, han jobbar på en reklamfirma!!
Just det en reklamfirma!! Ett företag som arbetar med att saker å ting ska synas å med en viss nivå av kreativitet! Varför se han han som ngn vänster figur bara för att han har rötthår? Se han snare som en kreativ estet, å volla han e en tillgång snare! smile

Kan absolut förstå att det finns vissa begränsningar å regler inom vissa yrken, men som sagt jag tvivlar på att kunderna får negativa vibbar pga hans röda hår i just det yrket.
Skulle snare vilja säga att problemet inte e hans hårfärg utan alla andras trångsynthet!

Han jobbade som montör av reklamskyltar och träffade folk(kunder) dagligen.

2 283 Inlägg
4 december 2007
Jävla gnäll mes på honom, han gick säkert något estetiskt innan som gör dom till att: "Ohh jag får göra vad jag vill ingen kan säga till mig!"

Sånna jävlar är jag så trött på

R.I.P. Michael Jackson!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
4 december 2007
Bubbaman skrev:
HardcoreHunny skrev:
Shit asså!!

Ja, å inte lär han vara en sämre montör för att han har rött hår i en lite roligare frisyr! smile
Va de e det för kunder som skulle välja bort en leverantör pga av en anställds röda hår??
E killen bara hel å ren å allmänt trevlig så kan han la träffa 100 kunder om dagen utan att hans hårfärg påverkar deras beslut!

Jaja, jag tycker iaf att det e löjligt av hans chef.
Men visst det kan ju ligga andra saker å ting bakom som inte kommit upp till ytan å nu tyckte chefen att han kunde kicka honom pga hårfärgen/ffrånvaron till följd av hårfärgen. Verkligheten e kanske att killen e en lat å otrevlig noll.....men som sagt det vet vi inget om!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
HardcoreHunny skrev:
Bubbaman skrev:
HardcoreHunny skrev:
Shit asså!!

Ja, å inte lär han vara en sämre montör för att han har rött hår i en lite roligare frisyr! smile
Va de e det för kunder som skulle välja bort en leverantör pga av en anställds röda hår??
E killen bara hel å ren å allmänt trevlig så kan han la träffa 100 kunder om dagen utan att hans hårfärg påverkar deras beslut!

Jaja, jag tycker iaf att det e löjligt av hans chef.
Men visst det kan ju ligga andra saker å ting bakom som inte kommit upp till ytan å nu tyckte chefen att han kunde kicka honom pga hårfärgen/ffrånvaron till följd av hårfärgen. Verkligheten e kanske att killen e en lat å otrevlig noll.....men som sagt det vet vi inget om!

öppna själv en service och kund företag så få du smaka på tarta.
så länge man inte haft själv ett företag då är det svart att bedöma vad som är rätt eller fel för företaget.
Enbar företagsägare kan ta beslut om vad som gäller inom företaget.

Fisketokig
2 997 Inlägg
4 december 2007
Så rätt att grabben fick sparken.

Först spöka ut sig så och sen inte lyda chefen så kan han ju stå där utan A-kassa också.

Finns bara 2 lägen det kan vara accepterat att fördärva utseendet så.

1. Vid Halloween
2. När man ska söka som ny sångare till The Ark

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

16 197 Inlägg
4 december 2007
såå skön tråd å läsa..  e de verkligen så att typ alla "slickar röv" på sina chefer elle kunder??

skulle de inte passa folk/min chef me hur ja ser ut så skulle ja be dom dra åt helvete.. finns så mycke företag som behöver kunnigt folk så typ skiter i hur folk ser ut så länge dom gör ett bra jobb å drar in pengar till företaget??

tänk om alla såg likadana ut?? fyy fan vilken tråkig värld vi skulle leka i då..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

498 Inlägg
4 december 2007
evilaudio skrev:
såå skön tråd å läsa..  e de verkligen så att typ alla "slickar röv" på sina chefer elle kunder??

skulle de inte passa folk/min chef me hur ja ser ut så skulle ja be dom dra åt helvete.. finns så mycke företag som behöver kunnigt folk så typ skiter i hur folk ser ut så länge dom gör ett bra jobb å drar in pengar till företaget??

tänk om alla såg likadana ut?? fyy fan vilken tråkig värld vi skulle leka i då..

