3257
Sök

Min systers kille, kallar mig omogen för att jag gillar bilar ?

9 108 Inlägg
2 december 2007
Darkie skrev:
Han skulle varit med när du spelade in din burnout video med opeln millen! Tycker den är så bra ^^

hehe ja jäklar, den som inte kommit ut ur bilen med världens smajl efter den filmningen är antingen avsvimmad eller död wink

Tål alltid att kollas på igen cool
http://www.garaget.org/video/41koozyhs66j

4 506 Inlägg
2 december 2007
Tjaa han värkar vara någon sådan där överklass sittare.
Om han inte tror att Bilar är en Livshobby så vet han inte mycket.
En idiot kortsaggt.

Är det så jävla mycket bättre å sitta å gapa på några snubbar som springer på en välklippt åker och sparkar på en boll? Det får man ju ut mycket av.. hhahaa

MVH Överste Bilnörd _Wallis_

Kan du andas kan du dö.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
2 december 2007
Bara att acceptera att man är lite omogen när man är i 20års åldern istället för att säga emot, är själv 22år och tycker det som är kul är kul (som att sladda t.ex) och om nån tycker det är omoget så säger jag väl inte mer än "jaha och?" för att sedan inte bry mig så mkt.

Finns vissa äldre som tycker att din syrras kille är jäkligt omogen för att han gillar filmer så sånt är inte nått att bry sig om, finns alltid folk som stör sig på det man gör eller gillar, bara så det är.

- Time Attack -

79 Inlägg
2 december 2007
hehe då e det 66675 st från garaget som är omogna..men visst gillar vi de:Dbig_smile:

Kör fort annars kommer du inte fram..eller ta cykeln...:P :lol :cool:

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
2 december 2007
orka folk som inte fattar att alla inte är som dom!

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

dARKiE
5 031 Inlägg
2 december 2007
MilleN skrev:
Darkie skrev:
Han skulle varit med när du spelade in din burnout video med opeln millen! Tycker den är så bra ^^

hehe ja jäklar, den som inte kommit ut ur bilen med världens smajl efter den filmningen är antingen avsvimmad eller död wink

Tål alltid att kollas på igen cool
http://www.garaget.org/video/41koozyhs66j

Fan vad omoget av dig MilleN wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Elektriker/Montör
534 Inlägg
2 december 2007
Losgard skrev:
Tala inte med han och försök få han att inse vilken idiot han är genom att ignorera honom totalt big_smile
Sådant är bra mycket mer psykande än att försöka förklara att man inte är omogen och diverse versa tongue

Eller va precis tvärtemot..
Bara håll med honom..
Säger han att du är omogen bara nicka och säg : JAJJEMEN!!!
Är bilar töntigt : JAJJEMEN!!!
Är alla på gorg 15 :JAJJEMEN.

Ja du fattar.. Det brukar funka bra...
MVH//Robbin

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

1 417 Inlägg
2 december 2007
vågar man ställa sig frågan om vem som bäst häver en oväntad sladd på vinterväg?
Du, som inte gör annat är tränar på att få sladd, och behålla dem hela vintrarna?
Eller han, som skiter på sig så fort framhjulen slirar vid start i korsning?

SKÅNING
1 215 Inlägg
2 december 2007
tror också att han bara är avundsjuk som någon nämde för att han inte gjorde så när han var ung eller inte har någon hobby, jag är som du ute på industriområden och sladdar det finns inget roligare man är inte omogen bara för det, man är omogen om man sladdar runt inne i stan där man utsätter folk för fara vilket du skriver att du inte gör.

t.om fassan som är 45 tycker det är skit skoj att sladda har varit ute och sladdat med honom flera gånger, det finns iget bättre sätt att lära sig att kontrollera bilen på och i början av vintern så kan det vara bra att komma in i det igen efter sommar körning man blir ju lite ringrostig, stå på dig även om det inte är så lätt

ps jag kommer aldrig sluta sladda på vinter

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

utbildad klant
2 197 Inlägg
2 december 2007
tkd_rille  bara för du har slö bil som du tycker det inte finns nått kul i det wink säkert samma med denna mysko snubben som påstår att vi är omogna. kankse jag är men har jävligt skojj som omogen i sånnafall

Mvh O.Frankeståhl

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
2 december 2007
Kommer åka brett even när jag fyllt  sextioett ............. smile

//SWIH
Senast redigerat av lonewolf-holm (2 december 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

2 014 Inlägg
2 december 2007
Goodis skrev:
jag skiter i tidigare diskussioner för jag har inte vart delaktig i dom..

jag anser att man kan sladda under säkra föhållanden men e väl kanske inte heller så nöjd på att folk gör de i stan osv... men de e faktiskt inte min huvudvärk.. än iaf.. men bilar e en hobby å den måste man få ha.. å man e INTE onormal för att man gillar bilar å inte film.. så de så.. smile

Japp, bilar är en hobby. Att vara ute och sladda för sladdandets skull är däremot knappast en hobby (även om det är jävligt roligt), utan snarare ett nöje som måhända faller under kategorin hobby eftersom bilar är en sådan.

