Jag saknar skolan

Va så skönt

Inget ofrivilligt ansvar, men gick dit, läste sin bok, skruvae ihop en motor eller bakaxel och sen gick man hem.
Saknar alla svartjobb man gjorde åt lärarna under skoltid mest

va fan kul

Nu sitter jag här å letar jobb, och det är inte roligare än att gå i skolan

dyker nog upp nått till mig snart

Gick Lastbils/Maskiniriktning på fordon, så... Kan nog komma in på lastbilsverkstad om jag vill, men det är skitigt och luktar illa, så jag tänkte försöka på bil och däckverkstäder

Men leta på du. En polare till mig hoppade av, sen bodde han hemma hos sin avhoppade syster och sin mor, sen dog hon av rökning (och annat? ingen vet) och då blev dom ensamma. Två arbetslösa i en lägehet med 7000 i månadshyra. han tog skitjobb för att försörja sig och sin syster, sen hittade hon makalöst nog ett jobb, och då flyttade han innan hon ångrade sig.
Nu gick han och letade jobb, utan utbildning, men med käften på rätt ställe. Lyckades med kontakter och käften komma in på et lärlingsjobb hos NCC, den delen som jobbar med vägar. Han köpte sig en bil och en lägenhet och nu jobbar han fast som asfaltläggare och tjänar skapligt. Så allt behöver inte vara emot dig.
En annan f.d polare gick IV, påstod sig vara bäst på allt trots att han hade dåliga betyg, sa att betygen inte bedömde riktigt begåvning. Han talade visst flytande engelska sa han sjäv, men kunde inte navigera sig i ett engelskspråkigt windows. Nu går han och gör ingenting. Vill inte jobba, vill inte plugga. Lever på sin mor.
Gör inte som han bara...