Har inget att göra med att slicka röv!

Det är ju vanligt sunt förnuft som gäller!

16 197 Inlägg
4 december 2007
andreas_940 skrev:
evilaudio skrev:

Har inget att göra med att slicka röv!

Det är ju vanligt sunt förnuft som gäller!

inte i mina ögon iaf.. fast ja skulle ju sagt upp mig på dan om min chef sa åt mig å ta bort mina piercingar elle dölja mina gaddningar så.

skulle aldrig fjeska för att få behålla ett jobb.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:

Om du är chef, vad gör du då om på grund av det, din kassa går ner i vikt?
Om alla skulle se ut likadant, det skulle finnas mer arbetslös
Som tur, många tänker först och agerar därefter.

16 197 Inlägg
4 december 2007
alain skrev:
evilaudio skrev:

Om du är chef, vad gör du då om på grund av det, din kassa går ner i vikt?
Om alla skulle se ut likadant, det skulle finnas mer arbetslös
Som tur, många tänker först och agerar därefter.

om de nu e som de sägs att han va montör av reklamskyltar så tror ja va ja vill på att chefens "kassa" minska.. kanske kan fatta om han e säljare att folk kan klaga.

ja anser fortfarande att de e väl fan så mycke viktigare att man gör ett bra jobb å beter sig "trevligt" än hur man ser ut..

men som sagt.. ja skulle inte ens ta ett sånt här "tjaffs" me en chef.. skulle säga upp mig på dan.. för jobb e de fan inte svårt å få om man bara vill jobba vilket många i de här landet tydligen inte vill..

study
772 Inlägg
4 december 2007
pinsamt antingen följer man policyn eller så håller man käft och slutar helt enkelt.

what is the problem.

Auditok
169 Inlägg
4 december 2007
Jag har själv haft en del vågade frisyrer som tuppkam och mina chefer genom tiderna vet ju att man kan jobba och är socialt fungerande smile men jag tycker att så som den killen såg ut, så skulle han fan inte få jobba åt mig iallafall.

Som någon föregående talare; Chefen Bestämmer.

13 Inlägg
4 december 2007
ni som menar att han får skylla sig själv är det någon av er som har en tatuering möjligtvis? Hur skulle det i så fall kännas om ni fick sparken för att ni hade de? Ska folk även få sparken för att dom har annan hudfärg också kanske? De finns så mycke folk kan sparkas för som e värre än detta...

It´s better to be pissed off than pissed on!

Auditok
169 Inlägg
4 december 2007
hudfärg kan man inte hjälpa och man skall inte behandlas anorlunda för att man är vit,svart,grön eller blå. Tatuering e skillnad, men likadant den som är tattuerad i pannan eller upp på halsen har ju svårare att få jobb, frisyr och tattueringar är frivilliga grejer, så får man inte jobb för det är det väl bara att acepptera att just denna arbetsgivaren är trångsynt eller hur man nu tycker. Men hade jag haft någon advokatfirma hade jag ju inte anställt varken han som har tribaler på halsen eller han med den ljusblå tuppkammen...

13 Inlägg
4 december 2007
trist med folk som är utseende fixerade... Är ju tur att världen är full av perfekta människor... Eller just ja det är den ju inte! Struntar fullständigt i människan detta handlar om men ja tycker fortfarande rätt ska va rätt även om folk är trångsynta...

It´s better to be pissed off than pissed on!

study
772 Inlägg
4 december 2007
jaha så ksr-styling tycker man kan se ut hur som helst på jobbet.

hos min tidigare arbetsgivare så förlorade de en kund pga en anställd hade på sig lite kort kjol och gick upp för trappen de vände direkt i entren. sedan vet jag ej vad som hände med den personen troligtvis sparken.

Man kanske inte behöver får sparken men det är chefen som bestämmer så jag tycker man får anpassa sig hade inte han fått klagemål tidigare jo det hade han. följde han råd av detta nej.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
4 december 2007
Pikey skrev:
Jävla gnäll mes på honom, han gick säkert något estetiskt innan som gör dom till att: "Ohh jag får göra vad jag vill ingen kan säga till mig!"

Sånna jävlar är jag så trött på

Detta säger snarare mer om dig.
Själv är jag j-ligt trött på trångsynta teknister...

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Sök