Ingen hobby är mer onormal än någon annan så länge det inte går till överdrift, är min åsikt. Utöver den tesen blir det en rent sofistisk fråga, och det kan vi diskutera i all evinnerlighet utan att komma fram till något konkret.

Charles skrev:
Vad är då drifting? Är de en hobby eller bara ett "nöje"?

Jag tror att exempel Samuel Hübinette och grabbarna drar in en jäkla massa cash och jag tror inte de började med att direkt gå ut i en 500 hk skyline eller liknande på en bana. Som tidigare sagt i tråden tror jag också att de började leka på parkeringsplatser. Alltså har han blivit så bra på sin hobby att han kan leva på det, då skulle jag inte säga att det var ett nöje..
Bara en tanke från mig.

Kalla mig pantad om jag har fel, men drifting är något annat än gemene man som är ute och sladdar endast när det råkar vara tillfälle för det. Drifting är något man sysslar med för att man har den utrustning och framförallt körsskicklighet som krävs. Det finns de som med hjälp av sin kunskap i fråga om handhavande av sitt fordon och dettas egenskaper driftar på i princip torr asfalt om så är fallet. Det är inte detsamma som att ge sig ut och sladda runt så snart tillfället visar sig gynnsamt för att det är halt väglag.

Enligt mig är det en väldigt stor skillnad mellan drifting, i synnerhet professionell sådan (som "Hübinette och grabbarna" pysslar med"), och att en genomsnittlig förare i bakhjulsdriven bil ger sig ut en kväll/natt när det är halt ute på grund av regn/snö/is och sladdar runt för att de tycker det är kul.

Allting går att missförstå om man går in för det. Jag har aldrig sagt att det är "fel" eller "inte kul" att åka ut och sladda, men det är en sak som hör en viss fas till när det gäller framförandet av fordon. De flesta av oss med lite innanför pannbenet gör det vid en viss tidpunkt - för att lära sig hur man hanterar en dylik situation eller i alla fall ha ett hum om hur man gör det - men skulle du vid 30 eller 60 års ålder - och väl att märka vid denna ålder ett visst mått av körerfarenhet - ge dig ut på skogsvägar enkom för att "sladda runt" och ovanpå det kalla det "en hobby", så kallar jag det omoget, och det står jag för.

Jag sladdar gärna runt när jag ändå är ute och far, tidigare med bakhjulsdrivet (BMW E30) och numera med framhjulsdrivet (Honda Accord Aerodeck) med hjälp av kryckan, men det ska mycket till för att ge mig ut och göra det enbart för sakens skull. Det är en kul grej, inget mer. Knappast så att jag räknar det till mina fritidsintressen, alltså något jag lägger extra tid, pengar och/eller engagemang på.

Varför i helsike du ska dra in "500 hk skyline" i diskussionen är för mig ett mysterium, då det inte hörde hit från första början. Svårt att se förbi argumenten som hör diskussionen till? Har jag inte rätt till en åsikt i frågan bara för att jag råkar köra en Skyline med en gnutta pulver i?

lonewolf-holm skrev:
Kommer åka brett even när jag fyllt  sextioett ............. smile

//SWIH

Samma här hoppas jag, men måhända inte för sakens skull utan snarare för att ta tillfället i akt.

I vilket fall börjar det bli lite OT nu, frågan handlade om ifall bilintresse är omoget eller inte, och inte om sladdandets vara eller icke vara.

Om någon tycker att man är omogen för att man har ett bilintresse, så sällar jag mig glatt och stolt till den skaran som är omogna.

I vilket fall, vad spelar det för roll om någon tycker man är omogen eller inte? Så länge man har kul och inte skadar något annat levande väsen är det väl bara att köra på?

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
2 december 2007
MilleN skrev:
Alla har en hobby att lägga pengar på, så är det bara! Din syrras kille har säkerligen något, om det är hemmabio, reptiler, datorer eller vad fan som helst så har han säkerligen något dyrt intresse...

"något" ? Har nog allt av det ovan som hobby utom just "datorer" wink
Hur många här lägger allt på bilen... jag lägger mkt på massor av pryttlar, manicker och grunkor till olika hobbys.

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

bäst
319 Inlägg
2 december 2007
säg t onom att killar som inte tycker om bilar diggar stickning eller fottboll! hur manligt är det att ett gäng svettiga killar jagar en boll? är är bging om något!

Slav
58 Inlägg
2 december 2007
"Du kör som en idiot och att du bara tänker på bilar hela tiden är irriterande och omoget"

Det va vad mitt X sa när hon gjorde slut tongue Jävla torrbollar det finns tongue

Mer laddtryck!

