3844
Sök

Konstruera egen Hydraliskhandbroms. Steg.3 Söker CNC Operatör för fräsning!

1 059 Inlägg
4 december 2007
jag förstår inte hur du menar?
har du skivor o ok bak nu org?
vad ska du med 2 nya ok till?
hillmersons manta e bes som ombyggt fordon=man får ha hydralisk handbroms.
Jag har monterat det i min audi s2 sedan och porschebromsar bak.
Du måste ha en handbromsspak med låsning samt en cylinder på den.1 st backventil.
sen drar du röret som går bak från din abs enhet eller huvudcylinder fram till cylindern på handbromsen. från cylindern på handbromsen drar du ett rör o å¨det röret ska backventilen sitta.däreter delar du röret o drar ett till varje ok. klart! ej godkännt på vanlig bil men det är inte säkert dom fattar det efter som du har spärr på ditt handtag spm går o ta bort.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

4 506 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
racefan

Okej! det där blev lite för mycket för min nyvakna skalle, ska kolla på det senare och se om jag förstår bättre då.

Jag har skivor & ok där bak nu ja, Men för att kunna besiktiga med Hydralisk handbroms så krävs det att denns värkan är på Separata ok! Så man får alltså montera dit ett par extra ok bak.

VH Andreas

Kan du andas kan du dö.

1 059 Inlägg
4 december 2007
jo det bvet jag men om du nu ska göra det så kan du väl lika gärna ha kvar org? o andvända vanliga handbromsen med vajer? eller ska du slänga på större bromsar bak?
Kanske jag som inte förstår varför du ska ha hydralisk handbroms?
då ska du alltså ha dubbla spakar inne i bilen?

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

4 506 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
racefan skrev:
jo det bvet jag men om du nu ska göra det så kan du väl lika gärna ha kvar org? o andvända vanliga handbromsen med vajer? eller ska du slänga på större bromsar bak?
Kanske jag som inte förstår varför du ska ha hydralisk handbroms?
då ska du alltså ha dubbla spakar inne i bilen?

Nej nej! jag ska ersätta den mekaniska handbromsen med en Hydraliskhandbroms.
Så Orginal lägger jag på hyllan.

Kan du andas kan du dö.

863 Inlägg
4 december 2007
Hade du bott här hade jag nog kunnat hjälpa dig att fräsa om vi har verktygen på skolan tongue

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

4 506 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Mister_Opel skrev:
Hade du bott här hade jag nog kunnat hjälpa dig att fräsa om vi har verktygen på skolan tongue

smile haha Du kan få ge grejerna till Galad8 som i sin tur kan ge grejerna till _Spawned_ som i sin tur kan ta med grejerna till gbg big_smile

Omständigt men va fan? big_smile

Kan du andas kan du dö.

Sök