det här med att staten vill ha bättre miljö är bara rent jävla skitsnack. visst, dem kanske bryr sig om miljön, lite.... lite, men dem tycker det är lättare att få folk att betala en massa pengar till något som är helt meningslöst, och om det nu kan innebära att få lite extra pengar till att betala sina taxiresor, flygresor, släktträffar etc så kan man ju lika järna säga något om miljön som låter bra. eller hur? och ta det där med miljöbilar, för det första så får man ju något jävla bidrag (typ?) på runt 10000:- eller vad det är om man köper en miljöbil, vilket är jävligt bra och jävligt snällt och hela den biten, mot dem som köper en, och det är verkligen inte många som gör, om man ser till helheten. för nästan alla "miljöbilar" som rullar kan man ju tanka vanlig bensin i, vilket väääldigt många gör då det inte finns allt för många E85-pumpar, och då blir det ju ingen miljöbil utan en vanlig bil med lägre skatt vilket gör att vanligt folk med vanlig bil är tvungna att punga upp pengar till en ny skatt för att regeringen ska kunna få pengar, exempelvis försäkringsskatten. men om man vänder på det, och säger att man ska bygga om sin bensinbil till miljöbil då får man betala det drygt 15000:- ist. det är lixom inte riktigt igenomtänkt det där, det är för genomskinligt. det handlar bara om pengar. och om man kollar på dem få i regeringen som kör bil och inte åker taxi på skattebetalares kostad, så är det nog inte speciellt många som åker miljöbil. är det att föregå med gott exempel så har jag fått fel uppfostran. och jag antar att jag inte är ensam om att tycka att "föregå med gått exempel" menas med att man ska göra så som man vill att folk ska göra mot mig? och som den där regeringstanten dem hade med på nyheterna för ett tag sen som flyger och åker taxi för skattepengar vill att det ska bli bättre miljö, varför åker hon då taxi och flygplan? jag menar väldigt många taxibilar är ju diesel, alltså inte inräknat i miljöbilskretsen, vilket innebär att det är ett av alla fordon som skulle bort för att få bättre miljö. och flygplan? behöver man ens säga något om dem? icke miljövänliga isf. politiker vakna. man kan inte få folk att skratta åt ett skämt genom att börja med att säga poängen. ska man hjärntvätta någon måste man börja försiktigt. som Hitler. inte som sveriges politiker, att gå stenhårt på från första sekund och inbilla sig att alla ska lyda.
Den Som Syns Är Aldrig Snabbast