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
2 december 2007
Holme skrev:
vågar man ställa sig frågan om vem som bäst häver en oväntad sladd på vinterväg?
Du, som inte gör annat är tränar på att få sladd, och behålla dem hela vintrarna?
Eller han, som skiter på sig så fort framhjulen slirar vid start i korsning?

Bara för att killen verkar ha framför kritik mot bilintresset så är det att dra långa växlar till att han skulle skita på sig "så fort framhjulen slirar".

Alecci skrev:
Kalla mig pantad om jag har fel, men drifting är något annat än gemene man som är ute och sladdar endast när det råkar vara tillfälle för det. Drifting är något man sysslar med för att man har den utrustning och framförallt körsskicklighet som krävs. Det finns de som med hjälp av sin kunskap i fråga om handhavande av sitt fordon och dettas egenskaper driftar på i princip torr asfalt om så är fallet. Det är inte detsamma som att ge sig ut och sladda runt så snart tillfället visar sig gynnsamt för att det är halt väglag.

Taget lite ur sitt sammanhang dock, men när många inte har en bil med säg +500hk eller en som nu ex "Hübinette och grabbarna" så får man väl passa på och sladda när väglaget matchar motoreffekten.

Dessutom började väl Hübinette med att sladda hemma ute på sjön mm, rätta mig om jag har fel.
Men man måste ju börja någonstans även om man i framtiden jobbar inom just drifting wink

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
2 december 2007
Allt har sin tid å plats om man gör det på ett säkert sätt å ett förnuftigt sätt ... wink

Man skall ej leka med andras liv det e regel 1 å den enda regeln ......

Å Det med omogen het vissa gillar bilar å vissa ej .. man e sin egen härre från början till slut å gör det trevligt på resan genom livet utan att störa andra enlig mig ... jag sköter mitt å skiter i rästen det e min filosofi  ....

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

2 014 Inlägg
2 december 2007
SaabLejon skrev:
Taget lite ur sitt sammanhang dock, men när många inte har en bil med säg +500hk eller en som nu ex "Hübinette och grabbarna" så får man väl passa på och sladda när väglaget matchar motoreffekten.

Dessutom började väl Hübinette med att sladda hemma ute på sjön mm, rätta mig om jag har fel.
Men man måste ju börja någonstans även om man i framtiden jobbar inom just drifting wink

Hur herr Hübinette påbörjade sin driftingkarriär låter jag vara osagt då jag inte är särdeles insatt i ämnet. Intressant att du använder uttrycket "passa på", vilket egentligen torde motsäga påståendet att "drifting" och "ute och sladda" är samma sak. Att "passa på" tyder ju på att man tar ett tillfälle i akt snarare än att man pysslar med det på regelbunden basis för att faktiskt göra något seriöst av det.

De som är riktigt seriösa i fråga om att pyssla med drifting ser nog antingen till att skaffa pengar och därmed pulver som räcker, eller alternativt körskickligheten som krävs även om bilen och/eller vägunderlag inte motsvarar det optimala alternativet.

Det sistnämnda påståendet håller jag med om, finns gott om ordspråk i människans historia som påvisar vikten av detta ("även en 1000-milafärd börjar med ett steg", eller "man bör lära sig krypa innan man lär sig gå", osv), men jämväl har det lite med sidodiskussionens frågeställning - huruvida det är omoget eller inte att ge sig ut och sladda - att göra.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

12 086 Inlägg
2 december 2007
TheFinnishFlash skrev:
tkd_rille skrev:
enligt mig är att ute och sladda rätt omoget. men att gilla bilar är inte omoget.

15 år är ju rätt så fel smile tror de flesta är mycket äldre faktiskt.

Kan du förklara för mig varför det är omoget att sladda är när det är nysnö..oplogat..mitt i natten i ett industriområde ? du kallar det omoget, för att du inte gillar och sladda helt enkelt ?

Jag har en kompis som en gång sa att de va omoget att sladda.. han fick sig en redovisning så de hette duga. Att sladda är inte omoget, att sladda på offentliga vägar är inte häller omoget, möjligen en aning bristande i omdömmet. Vilket varierar.
Dåligt omdömme kan ju tolkas som omoget, och då finns de väldigt många omogna bilister. Jag själv sladdar vilt när de är snö, överallt. Och jag tycker de är fel igentligen, man bör hålla sig till avskilda ställen. Men de är så jävla kul så jag kan inte låta bli.

De som inte förstår såg på bilar tycker kanske att vi som gör de är larviga för de se bilen som ett transportmedel. För mig o de flesta här är de ju mer än så.

12 086 Inlägg
2 december 2007
Drifting och sladda är ju igentligen samma sak, skillnaden är den att sladda gör amatörer på snö lr blöt asfallt för att de inte har kraft lr skicklighet lr ambitioner. Dessutom är drifting en sport, sladda är ett nöje.

Sök