3847
Sök

Kapa fjädrarna på volvo 245..

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
#1
Tjena alla!

Tänkte kapa fjädrarna på min bil tongue Men hur blir de på bes? Har hört att om man kapar fjädrarna och sedan lyfter upp bilen så "hänger" fjädrarna löst?? hmm

//Nichlas

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Driifter;)
1 630 Inlägg
3 december 2007
#2
kapa med måtta eller sätt fast med avgasklämmor/slangklämmor.. bak kan du ju köpa ett paqr extra på skroten flr nån hundring sitter ju med en mutter så inget jobbigt o byta

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
3 december 2007
#3
har kapat 2 varv fram på min 245 än så länge, och dom  hänger inte löst när man hissar så det är inga probs, har inte hunnit ta ngt bak än, men det ska göras i veckan efter besiktningn i morgon!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

70 Inlägg
3 december 2007
#4
varför ska alla kapa fjädrarna? köp en sänkningssats med fjädrar och dämpare å få lite bättre väghållning på köpet. en bil med kapade fjädrar kommer kränga ännu jävligare än innan då stötdämparna måste jobba utanför sitt ordinarie arbetsområde vilket leder till att dom tar slut på ingen stund alls.

good cars gets you from point A to point B.
Great cars just get you in to trouble!
att ha en fet brud e som å åka moped.
de e roligt ända tills polarna ser en

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
#5
ok hur mycke lägre blev den tongue

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
#6
bodiluknow skrev:
varför ska alla kapa fjädrarna? köp en sänkningssats med fjädrar och dämpare å få lite bättre väghållning på köpet. en bil med kapade fjädrar kommer kränga ännu jävligare än innan då stötdämparna måste jobba utanför sitt ordinarie arbetsområde vilket leder till att dom tar slut på ingen stund alls.

bilen skall ändå säljas i vår till någon "volvoraggare" så de skiter ja i..

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
3 december 2007
#7
den blev väl ngra centimeter lägre.. men vil lha lägre så ska kapa mer å svetsa fast fjädrarna i skålarna!

"bodiluknow" - visst sänkningssats funkar bättre om man ska ha bra väghållning, MEN det blir nästan aldrig så lågt som man vill ha det.. så man får nästan alltid kapa ngt varv till ändå.. en det funkar fint om man bara kapar också.. en 245 är inte så värst "sportig" ändå..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

bilbytarkung
196 Inlägg
3 december 2007
#8
bodiluknow skrev:
varför ska alla kapa fjädrarna? köp en sänkningssats med fjädrar och dämpare å få lite bättre väghållning på köpet. en bil med kapade fjädrar kommer kränga ännu jävligare än innan då stötdämparna måste jobba utanför sitt ordinarie arbetsområde vilket leder till att dom tar slut på ingen stund alls.

därför d inte finns nån sänkningssats som sänker tillräckligt..å angånde stötdämparn löser man med att korta den

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
#9
anderzohn skrev:
bodiluknow skrev:
varför ska alla kapa fjädrarna? köp en sänkningssats med fjädrar och dämpare å få lite bättre väghållning på köpet. en bil med kapade fjädrar kommer kränga ännu jävligare än innan då stötdämparna måste jobba utanför sitt ordinarie arbetsområde vilket leder till att dom tar slut på ingen stund alls.

därför d inte finns nån sänkningssats som sänker tillräckligt..å angånde stötdämparn löser man med att korta den

Hur gör ja de??

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

bilbytarkung
196 Inlägg
3 december 2007
#10
Nichlas_H skrev:
anderzohn skrev:
bodiluknow skrev:
varför ska alla kapa fjädrarna? köp en sänkningssats med fjädrar och dämpare å få lite bättre väghållning på köpet. en bil med kapade fjädrar kommer kränga ännu jävligare än innan då stötdämparna måste jobba utanför sitt ordinarie arbetsområde vilket leder till att dom tar slut på ingen stund alls.

därför d inte finns nån sänkningssats som sänker tillräckligt..å angånde stötdämparn löser man med att korta den

Hur gör ja de??

svarvar av dom

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
3 december 2007
#11
på min 740 plockade vi bort fjädrarna fram , stötigt, obekvämt och allmänt jobbigt är det. bara att sätta på lagom till besiktningen

Vilket jävla drag :)

DIESEL är fränt
28 Inlägg
4 december 2007
#12
kapa på bara 3 varv är lagom runt om. sen sätter du fast dom med slangklämmor. finns hål i fjäderkopparna fram å ibak är det samma visa...


Living the good Life!
585 Inlägg
4 december 2007
#13
Varför värmer du inte upp fjädrarna till du har fått en höjd du e nöjd med sedan sluta du värma, gör så på alla fyra.

When the flag drops, the Bullshit stops.

584 Inlägg
5 december 2007
#14
AudiZack skrev:
Varför värmer du inte upp fjädrarna till du har fått en höjd du e nöjd med sedan sluta du värma, gör så på alla fyra.

Vadå värmer upp? tell me more..


1 058 Inlägg
5 december 2007
#15
Eddie_Boy skrev:
AudiZack skrev:
Varför värmer du inte upp fjädrarna till du har fått en höjd du e nöjd med sedan sluta du värma, gör så på alla fyra.

Vadå värmer upp? tell me more..

med gassvetsen..

men då är nog till och med kapning att föredra, det förstör inte härdningen i fjädern.

PoLoud =D


Sök