Jadu ska vi ta det från början

Jag gick på en stödgrupp i 7-8-9:an, för jag var så förbannat skoltrött så det var inte klokt. Sysslade med allt annat än vad man skulle göra. Sket fullständigt i allt vad skola hette. Gick där i 3år och sen var det ju dags för gymnasiet. Kom in på Elkunskap, nåt jag egentligen inte ville komma in på. Men vafan? Nåt ska man ju göra..
I början för att bli accepterad så ville man ju spela allan-ballan för polarna och dom hakade ju på och tyckte det var skitkul och kasta suddigummi på varandra och skrika genom rummet, var en riktig sate. Då var man tillbaka på samma ställe som jag var i 7:an..
Slutade med att läraren tröttnade fullständigt och sa rent ut " Det är nog bättre att du hoppar av skolan ", tyckte ju han var dum i huvet förstås, man var ju inte så smart när man var 15-16år. Sagt och gjort. Traskade ner till rektorn och så fick det bli. Hoppade över till linjen IV. Började praktisera på en butik. Men det fanns inget jobb kvar den sen..
Jaha, då stog jag där, utan utbildning, utan jobb, hade hunnit bli 18år och räkningarna strömmade in. Mobiltelefon kostar mer än vad man tro. Man vill ju leva också? Inte en krona hade jag, och har faktiskt inte en krona på banken idag heller. Har 84öre och leva på!
Men iaf! Fick ett jobb förra året, innan dess var jag en proffisionell soffliggare. Låg hemma och gjorde absolut ingenting, sökte jobb hit och dit. Men hur lätt är det utan utbildning? Så fort jag sa att jag inte hade någon så blev det " Okej, vi hör av oss", tror du jag har hört nåt? Men till slut som sagt fixade min bror in mig på hans jobb och där jobbade jag från 0702-0708. Levde ju som en kung, gå från 0:-/mån till 17.000:- helst plötsligt. Då blir man lite galen

Fick avgå i Augusti, nu står jag utan jobb, utan utbildning, och räkningarna har blivit ännu högre.. Jobb finns det inte gott om i min stad, och vill absolut inte flytta till lappland och bli renskötare om man säger så.
Kan säga som såhär, den 7:e Januari börjar jag skolan igen. Då får jag gå med 15-åringar när jag själv är 20...! Tjena, cool moped, sån hade jag med för 5år sen, hmm

. Men nåt måste ju göras. Man måste ha en utbildning i dagens samhälle. Tänkte ju som så att " Skit i utbildning, vad ska man med det till? Jobb finns det ändå".. Men icke, så tänk dig för både 1 och 7 gånger innan du tar några beslut..
Vet i vilken pissig sits du sitter i, satt där själv för 5 år sen. Men ta dig i kragen för helvete rent ut sagt innan det är för sent. Skolan är fan skönt om man jämför med arbetslivet.
Rekommenderar INTE att du hoppar av skolan. Ta hellre kontakt med nån högt uppsatt person på skolan och prata med denna om hur du känner. Det kan hjälpa faktiskt

Lycka till!
Mvh Marcus